Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN tga 430 Common rail - duże spalanie.

19 Mar 2012 14:13 14683 19
  • Poziom 8  
    Mój MAN tga 430 jest słaby(wogóle nie czuć turbodoładowania) i dużo pali turbina wkręca sie na bardzo wysokie obroty (praktycznie nie słychać pracy silnika tylko świst turbiny) ktoś mi coś doradzi ?Wymieniłem 3/4 samochodu
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    a mierzyles cisnienie doladowania??
  • Poziom 35  
    fajnymamlogin napisał:
    Wymieniłem 3/4 samochodu

    WYmień 1/4 i będziesz mial inne sprawne.

    A wogóle cokolwiek sprawdziłeś?
  • Poziom 20  
    sprawdź szczelność chłodnicy powietrza
  • Poziom 8  
    intecooler sprzawdzany , wtryski nowe , czujniki nowe.Po płaskim terenie jadąc 90km/h minimalnie dodaje gazu a wskaźnikm doładowania pokazuje wartośc maksymalną.
  • Poziom 17  
    robiłeś regulację zaworów?
  • Poziom 8  
    Tak , robiliśmy regulacje zaworów,czasem ten samochód ciągnie jak by jechał pusto nie czuje góry wtedy praktycznie nie słychać turbiny.
  • Poziom 15  
    Zrób porządną diagnostykę silnika, bo zrobisz na tym autku doktorat i dalej będzie d...
  • Poziom 8  
    Hehe tylko gdzie nie zajadę to kasują za diagnostykę i twierdzą że ma jeździć !!!!
  • Poziom 40  
    To może być wszystko nawet pęknięta guma przy turbie albo intercoleerze czy nie trzymający cybant.
  • Poziom 8  
    ale wóz raz idzie raz nie więc chyba nic z tego typu rzeczy nie jest uszkodzone...
    ciągnie jak wściekły (wtedy turbinke mało co słychac ) a jak nie ciągnie to turbina się chce wściec i czy mu dam pełny gaz czy 1/3 gazu to samochód tak samo jedzie,czuje się wtedy całkowity brak doładowania.
  • Poziom 40  
    No i raz wszystko jest ok układ jest szczelny a raz spieprza Ci gdzieś powietrze i słyszysz turbinę która się wścieka bo jest nieobciążona i nie wytłumia jej dźwięku szczelny układ.
    Zacznij od obejrzenia gum a cybanty za parę złoty wymień profilaktycznie. Na wolnych obrotach będzie wszystko ładnie jak dodasz gazu też a pod obciążeniem buba bo powietrze będzie spierniczać.
  • Poziom 31  
    jezeli chodzi o ten swist - to zajrzyj nad turbem pod mala oslonke tam jest, krotka rurka elastyczna moze powodowac charakterystyczny swist, i wcale nie musi byc okopcone to miejsce-pod zaworem recy. spalin, co do mocy i pompowania turbo skala na max czyli powietrze pompuje, a problem z paliwem-dostarczeniem - sprawdz swoje wtryski na komputerze-jeszcze raz, a drugie przychodzi mi do glowy w listwie na koncu jest zawor ktory odprowadza paliwo, i jezeli popuszcza cisnienie paliwa ucieka (niby na komputerze widac spadek-oczywiscie blad edc na blacie) ale warto sprubowac go wymienic, 3/4 zmienione a turbo? w jakim stanie? ktos sciagal dwie strony i sprawdzal srodek-w mojej firmie na przebiegu 350 -400 tys man gwarancyjnie zyczyl sobie wymiany turbo, wiec sami doszli do tego ze....trzeba ?
  • Poziom 17  
    Co z AGR i hamulcem silnikowym ? Ktoś z wielkiej diagnostyki może tam zaglądał ? Błędów też niema ? Nie wymienia się raczej podzespołów nie mając pewności , że są uszkodzone . Gratulacje .
  • Poziom 2  
    miał by ktoś może schemat regulacji zaworów do tego Man-a o którym mowa i kolejność ?
  • Poziom 10  
    adam.1.1 napisał:
    Co z AGR i hamulcem silnikowym ? Ktoś z wielkiej diagnostyki może tam zaglądał ? Błędów też niema ? Nie wymienia się raczej podzespołów nie mając pewności , że są uszkodzone . Gratulacje .


    A co to jest AGR?
    Z tego, co wiem, to raczej EGR. Poza tym na samym początku warto sprawdzić szczelność układu dolotowego - jak Koledzy wcześniej pisali gumy do- i z- intercoolera, wszystkie opaski.
    W przypadku M-B lubił paść gumowy łącznik między turbiną a "żółwiem".
  • Poziom 17  
    Do wiadomości Mar-sob , AGR - skrót nazwy z niemieckiego , a EGR - z angielskiego . Oba dotyczą recyrkulacji spalin . Ale co dokładnie , Ty możliwe , że tego nie wiesz ,lub tylko częściowo .
  • Poziom 9  
    WITAM JESLI NIE WYŚWIETLAJĄ SIE ŻADNE BŁĘDY TYPU EDC TO MOŻE TO BYĆ FAKTYCZNIE USTERKA MECHANICZNA I ZACZOŁ BYM OD POCZĄTU TURBINA NA WYJŚCIU DOŁADOWANEGO POWIETRZA MA ŁĄCZNIK Z OBEJMĄ zielone gumki uszczelniające często sie luzują wypychane przy ciśnieniu słychać świst sprawdić na wyjętym filtrze powietrza c.d.n. posiadam szeroką wiedze mam wszystkie kody błędy może komuś sie przydam
  • Poziom 31  
    temat rozpoczety w marcu, mam podejrzenia ze zakonczony przez autora.
  • Poziom 1  
    witam mam mana 2007r e4 550tys km, mam problem ze zużyciem paliwa od 38 - 43l\100km
    Spędziłem trochę czasu na serwisach, ale diagnoza była oczywista jak zerkneli na przebieg- do wymiany wtryskiwacze,turbo i wiele innych części postanowiłem podjąć próbę naprawy we własnym zakresie. Po przeprowadzeniu testu przelewowego wymieniłem dwa wtryskiwacze, reszta jest w dobrej kondycji. Po wymianie jedyny plus to brak usterki na wyświetlaczu edc 3779-01 i3780-01. spalanie pozostało na tym samym poziomie. po 4000km pojawił sie ponownie błąd 3780-01 ale teraz autko nie ma mocy (ładunek 20t). Podczas wyswietlenia sie błędu traci sporo mocy, ale jak zatrzymam auto zgaszę i odpalę ponownie błędu nie ma i idzie jak burza. proszę o jakieś wskazówki.