Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kawasaki KZ 550 LTD z 1982r. smarowanie sprzęgła.

Dioda16 17 Mar 2012 19:11 2779 6
  • #1
    Dioda16
    Level 9  
    Witam wszystkich miłośników dwóch kółek.
    Mam pytanie, może ktoś wie, czy w motorku kawasaki kz 550 ltd, z 1982
    skrzynia biegów i sprzęgło jest smarowane olejem z silnika czy oddzielnie?

    Z góry dzięki.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Dioda16
    Level 9  
    No właśnie zastanawiam się,
    bo jeden korek jest z boku po lewej stronie do kierunku jazdy przy komorze sprzęgłowej a nawet chyba się z nią łączy.
    Ale rodzi mi się pytanie bo z tyłu silnika od góry jest kapsel, (dekiel) średnicy 10 cm przykręcany śrubą M8 na oringu który ma wejście na rurkę średnicy 20mm która idzie do komory filtra powietrza. Po odkręceniu tego dekielka ukazuje się dosyć pokażna komora głęboka na 45mm i średnicy 90mm z dziwnymi kanałami, wchodzącymi do skrzyni biegów.
  • #4
    cyborg39
    Level 27  
    Moze zacznij kolego swoja przygode z motocyklem od znalezienia serwisowki do tego modelu, to jest stary popularny motocykl wiec znajdziesz ja bez klopotu (przy odrobinie checi). Na pewno zaoszczedzisz sobie wiele problemow i znajdziesz mnostwo odpowiedzi na pytania ktore nasuna ci sie w przyszlosci, a i mniej biedy narobisz motocyklowi..
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    jack63
    Level 43  
    Czyli tzw. odma.
    W większości japończyków silnik, sprzęgło i skrzynia biegów mają jedno smarowanie/chłodzenie bo i takę funkcję pełni olej. Często jest montowana chłodnica oleju.
    Uwaga!
    W takiej sytuacji trzeba używać specjalnych olejów! Są to oleje do 4T ze zmniejszoną/zmienioną ilością/rodzajem dodatków zmniejszających tarcie.
    Zalanie silnika zwykłym olejem silnikowym grozi spaleniem tarcz sprzęgłowych!
  • #7
    Dioda16
    Level 9  
    Dzięki wszystkim za pomoc w mojej sprawie.
    Motorek świeżo złożyłem po zimie, przeszedł gruntowny remont,
    No i jestem zadowolony z efektu końcowego.
    Tylko zostala mi jedna sprawa do zrobienia,mianowicie wyregulowanie gażników i synchro, ale
    z tym będę musiał się udać do odpowiedniego mechanika, bo sam nie dam rady....