Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault premium 450 dxi usterka zasilania olejem napędowym

18 Mar 2012 12:24 17319 20
  • Poziom 2  
    Witam, ma taki problem: wyskakuje mi ta usterka i auto bardzo ciężko zapala, kreci ok ale nie chce zapalic, wczoraj jak zgasilem to ledwo zapalil ale chodzil jak nie na wszystkie tłoki nie mogłem ruszyc i wyskoczyl blad usterka wtrysku i zgasl, odlaczylem aku. bledy sie skasowaly, zapalil ciezko ale chodzi i dojechalem z tunelu la manch do belgii, bylem 3 dni wczesniej na serwisie wymienili filtry bo stwierdzili ze to woda w paliwie ale nadal jest to samo, poradzcie cos?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Mam dokładnie ten sam problem w premium 440dxi. Nawet miejsce to samo (auto padło przed Calais :). Ciężko zapala na ciepło i zimno. Nawet po 2 min. od wyłączenia silnika. Wyświetla się usterka błąd wtrysku. Smoki w baku wyczyszczone, wymieniony filtr paliwa i separator, wymieniona pompka paliwa(ta z tyłu pompy wspomagania). Nadal ciężko zapala ale już nie gaśnie na wolnych obrotach. Może ktoś podpowie czy wymieniać 6-ty wtrysk(wg. serwisu renault to jest przyczyna) czy sprawdzać centymetr po centymetrze układ paliwowy? Dodam że auto ma w podstawie filtrów ręczną pompkę paliwa. Wykręciłem filtr paliwa i był do połowy pełny lub jak kto woli pusty:).Może ktoś coś...?
  • Poziom 38  
    armax napisał:
    Mam dokładnie ten sam problem w premium 440dxi. Nawet miejsce to samo (auto padło przed Calais :). Ciężko zapala na ciepło i zimno. Nawet po 2 min. od wyłączenia silnika. Wyświetla się usterka błąd wtrysku. Smoki w baku wyczyszczone, wymieniony filtr paliwa i separator, wymieniona pompka paliwa(ta z tyłu pompy wspomagania). Nadal ciężko zapala ale już nie gaśnie na wolnych obrotach. Może ktoś podpowie czy wymieniać 6-ty wtrysk(wg. serwisu renault to jest przyczyna) czy sprawdzać centymetr po centymetrze układ paliwowy? Dodam że auto ma w podstawie filtrów ręczną pompkę paliwa. Wykręciłem filtr paliwa i był do połowy pełny lub jak kto woli pusty:).Może ktoś coś...?

    Jasne że tak, niech wymienią, ale drobne halo: zażądaj gwarancji, że jeżeli to nie pomoże, to niech sobie zabiorą ten wtrysk spowrotem i włożą ten który był, natomiast niech szukają dalej.
  • Poziom 9  
    Auto stało w Belgi do wczoraj(już jest w drodze do Polski po tym co wymieniłem jakoś jedzie ale kierowca co 500km musi tankować pod korek bo silnikiem trzepie).W belgi serwis wyliczył za holowanie(35km) i wymianę jednego pompowtrysku 3255 EUR netto. Gwarancję na cześć oczywiście dają. Co do wymiany ich nowego wtrysku na mój stary to można zapomnieć, serwis nigdy się nie przyzna do błędu. Nie dawali gwarancji że na tym się skończy więc wząłem sprawy w swoje ręce i jutro mam już samochód u siebie w Polsce.
  • Poziom 38  
    armax napisał:
    kierowca co 500km musi tankować pod korek bo silnikiem trzepie


    To wskazuje na problem: zbiornik/smok, przewody, pompa zasilająca- tyle.
    W polsce można było by się uprzeć i sprawę oprzeć nawet o sąd i wygrać ja, co to znaczy, że nawet zgodzisz się na wymianę całego silnika, bo nikt nie umiał wykryć jakiegoś wadliwego plastikowego zaworka?
    W większości przypadków tak to właśnie jest, ale to wina klientów.
  • Poziom 9  
    Byłem na miejscu w Belgi. 1. wymontowałem smoki z 2 zbiorników i sprawdziłem, były ok. 2. wymieniłem filtr paliwa i separator. Odpaliłem silnik na samostart poczekałem 5 min, potem zgasiłem i poczekałem 10min aby sprawdzić czy odpali normalnie. Niestety nie odpalił normalnie. 3. wymieniłem pompę paliwa na nową. Odpaliłem silnik na samostart poczekałem 5 min, potem zgasiłem i poczekałem 10min aby sprawdzić czy odpali normalnie. Silnik zapalił znacznie lepiej i nabrał mocy. Stwierdziłem że może dojechać do Polski... i pojechał. Ciągnik ma już prawie 500tyś km, nowa pompka paliwa tylko załagodziła sytuację ale nie rozwiązała problemu. Jeżeli chodzi o zagranicę to płatność za usługę musi być zabezpieczona(przedpłata), serwis ma wolną rękę i Twoją kasę. Może ktoś na coś wpadł? POZDR!
  • Poziom 9  
    Właśnie skończyłem sprawdzanie układu paliwowego. Smoki ok, filtry ok, podstawa filtrów ok, przewody szczelne, paliwo dochodzi do głowicy i się nie cofa. Nadal cięzko zapala. TEXA wykryła błąd 6-go wtrysku więc wytargam ten pompowtrysk i zobaczę co dalej.
  • Poziom 9  
    Przed wyjęciem pompowtrysku sprawdziłem(tak na wszelki wypadek) jeszcze raz smok w baku. Po uruchomieniu silnika ze smoka(powrót) wydostają się bąbelki powietrza. Podpiąłem texę i sprawdziłem ciśnienie zasilania po wyłączeniu silnika. Ciśnienie spada do zera w około 10 sekund! Potem silnik już nie zapala. W czasie pracy silnika na poziomie 600obr wszystkie parametry w normie(dawka od 1.2-2.5, ciśnienie paliwa stabilne 3.8 i ani drgnie na wolnych). Może qrcze to ten zaworek w podstawie filtrów paliwa? P O M O C Y !!!
  • Poziom 2  
    Witam, mam dokładnie identyczny problem Renault DXI 450 nie odpala na ciepłym i na zimnym silniku. Na początku zimny palił, ciepły, nie a teraz w ogóle, tylko z Plaka. Instalacja paliwowa sprawdzona i raczej nigdzie nie jest zapchana. Kolega miał podobny problem z FH 12 z 2004 roku i był uszkodzony jeden pompowtrysk (podobno paliwo uciekało końcówką) po wymianie na inny wszystko wróciło do normy, ale to inny typ silnika.
  • Poziom 8  
    ludzie... po co wymieniacie poł silnika?, w takich przypadkach jak opisane wyzej najczesciej, padaja pompki wysokiego cicnienia lub zaworki zwrotne,
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Zaślepiłem powrót paliwa na głowicy(zawór utrzymujący ciśnienie paliwa na głowicy). Auto pali jak ta lala nawet po 10 min. Jutro zakładam nowy zawór i podstawę filtra/separatora bo od tego pompowania rozszczelniła się ręczna pompka paliwa. Zobaczymy czy będzie ok.

    Dodano po 1 [godziny] 19 [minuty]:

    Przy okazji chciałbym poprosić o dokumentację odnośnie(premium 440 dxi) zasilania olejem układu VEB lub całej głowicy z tym układem. POZDRAWIAM
  • Poziom 9  
    Po wymianie podstawy filtrów paliwa i zaworka zwrotnego w głowicy auto prawie normalnie pali od rozrusznika (kręcenie 5 sekund). Niestety ujawniło się to czego się spodziewałem -uszkodzony pompowtrysk. Silnik kuleje i kopci. Pech chciał że zaworek był uszkodzony a podstawa(pompka ręczna) zaciągała powietrze prawdopodobnie od jakiegoś czasu. Jak padł pompowtrysk to silnik poprostu odmówił współpracy :(. Dodam jeszcze że teraz przy normalnym ciścieniu nawet przy zapalaniu słychać stuk wczesnego zapłonu który jest winą cieknącej końcówki pompowrysku. Zaraz TEXA w ruch i równoważenie cylindrów. Zobaczymy który.
  • Poziom 38  
    Jest też prosta metoda- zapalasz i dotykasz kolektorów wydechowych przy głowicach, temperatura zdradzi sprawcę.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Po wyciągnięciu pompowtrysków przyczyna się znalazła. Dwie tuleje mocowania pompowtrysków okazały się nieszczelne. Kompresja z cylindra dochodziła do układu paliwowego co powodowało zapowietrzanie układu i trudne zapalanie. Podczas pompowania ręcznego układ się odpowietrzał a przez uszkodzone tuleje paliwo dostawało się do cylindrów i stąd te stuki na początku odpalania. Tuleje zamówione, pompowtryski do sprawdzenia. Zobaczymy czy to koniec.
  • Poziom 9  
    To koniec:). Auto chodzi jak nowe. Nawet nie wyciągałem miedzianych tulei tylko je przeleciałem frezem czołowym. Dałem podkładeczki alu dokręciłem na 180°, potem odkręciłem i dociągnąłem na 45Nm i cacy. Pozdrawiam i dziękuję.
  • Poziom 20  
    Witam chciał bym przyłączyć się do problemu niskiego ciśnienia zasilania a mianowicie wyświetla mi się komunikat niskie ciśnienie zasilania paliwa taki charakterystyczny symbol stacji paliw jest to w Premium DXI 450 auto odpala normalnie tylko straciło trochę na mocy, sytuacja ta dzieje się od momentu kiedy wytrąciła się parafina i przytkało filtry które obecnie są wymienione oczywiście ciśnienie zasilania jest na poziomie 85kPa na zimnym silniku i spada tak do 50kPa na rozgrzanym przy biegu jałowym w opisie mam że nie powinno spadać poniżej 100kPa to ponoć jest próg alarmowy. Co może powodować takie zachowanie od czasu tego zatkania układu.
  • Poziom 17  
    Powoduje to niedokładnie wykonana procedura odpowietrzania układu paliwowego.
  • Poziom 20  
    Problem rozwiązany zaworek na głowicy przepuszczał ciągle i ciśnienie spadało w zasilaniu po wymianie zaworka ciśnienie jest w zakresie 380 kPa na biegu jałowym i wszystko wróciło do normy.