Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

touran 1,9 tdi kod silnika BLS

wiagras 18 Mar 2012 14:15 12615 22
Bosch
  • #1
    wiagras
    Level 9  
    Witam wszystkich. Wydaje mi się że mój turan dużo pali ,średnie spalanie w granicach 9-12l . Sprawdziłem wartości pompowtrysków 1- 0,43 2- 0,24 3 -0,42 4+1,2 . Czy takie odchyłki są poprawne ,jakie powinny być prawidłowe? Z ciekawości wymieniłem 4 pompowtryskiwacz i wartość mierzona wyszła -1,1 .Czy ktoś wie jak poprawnie ustawić pompowtryski w tym silniku kod BLS +pdf
  • Bosch
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Nic nie kombinuj, bo wszystko jest ok. Poza tym stwierdzeniem:
    wiagras wrote:
    Wydaje mi się że mój turan dużo pali

    wszystko z autkiem ok?
  • Bosch
  • #3
    domex32
    Moderator of Cars
    zeimp z całym szacunkiem ale 9-12 litrów moim zdaniem trochę dużo.

    Jak wygląda zapełnienie DPF? ile procent?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Podaj wartość czwartego bloku kanału 004 wartości mierzonych silnika.

    Dodano po 27 [sekundy]:

    Odczyt temperatury silnika i paliwa jaką widzi sterownik silnika na rozgrzanym silniku.
  • #4
    wiagras
    Level 9  
    Wcześniej autko paliło 6-9l ,ale po awarji i długim sprawdzaniu co się zepsuło wymieniłem dwie pompy paliwa na nowe. Autko odżyło ale zaczęło więcej palic ,jestem tylko zaniepokojony stanem pompowtryskiwaczy bo maja odchyłki dość spore . Chciałbym wiedzieć jakie wartości są w nowych samochodach do porównania.
  • #5
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    domex32 wrote:
    zeimp z całym szacunkiem ale 9-12 litrów moim zdaniem trochę dużo.

    A skąd wiesz jak klient jeździ i jakie trasy?
  • #6
    domex32
    Moderator of Cars
    Średnie spalanie, może źle interpretuje, ale 105 konnym autem 12 litrów w mieście ciężko było mi osiągnąć, bynajmniej tak wynikało z komputera pokładowego.

    W mieszanym średnio wychodziło koło 7-8 litrów.

    Jeśli ma przypchany DPF to się zgodzę że spalanie w normie.
  • #7
    wiagras
    Level 9  
    Jak dobrze pamiętam 40 stopni ropa 90 silnik
  • #8
    domex32
    Moderator of Cars
    wiagras wrote:
    Wcześniej autko paliło 6-9l ,ale po awarji i długim sprawdzaniu co się zepsuło wymieniłem dwie pompy paliwa na nowe. Autko odżyło ale zaczęło więcej palic ,jestem tylko zaniepokojony stanem pompowtryskiwaczy bo maja odchyłki dość spore . Chciałbym wiedzieć jakie wartości są w nowych samochodach do porównania.


    Przydało by się zmierzyć ciśnienie jakie podaje pompa w głowicy do pompowtrysków.

    W nowych autach (sprawnych) korekcja jest bliska 0.


    Max odchyłka to +- 2mg/na skok.

    http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=161&highlight=wymiana+poppek

    Może to pomoże.

    Kontrola równomierności pracy silnika kanał 013 określa wydajność danego cylindra ( pompowtrysk zawory ciśnienie spręzania itp) Jeżeli któryś cylinder jest mocniejszy wtedy sterownik tnie dawkę jeśli słabszy dodaje.
  • #9
    wiagras
    Level 9  
    Cały czas autostrada niemcy do 140km/h średnie spalanie 7-8 l ,czasami jak się spieszyło 160km/h 9-10l Teraz `140 cały czas srednia 11 l
  • #10
    domex32
    Moderator of Cars
    Jak skrzynia?

    Tempomatem jedziesz ?

    Jaki przebieg auta?
  • #11
    wiagras
    Level 9  
    Skrzynia 6 nie używam tempomatu przebieg w granicach 130tys ,ale tego się naprawdę nie dowiem czy jest to prawdziwy .Według książek serwisowych jest ,ale nie jestem pewien na 100% . Turbo po wymianie ,ale z pdf ponoć!!! to co mówił mechanik została sama obudowa a ze środka wszystko wyrzucone.
  • #12
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    wiagras wrote:
    została sama obudowa a ze środka wszystko wyrzucone.


    A kiedy to było robione? Czy tak było cały czas, czy właśnie po tym zabiegu auto zaczęło więcej palić? Bo jeśli po, to oznaczało by, źle przeprowadzony "zabieg" usuwania filtra cząsteczek stałych...
  • #13
    wiagras
    Level 9  
    Podejrzewam że przed moim kupnem samochodu zostało to wykonane,ale to tylko podejrzenia bo nie jestem w 100%pewien czy DPF został wyczyszczony czy nie. Na puszcze widać spawy jakby była otwierana .Czujnik jest przed pdf i komputer nic nie wykrywa w jakim stopniu jest zapełniony
  • #14
    ladamaniac
    Level 39  
    wiagras wrote:
    Podejrzewam że przed moim kupnem samochodu zostało to wykonane ALE TO TYLKO PODEJRZENIA BO NIE JESTEM W 100%PEWIEN CZY PDF ZOSTAŁ WYCZYSZCZONY CZY NIE. NA PUSZCZE PDF WIDAĆ SPAW JAKBY BYŁA OTWIERANA .Czujnik jest przed pdf i komputer nic nie wykrywa w jakim stopniu jest zapełniony

    Jakie ciśnienie widzi czujnik różnicowy? To powinno pokazywać, chyba że ktoś tak obrobił program. Na marginesie to masz/miałeś DPF dieslowy filtr cząstek stałych. PDF to format pliku.
  • #15
    wiagras
    Level 9  
    Czy chodzi o czujnik n75 został wymieniony na nowy ale mechanik powiedział ,że wszystkie podciśnienia i czujniki są jak najbardziej sprawne, mieszczą się w normach . Nawet przepływomierz podmieniałem i taka sama sytuacja. A w jaki sposób sprawdzić w filtrze czy jest czy go niema. Możliwe jest żeby coś w nim zostało i go częściowo zapychało? Tego powodem było by większe spalanie samochodu.
  • #16
    ladamaniac
    Level 39  
    N75 to nie czujnik, tylko elektrozawór sterowania turbiną. Ciebie interesuje czujnik różnicowy ciśnienia spalin. Idą do niego dwa wężyki/rurki od filtra DPF.
  • #17
    wiagras
    Level 9  
    Mechanik coś mi o tym wspominał ,mówił o czujniku ciśnienia czy podciśnienia jakimś na dole silnika od strony filtra ,ale na 100%nie jestem pewien czy o ten chodzi . Jak dobrze pamiętam to wszystko jest w porządku powiedział . Musze się dowiedzieć bo nie pamiętam.
  • #18
    domex32
    Moderator of Cars
    wiagras wrote:
    Czy chodzi o czujnik n75 został wymieniony na nowy ale mechanik powiedział ,że wszystkie podciśnienia i czujniki są jak najbardziej sprawne, mieszczą się w normach . Nawet przepływomierz podmieniałem i taka sama sytuacja. A w jaki sposób sprawdzić w filtrze czy jest czy go niema. Możliwe jest żeby coś w nim zostało i go częściowo zapychało? Tego powodem było by większe spalanie samochodu.


    W autach z Filtrem cząstek stałych rura wydechowa jest biała bez sadzy, jeśli nie masz filtra będzie czarna, tak w domowych warunkach sprawdzić można najszybciej.

    Jak się domyślam koledze ziemp chodzi o źle obrobiony wsad pamięci sterownika.

    Możliwe że układ wydechowy jest zapchany sadzą co utrudnia przepływ spalin.

    To że DPF został wywalony po uszkodzeniu turbiny może być słuszne jeśli turbo zaczęło puszczać olej stroną gorącą, wtedy skutecznie zaklei filtr.

    Kiedy wymieniałeś filtr powietrza dla silnika i jakiej marki?
  • #19
    wiagras
    Level 9  
    Sprawdziłem rurę za tłumikiem jest sadza.
    Filtr powietrza wymieniony niedawno jakoś 1000km temu ,razem z filtrem paliwa ,oleju i samym olejem
  • #20
    domex32
    Moderator of Cars
    Producent filtron czy coś innego?
  • #21
    wiagras
    Level 9  
    Filtr powietrza, oleju -firma filtron olej mobil xd 5w 40 lub 30 nie pamiętam.
    Natomiast filtr ,wkład paliwa pamiętam że zielone pudełko nazwy firmy nie.
  • Helpful post
    #22
    domex32
    Moderator of Cars
    Wymień ten filtr powietrza na markowy, bosch, mann, knecht. Olej tylko castrol edge 0w30 lub 5w40, te dwie sprawy mają dość kluczowe znaczenie, tym filtronem załatwisz sobie przepływomierz.
  • #23
    wiagras
    Level 9  
    Witam włanie wróciłem z Niemiec odziwo autko spaliło (średnia z komputera 520km 9,5l przy prędkości średniej 132km/h) Auto jechało przez ponad 300km z prędkością 160-190km/h . Okazała się nowa usterka ,przez pewien czas kopcił na niebieska ,moim zdaniem to przez to że paliwa do końca nie przepalił ,jak komputer podał większą dawkę na podniesienie temperatury do wypalenia filtra dpf. Nie zauważyłem ubytku oleju. Dziś sprawdzono na komputerze logi statyczne ,dynamiczne, wszystkie podciśnienia . Wszystko jest ok