Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odcięcie zapłonu VW Passat B5 FL 2005 r TDI 130 KM

tigerk3m 19 Mar 2012 14:54 19515 17
  • #1 19 Mar 2012 14:54
    tigerk3m
    Poziom 11  

    Witam.

    Panowie chciałem zapytać czy jest możliwość zamontowania odcięcia tak jak w temacie z linku poniżej, w moim Passacie B5 FL 2005 r TDI 130 KM na pompowtryskach, kod silnika AVF?

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic302496.html

    Jest tam założone odcięcie czarnego przewodu po stacyjce i kolega dał przekaźnik 40A. Czy również u mnie w moim aucie się to sprawdzi?

    Pozdrawiam

  • #2 19 Mar 2012 16:40
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    W przypadku Passata B5 FL, taki sposób unieruchomienia pojazdu również zadziała prawidłowo.
    Inaczej musisz postąpić w przypadku Passata B6 od 2005r. w którym nie ma klasycznej stacyjki.

  • #3 19 Mar 2012 17:39
    tigerk3m
    Poziom 11  

    A mogę prosić o jakiś prosty schemat jak to spiąć wszystko? Pytanie czy po takim rozwiązaniu po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu, zapalą się kontrolki na liczniku?

    Może jakiś inny sposób proponujesz, który nie wymaga wielkiego zachodu przy montażu a jednak skutecznie wydłuży czas potrzebny na rozpracowanie auta?

  • #4 19 Mar 2012 18:05
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    tigerk3m napisał:
    A mogę prosić o jakiś prosty schemat jak to spiąć wszystko?

    Co z czym?
    To ma być zwykły "wyłącznik", czy alarm lub immobiliser?
    "Tniesz" przewód i wlutowujesz w rozcięcie "styki robocze" przekaźnika blokady.

  • #5 19 Mar 2012 18:11
    tigerk3m
    Poziom 11  

    CameR napisał:
    "Tniesz" przewód i wlutowujesz w rozcięcie "styki robocze" przekaźnika blokady.


    Znalazłem między czasie taki schemacik i właśnie w taki sposób chciałbym to podłączyć.

    Odcięcie zapłonu VW Passat B5 FL 2005 r TDI 130 KM

  • #6 19 Mar 2012 18:51
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Zainwestuj 1-promil wartości Twojego samochodu i zamontuj prostą, sensorową blokadę typu "Exterminator lub Multiblok" a nie kombinuj z "drutami".
    Odcięcie zapłonu VW Passat B5 FL 2005 r TDI 130 KM
    Odcięcie zapłonu VW Passat B5 FL 2005 r TDI 130 KM

  • #7 19 Mar 2012 18:53
    tigerk3m
    Poziom 11  

    CameR napisał:
    Zainwestuj 1-promil wartości Twojego samochodu i zamontuj prostą, sensorową blokadę typu MultiBlock a nie kombinuj z "drutami".


    Chyba masz rację i też tak zrobię już przeglądałem na alledrogo, co sądzisz o tym:

    Odcięcie zapłonu VW Passat B5 FL 2005 r TDI 130 KM Odcięcie zapłonu VW Passat B5 FL 2005 r TDI 130 KM

    Czekam na opinie? kupię i w weekend podłącze i nieco spokojniej będę spał :D

    Usunąłem linki do aukcji internetowych.
    Mod.[CameR]

  • #8 19 Mar 2012 19:54
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    tigerk3m napisał:
    co sądzisz o tym

    Nie oszczędzaj na tej blokadzie - ważna jest niezawodność a różnica w cenie 10zł, przy wartości samochodu nie ma wielkiego znaczenia.

  • #9 20 Mar 2012 10:05
    tigerk3m
    Poziom 11  

    Zakupię w najbliższym czasie taką blokadę Multiblok i zamontuję o efektach poinformuję i będzie można zakończyć temat.

    Chcę się upewnić czy jak przetnę kabelek czarny po stacyjce i podłączę tego multibloka to jak przekręcę kluczyk w pozycję zapłon zapalą mi się kontrolki na liczniku, czy dopiero po naciśnięciu przycisku multibloka zapalą się kontrolki na liczniku?

  • #10 22 Mar 2012 11:21
    sandal7
    Poziom 21  

    przy zablokowanym odcięciu i podaniu na zapłon nie będzie żadnych kontrolek na zegarach, dopiero jak odminujesz blokade, a tak będzie tylko kręcił rozrusznikiem na pusto i oczywiście nie odpali.

  • #11 02 Kwi 2012 12:25
    WARRIOR
    Poziom 10  

    Które rozwiązanie będzie lepsze:
    1) odcięcie czerwono-czarnego przewodu (rozrusznik)?
    2) odcięcie czarnego (plus po zapłonie)?

    W obu przypadkach auto nie odpali jednak inaczej się będzie zachowywać. Co lepiej ciąć?

  • #12 03 Kwi 2012 21:56
    rafalpr16
    Poziom 8  

    Nie rozumiem po co kupowac takie urzadzenie...? Ma chronic przed kradzieża...? Najprosciej to wpiąc sie w czerwono-czarny(rozrusznik).. Umiescic lacznik ktory zalaczy przekaznik i zewrze styki powodujac przepływ pradu...
    Nie oszukujmy sie zastosowanie tego wyzej wymienionego Multi Block wcale nie bedzie lepszym rozwiazniem tylko drozszym! Tak czy owak jesli złodziej ma pojecie(a zwykle ma) to wystarczy ze polaczy dwa punkty tego przewodu czerwno-czarnego i tak czy tak odpali i pomacha z daleka...:)

  • #13 03 Kwi 2012 22:36
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    rafalpr16 napisał:
    Nie rozumiem po co kupowac takie urzadzenie...? Ma chronic przed kradzieża...?

    Kolego [rafalpr16], bardzo łatwo jest krytykować - nie dając nic w zamian!
    Może zaproponujesz autorowi tego tematu inne - lepsze miejsce i sposób "odcięcia" - takie, które będzie potrafiła samodzielnie wykonać osoba o średniej znajomości podstaw elektroniki i instalacji elektrycznej Passata z 2005r.

    Ja osobiście proponowałbym odcięcie obwodów czujników G28 i G40 , lecz to na 100% wykracza poza możliwości samodzielnej realizacji przez autora wątku.
    A o tym tutaj dyskutujemy.

    Każde zabezpieczenie jest dobre - szczególnie gdy jest chociaż troszkę "indywidualne". Każdy system można "obejść" a ostatecznie auto z wyjącą syreną może odjechać "w biały dzień" na lawecie i też nikt nie zareaguje, bo wszyscy wiedzą, że "alarmy się czasami psują".

  • #14 04 Kwi 2012 15:11
    rafalpr16
    Poziom 8  

    A wiec tak... Chyba moja wypowiedz nie była czytana z uwaga... Ale dobrze przedstawie to na rysunku moze stanie sie wszystko jasne...
    Na schemacie przekaźnik 16A... Proponuje dobrac w zaleznosci od tego co "odcina" to zabezpieczenie...
    Moim zdaniem takie zabezpieczenie nie ustawiac na plus akumulatora gdyż każdy potencjalny złodziej zauważy brak napiecia poprzez nie wyswietlanie kontrolek...

    Koszt całosci to tak: Przekaźnik 12V 40A - 5zł + Przełącznik kawalek przewodu ok 10zł powinno wystarczyc..
    Gdy umiescimy przelacznik w niewidocznym miejscu to przysporzymy złodziejowi troche problemow... Owszem gdy zacznie wgłębiać sie w elektronike to chociażby nie wiem jakie zabezpieczenie to możemy pożegnac sie z samochodem :)

    Odcięcie zapłonu VW Passat B5 FL 2005 r TDI 130 KM

  • #15 02 Maj 2012 09:07
    dastin4
    Poziom 12  

    A co sadzicie o czymś takim:

    Odcięcie zapłonu VW Passat B5 FL 2005 r TDI 130 KM

    Jest to lepsze rozwiązanie z uwagi na pilot (immobilizer) i nie trzeba wciskać żadnego przycisku, ale tego typu systemy (tutaj akurat DS050) są już montowane dobrych kilka lat stąd pytanie czy dalej ma to sens?

    Plusem jest to że z urządzenia wychodzą przewody które wpina się od razu w "rozcięty" układ. Zastanawiam się tylko czy jak się chlaśnie np. +15 po stacyjce (u mnie A4B6) to czy ten immo wytrzyma bo przewód jest 4mm2, więc prąd też płynie nie mały?

    Jeśli chodzi o kontrolki to tez się zastanawiam bo przecież deska podświetla się po przekręceniu kluczyka, a jeśli złodziej dojdzie już do tego etapu to czy będzie to takie oczywiste co zostało odcięte? Dlatego dobrze jest jeszcze ciachnąć zasilanie kompa i nawet jak poda zasilanie na +15 to auta nie odpali z powodu braku zasilania komputera. W niektórych autach niestety w takim przypadku (odcięcie tylko zasilania komputera) wywala na desce błędy, a jeśli złodziej kumaty będzie wiedział co jest grane. Tylko czy będzie chciało mu się rozwalać całą skrzynkę z komputerem i szukać odcięcia lub podać lewe zasilanie?

    To jeszcze raz powtórzę moje pytanie, czy te antynapady z immo są dobre i czy faktycznie tak łatwo się je montuje?

  • #16 02 Maj 2012 13:01
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    dastin4 napisał:
    zy jak się chlaśnie np. +15 po stacyjce (u mnie A4B6) to czy ten immo wytrzyma bo przewód jest 4mm2

    "Chlaśnij" , włącz w rozcięty obwód amperomierz i zmierz pobór prądu w trakcie jazdy samochodem.

    dastin4 napisał:
    czy będzie chciało mu się rozwalać całą skrzynkę z komputerem i szukać odcięcia lub podać lewe zasilanie?

    ... To zależy od "zapotrzebowania" na dany model samochodu.
    Ostatnio "opatrywałem rany" po próbie kradzieży w Cinquecento i Golf II.

  • #17 02 Maj 2012 21:54
    dastin4
    Poziom 12  

    CameR napisał:
    "Chlaśnij" , włącz w rozcięty obwód amperomierz i zmierz pobór prądu w trakcie jazdy samochodem.


    Dobry sposób :D trzeba wypróbować :)

    CameR napisał:
    ... To zależy od "zapotrzebowania" na dany model samochodu.
    Ostatnio "opatrywałem rany" po próbie kradzieży w Cinquecento i Golf II.


    i to niestety szara rzeczywistość. Jak ma odjechać to odjedzie. Nie tak to inaczej. Chociaż znam sytuacje, że się adoratorzy cudzej własności wysypali na 3 zabezpieczeniu (zresztą ostatnim) i auto zostało do dzisiaj.

    Każdy z nas ma jakiś powód jednemu wystarczy, jak spokojnie pójdzie na zakupy inny musi mieć wszystko co najnowsze.

    A tak na marginesie kolego CameR czy możesz choć trochę uchylić rąbka .. co do tych immobilizerów, czy one mają już odpowiednio mocne przekaźniki, czy jednak trzeba tam coś dołożyć od siebie? :morning: :morning: :morning: :morning:

  • #18 05 Maj 2012 23:57
    _uki_
    Poziom 10  

    polecam takie cudo jak bezprzewodowy immobilizer BIS firmy MUEL

    Polskie urządzenie,mało znane i firma znająca się na technologii radiowej.

    plus tego rozwiązania jest taki, że nie trzeba szukać przycisków do odblokowania i można bezpośrednio podłączyć syrenę alarmową (wtedy działa podobnie jak alarm)
    minus- cena kilka razy wyższa od zabezpieczeń z przyciskiem

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME