Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atu+ 1.6GLi Bosch -problem z obrotami +check engine POMOCY !

ASQ 02 Sty 2005 18:41 2737 12
  • Poziom 2  
    Witam!

    Wkońcu zdecydowałem się na opisanie problemu bo rozwiązania szukam już od ponad miesiąca,myślę że dobrze trafiłem(elektroda.pl).

    Mam Atusa + 1.6 GLi z LPG z wtryskiem Boscha. jest po kapitalce silnika 10.000km wszystko było OK aż nagle zaczeło się.. Problem dotyczy i gazu i benzynki,dodam że zauważalnie mniej drażni na benzynce.
    A mianowicie...
    -Zaraz po odpaleniu nawet przy mrozie nie ma ssania.(jak siezałączy to cud)
    -Nie trzyma wolnych obrotów.chodzi chwile ok.900rpm nagle zapala sie na sekundę ''check engine'' i w tym samym momęcie obroty gwałtownie spadają o ok300-400rpm. (na ok 1.s) i z powrotem na 900rpm. lub nawet zauwazalnie podnosi je na 1100. I tak nieregularnie kilkanaście razy na minutę czem rzadziej. wpływ temp. silnika na to jest znikomy.
    -Przy naciśnięciu pedału gazu..gwałtowniej np.przy opuszczaniu skrzyż. często nim szarpnie,oczyw. wraz z zapaleniem sie check engine. tak jak by gubił zapłon. Przy czym czsem potrafi strzelić coć pod maską.
    -Aby temu zabobiec musze trzymać go na wysokich obrotach.ale i tu(w gran.2000-4000rpm)potrafi ale żadko zrobić swoje.
    -Więcej pali ok 15L/100km.

    Co zrobione:
    Nowe świece,przewody,czujnik temperatury,filtry,nowy silniczek krokowy,sprawdzałem sonde lambda zwykłym miernikiem wydaje mi się że ok (~0,5mV i reaguje na zmiany gazu). Niestety w mym autoryzowanym serwisie(Przemyśl-ASO Daewo) nie mają kabla do diagnostyki Boscha wiec kodu nie mam jak odczytać na miejscu. Przeczyszczone styki kompa.Sprawdzone bezpiecziki. Niewiem już co robić.. jak coś przypomnę sobie to napisze.. PROSZĘ ELEKTRODACY o jakieś rady. Podejrzewam winę kompa. jak go można sprawdzić czy jest sprawny?.
  • Poziom 12  
    najlepiej zrobic to właśnie w autoryzowanym serwisie.Jeżeli zapala sie kontrolka check engine to coś z układem elektronicznym jest nie tak.chodzi mianowicie o układ wtryskowy i zapłonowy.przez to auto przechodzi w tryb awaryjny i objawia się to wysokim spalaniem.trzeba podpiąć komputer i sprawdzić błędy.powodzenia.
  • Poziom 25  
    Jeżeli któryś z "zaprzyjaźnionych" warsztatów ma interfejs VAG to "zrobi" nim ploneza na Boschu, program jest chyba na forum jeżeli nie to się odezwij , cuś się wymyśli.
  • Poziom 11  
    Witam.
    Jaki masz komputer do gazu? Ja osobiście mam podrubę komputera (AL-640) i działa do d.... objawy są podobne, a auto to VW Golf III 1.4, ale na tym samym układzie wtryskowym co Twój. U mnie nie ma check engine, więc nie ma co świecić. Do rzeczy. Z tego co udało mi się ustalić, rozwiązania są następujące: wymienić komputer do instalacji gazowej. Kumpel miał poloneza Atu Plusa 1.6 Gli na Boschu i komputer do gazu Al-700 z interfejsem do PC. Nigdy nie miał problemu z jazdą na paliwie jak i na gazie, a zużycie gazu po mieście nie przekraczało 10L, przy ustawieniu komputera gazowego na economik. Kolejne rozwiązanie: Ja u siebie zauważyłem że jeżeli się coś dzieje z pracą silnika to pomaga mi odłączenie akumulatora na jakieś 8 do 10 godzin. Nie wiem, ale wygląda na to, że komputer od wtrysku traci jakieś zapamiętane informacje i wszystko wraca do normy. Bez sensu jest odłączać akumulator za każdym razem, więc znajomy gazownik doradził by zrobić przekaźnik, który po wyłączeniu zapłonu odłączałby główne napięcie z komputera wtryskowego. Moim zdaniem możesz pojechać do serwisu, jeżeli są błedy to je skasują (i Ciebie przy okazji też:-)), ale za jakiś czas nałapiesz ich znowu i problem będzie wracał. Właściwie tylko zmiana komputera do gazu może przynieść efekt, niestety kosztuje ok. 400zł. Oczywiście jeżeli nie ma innych uszkodzeń całego systemu typu sonda do wymiany, katalizator, silnik krokowy, czy inne...
    Powodzenia
    Pozdro.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Witam ponownie.
    Jeszcze tak sobie pomyślałem, by sprawdzić czujnik temp. silnika, ale ten do boscha, czyli wkręcony w obudowę termostatu z wodoodporną wtyczką. Możesz spróbować zdjąć wtyczkę z tego czujnika i zobaczyć jak zareaguje, lub go pomierzyć jeśli znasz wartości. Możesz go też po prostu zmienić. On chyba nie jest drogi jakieś 20 zł. Sprawdź też kabelki dochodzące do niego.
    Pozdro.
  • Poziom 12  
    zobacz czy woda niedostala sie do komputera.
  • Poziom 2  
    Witam ponownie.. niestety (do darkerka) komputera do gazu nie mam.. jest przełącznik ręczny gaz benzyna i automat (zapala na benie i odrazu przeskakuje na gaz nawet bez wciskania gazu) tzn.tak mi się wydaje.. po zatym komputer resetowałem (na noc zdejmowałem klemy) ale ciężko póxniej odpalić go nie dodająć gazu ..bo obroty są za niskie żeby nie zgasł ,a słyszałem że nic nie dotykac do włączenia się wiatraka.(czy to takie ważne?) .pozdrawiam! ASQ.
  • Poziom 11  
    Witam!
    Pozostaje więc jedno proste i tanie rozwiązanie. Zmniejsz przerwę na świecach do ok. 0,8 mm. To powinno pomóc, przynajmniej na razie. A komputer do gazu by się przydał, bo inaczej komputer boscha będzie świrował. Co do "nic nie ruszania do włączenia się wentylatora" to chyba przesada. Teoretycznie wygląda to tak, że odpalasz auto i jedziesz dokąd się wentylator nie włączy, a konkretnie silnik nie osiągnie 90 stopni C. Podczas jazdy musisz przynajmniej raz wcisnąć pedał gazu do oporu. Takie są wymagania. Po tym komputer bosch powinien przyjąć nastawy podstawowe.
    Pozdrowienia.
  • Poziom 18  
    sprawdz potrencjometr tps
  • Poziom 12  
    hacckker napisał:
    sprawdz potrencjometr tps



    Poco masz sprawdzać jedź do serwisu :D
  • Poziom 11  
    Witam.
    Potencjometr w Boschu jest niewymienny! Występuje tylko z podstawą urządzenia wtryskowego!
    Przy okazji, może ktoś wie jak go ustawić po demontażu?
    Pozdro.
  • Poziom 12  
    witam to ja podziele sie moimi problemami
    mialem rowiez taki problem jak Ty opisujesz to w sumie chyab sam sie rozwiazal po tym jak kilka razu dalem gaz do dechy na banz. i gazie i trzymalem tak kilka sekund.
    pozniej cos sie znowu stalo z gazem ze nie chcial trzymac wolnych obrotow i dojezdzajac do skrzyzowania musialem przelaczac na beznz.
    ale wymienilem wszystkie uszczelki ogolnie caly srodek w reduktorze to teraz dziala, teraz znowu zauwazylem ze ma jakies opory pracy na benzynie tzn zapala ale jak chce jachac na niej to auto tak mi skacze troche jakby moze dostawal powietrza a poza tym nie ma pelnej mocy dopiero lepsze efekty zauwaza sie od 4000 w gore obr.
    czy ktos ma moze pomysl jak to rozwiazac

    a drugim moim pytaniem jest takie czy majac gaz + benz. moge zastosowac swiece zwykle np. bosha 3-elektrodowe lub ngk. czy to moze tak byc czy beda jakies spadki czy moze gorsze spalanie gazu.
  • Poziom 10  
    Miałem dokładnie te same objawy. Poldek 1.6 GLI Bosch Caro +. Zaczął się tak zachowywać podczas jazdy. Jak dojechałem do domu, to rano nie chciał już odpalić. Początkowo myślałem, że rozrząd się przestawił, bo pasek dawno nie byl wymieniany, ale rozrząd był w porządku. Niestety już nie miałem cierpliwości szukać przyczyn, więc oddałem go do zaufanego mechanika.
    Jak zrobi i dowiem się co było, to napewno napisze :)
    Pozdro 4 all POLDEKRIDERS
  • Poziom 10  
    Po czterodniowej wizycie u mechanika, diagnostyce w Daewoo, okazalo się, że komp wyświetla błąd czujnika temperatury płynu. Czujnik wymieniony na sprawny używany. Cały układ wtryskowy poskręcany do kupy, bo podobno wszystkie śruby były poluzowane. Wymienione świece na z ISKRY GAZ na NGK. I poldek zapalił.
    Niestety podczas powrotu do domu, zapalała się kontrolka CHECK ENGINE na sekunde i działo się dokładnie co u autora tematu. Czujnik temperatury wymieniony, więc jako przyczyna odpada. Dzisiaj go zdiagnozuje autormatycznie i zobacze, co mu jeszcze dolega.