Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 rok 2002 źle działające światło wewnętrzne

19 Mar 2012 20:45 8366 27
  • Poziom 9  
    Witam.
    Dziś zauważyłem, że w mojej A3 rok 2002 przestało działać prawidłowo światło w pozycji 2-iej (są trzy pozycje:
    1. wyłączone całkowicie,
    2. włącza się kiedy otwierasz drzwi - o tą pozycje mi chodzi,
    3. włączone cały czas.

    Powinno się ono zapalać w momencie otwarcia drzwi a nawet, jak dobrze pamiętam, zapalało się ono już kiedy otworzyłem drzwi przez pilota a gasło (ściemniało się) kiedy włożyłem kluczyk do stacyjki i odpalałem samochód.
    U mnie świeci się cały czas. Nie wyłącza się kiedy zamknę drzwi z pilota, kiedy włożę kluczyk do stacyjki celem zapalenia samochodu świeci się po prostu cały czas tak jak w pozycji 3-ciej.
    Zauważyłem jeszcze, że w tej 2-iej pozycji gaśnie światło (ale nie ściemnia się) po upływie chyba 5min. kiedy gasną dwie lampki, które znajdują się w drzwiach (jedna biała świeci w dół i oświetla jakby teren, a druga czerwona z czoła drzwi).
    Dodam, iż dziś oddałem samochód do warsztatu celem przyciemnienia szyb.
    Po odbiorze od razu tego nie zauważyłem, bo było w 1-szej pozycji pewnie dlatego, że podczas zakładania drzwi były otwarte i gościu wyłączył aby nie rozładowywać akumulatora (całość trwała około 5h).
    Co jeszcze mnie zdziwiło to, że do akumulatora był podpięty prostownik, który ładował akumulator z tym, że klemy były założone - ja zawsze ładuję ale wcześniej ściągam klemy.
    Czy przez to mogło się coś uszkodzić spalić itp?
    Czy jest opcja, że ten gość podczas wyciągania przednich szyb (bo moje A3 jest 3-drzwiowe) coś uszkodził itp.itd?
    Również, gdy zamykam centralkę nie mam potwierdzenia sygnału kierunkowskazami. Natomiast, gdy otwieram włączają się kierunki.
  • Poziom 29  
    Stawiam na rozkodowany lub uszkodzony moduł komfortu.
  • Poziom 9  
    wiesiek3d

    Chyba masz rację, dziś na spokojnie jeszcze popatrzyłem i wyniuchałem, że światełko gaśnie (ściemnia się) po zamknięciu drzwi z pilota, natomiast świeci się i nie gaśnie po włożeniu kluczyka do stacyjki i odpaleniu :/ Zauważyłem również, że przycisk (w tapicerce) od zamykania centralki od środka otwiera tylko drzwi w momencie, kiedy kluczyk jest w stacyjce, natomiast jak wyciągnę kluczyk ze stacyjki, można nim zamykać i otwierać drzwi od środka :/ Kolejna rzecz, jaką zauważyłem - nie mogę domykać szyb ani szyberdachu z kluczyka, ale jak włożę do zamka od drzwi wszystko ładnie się domyka :/

    Wiec zobaczyłem jak ten mój moduł wygląda, czy nie podeszła tam jakaś wilgoć, ale wg mnie wszystko jest ok. A objawy wyglądają jakby był po prostu rozkodowany :( Co o tym myślisz/myślicie??

    Mam kolejne pytanie - co zrobić, żeby to wszystko chodziło jak powinno??
  • Poziom 29  
    Potwierdza się moje przypuszczenie, ale jakie masz mieć kodowanie nie wiem, musisz poszukać, chyba że uległ uszkodzeniu.
  • Poziom 9  
    Mały przełom w sprawie:)
    Byłem u elektryka który montował mi alarm, podłączyliśmy Vag'a i były błędy wykasował je i lampka zaczęła działać poprawnie, jednak stwierdził że jest inny problem nie zapala się w momencie otwarcia drzwi:/

    Kolejna sprawa to przycisk zamykania centralki ten od środka działa jak działał czyli jeśli kluczyk jest w stacyjce można tylko otworzyć drzwi, nie można zamknąć ale jak tylko wyciągnę kluczyk ze stacyjki działa poprawnie:/

    Również dalej nie działa domykanie szyb i szyberdachu z kluczyka tylko jak włożę go do zamka od drzwi:/

    Nie ma potwierdzenia zamknięcia kierunkowskazami, tylko jak otwieram:/

    Powiedział mi, że jego zdaniem jest problem na wiązce bo zauważył że na tym światełku z czoła drzwi tym czerwonym które zapala się jak otworzymy drzwi nie ma prądu a powinien być:/

    Po za tym po otwarciu drzwi nie uruchamia się syrena od alarmu, a powinna bo jak on zakładał ten alarm taka była konfiguracja.

    Co to może być????
  • Poziom 29  
    Światło nie zapala się przy otwieraniu obu drzwi, czy tylko jednych, bo to wskazuje na uszkodzony mikrowyłącznik w zamku.
  • Poziom 33  
    Nie mignie kierunkowskazami. jak któreś drzwi są otwarte (włącznik daje taki sygnał), ale to by na FISie była cały czas ikonka otwartych.
  • Poziom 9  
    Lampka nie działa na otwarcie jednych i drugich drzwi:/ poza tym zauważyłem kolejny nieprawidłowość jak otworze drzwi od kierowcy na wyświetlaczu pokazuje że lewe są otwarte, natomiast jak otworze prawe od pasażera do pokazuje otwarcie dwóch drzwi ( z tym że lewe są zamknięte).

    Reasumując
    Lampka w środku jak i te w drzwiach nie pala się gdy otworze lewe lub prawe drzwi gdy w stacyjce jest kluczyk.
    Nie zamknę się od środka przyciskiem od centralki drzwi klapy i wlewu gdy kluczyk jest w stacyjce.
    Gdy wyciągnę kluczyk przycisk działa(zamyka i otwiera w/w elementy), światło w podsufitce i w drzwiach zapala się wszystko chodzi jak powinno.
    Kierunki nie sygnalizują zamykania drzwi tylko otwarcie.
    Nie działa domknięcie szyb szyberdachu z kluczyka, natomiast jak włożę do zamka to jest taka możliwość i działa.
  • Poziom 29  
    Wg. mnie padł moduł komfortu.
  • Poziom 9  
    Wkurzyłem się dziś i zadzwoniłem do gościa, który działał u mnie z szybami i powiedział mi, że być może dlatego komputer wyłapał błędy, bo rozpinali wszystkie wtyczki na włączonym zapłonie i dlatego podpięli prostownik pod akumulator, żeby nie padł. :/
    Czy od tego mogło dojść do tego typu awarii??
  • Poziom 29  
    Tak jest taka możliwość, takie rzeczy robi się przy wyłączonym zapłonie.
    Rozbierz drzwi i poodciskaj wszystkie wtyczki.
    Spróbuj na nowo zakodować moduł a raczej centralny zamek bo jak mniemam masz centralny zamek pneumatyczny..
    Jeszcze pytanie czy Ty masz kabel do diagnozy ? bo jak nie to tylko się męczymy i zawieź auto do mechanika.

    Kodowanie z A4

    Zentralverriegelung / Central Locking/Comfort System / Centralny zamek
    Steuergerät Codierung
    STG 35 (Zentralverriegelung) auswählen
    STG Codierung -> Funktion 07
    +000001 - Heckklappe öffnen (Schliesszylinder Heck) (ab MJ 2001) / Open rear flap (lockcylinders tail) / otwieranie kufra z pilota
    +000002 - Quittierung DWA-Blinken / Acknowledgement DWA flashing
    +000004 - SZV - selektive Zentralverriegelung / SPS - selective zentralverriegelung / selektywny centralny zamek ??? - po jednym wcisnieciu otwarcia centralnego otwiera tylko drzwi kierowcy, po drugim reszte drzwi - selektywny centralny zamek
    +000008 - Diebstahlwarnanlage (DWA) aktivieren / DWA - Activation of the DWA / aktywacja alarmu (jeśli jest zamontowany)
    +000032 - ZV über 15 km/h verriegeln / Auto-LOCK/UNLOCK (bolting device starting from 15 km/h) / zamykanie zamków po przekroczeniu 15 km/h (otwarcie po wyjęciu kluczyka ze stacyjnki)
    +000064 - Komfortfunktion über Funk / Comfort function over radio / zamykanie i otwieranie szyb/szybra pilotem
    +000256 - Heckklappenlogik
    +000512 - Funk-Quittierung schliessen (1x Blinken) / Close radio acknowledgement (1x flashing) / potwierdzenie zamknięcia centralnego zamka błyskiem kierunków
    +002048 - Tür-/Fensterheberlogik (USA) (ab MJ 2001) / Door/window lifter logic (the USA) / trochę skomplikowana funkcja, ale mniej więcej polega na tym, że jak wyłączysz zapłon to przez kilkanaście sek możesz otwierać/zamykać okna a potem już nie oraz między innymi myk polegający na tym, że po wyłączeniu zapłonu nie działa otwieranie/zamykanie okien jednym klikiem (bez trzymania przycisku)
    +004096 - Funk-Quittierung öffnen (2x Blinken) / Open radio acknowledgement (2x flashing) / potwierdzenie otwarcia centralnego zamka błyskiem kierunków
    +008192 - Funkfernbedienung aktivieren
    Nie wiem czemu ale w liście nie znalazły się kody:
    +000016 - Heckentriegelung über 5 km/h gesperrt / Tail unblocking over 5 km/h closed / zamykanie kufra powyżej 5km/h
    +000128 - Rechtslenker / Right steering wheel / kierownica po prawej stronie
    +001024 - Quittierung schliessen (DWA-Hupen) / Close acknowledgement (DWA horns) / zamykanie centrala potwierdzone wyciem syrenki (jeśli mamy firmowy alarm)
    DWA - to fabryczny alarm
  • Poziom 9  
    Nie ten alarm nie jest fabryczny-to coś w formie imobilaizera z takim breloczkiem zbliżeniowym jeśli tego nie zrobię (nie zbliżę tego breloczka w odpowiednie miejsce) nie odpalę samochodu nazywa się Proxima model PT-2 (ten cały alarm)

    Byłem teraz u kolegi nie ma niestety VAG'a ale ma BOSCH KTS i moje pytanie czy przez to urządzenie istnieje możliwość zakodowania tego zamka centralnego??

    Kilkakrotnie sprawdzaliśmy błędy, w centralnym zamku wyskakuje:
    "0556 otwarcie poprzez sygnał zderzenie- BŁĘDY" kolega go kasuje i udaje sie to zrobić ale za jakąś chwile znów wyskakuje:/
  • Poziom 9  
    Wpisywałem to kodowanie zsumowałem wartości 2752=(64+128+512+2048) Kod ma mieć 5 cyfr wiec przed wynik wstawiłem "0", ale i to nie działa:/
    Robiłem to przez Vag'a. Już nie wiem czy dobrze to wszystko robię, jeśli nie poprawcie mnie:)
  • Poziom 29  
    Najpierw trzeba się pozbyć błędu, sczytaj je VAGiem ,odczytaj błędy z centralnego zamka i skasuj.
    Jakie przedtem miałeś kodowanie zapisałeś ? masz kierownicę po prawej stronie ? kod 128 ?
  • Poziom 9  
    Nie mój błąd nie dawałem tego kodu 128:/ wcześniej miałem 14913 i w sumie to zastanawiałem się skąd się wzięła aż tak wysoka wartość?? a błędy wszystkie wykasowałem.
  • Poziom 29  
    Powinno być tak 64+512+2048+4096+8191=14911

    Audi A3 rok 2002 źle działające światło wewnętrzne
  • Poziom 9  
    Ok:) spróbuje wpisać tę wartość, choć mam pytanie czy nie powinienem dodać jeszcze +1 otwieranie pokrywy bagażnika??

    Dodano po 8 [minuty]:

    Miałbym jeszcze jedną prośbę jak powinienem robić chodzi mi krok po kroku??
    Robiłem tak:

    1.podpinałem kabel OBD do samochodu
    2.przekręcałem stacyjkę,
    3.uruchamiałem program VAG
    4.wchodziłem w funkcje centralny zamek
    5.sprawdzałem błędy
    6.jeśli by jakieś były kasuje,
    7.wchodzę w kodowanie,
    8.zmieniam wartość Softwer Coding
    9.potwierdzam "Do it"
    10. wyłączam stacyjkę i sprawdzam czy funkcje działają.

    Poprawna kolejność?? Jeśli tak to co będzie jeśli ta wartość kodowania nie przyniesie rezultatu??
  • Poziom 29  
    Jeżeli masz otwieraną klapę bagażnika to tak dopisać 1.
    Dobrze robisz kolejność kodowania, po przekodowaniu i wyjscia z centralnego wejdź jeszcze raz i sprawdź czy przyjął kod.
    Jeżeli nie zadziała to kodowanie to masz uszkodzony moduł w centralnym, ale przed zakupem spróbuj podmienić na inny ale dokładnie o tym nr.
  • Poziom 9  
    Jak myślisz, czy różnica wartości o "1" w kodowaniu ma ogromne znaczenie?? Przed zmiana mam 14913 z tego co Ty mi podajesz ma być 14912, czy raczej te usterki które występują nie są raczej winą walniętej pompy centralnego zamka??

    Zauważyłem dodatkowo że gdy mam otwarte drzwi pasażera pokazuje na wyświetlaczu że mam niby otwarte lewe i prawe drzwi (od kierowcy jest ok) jednak gdy wyciągnę tą czerwoną lampkę z czoła drzwi kierowcy i rozłączę ja na spince nagle na wyświetlaczu pokazuje dobrze:/

    no i oczywiści pozostałe usterki występują w dalszym ciągu:/

    Czy zamiana takich pompek o tym samym nr. pomoże (zakładając ze tą którą kupie jest na 100% sprawna) czy załatwi to wszystkie usterki które w wyżej wymienionych postach wymieniłem??
  • Poziom 29  
    Tak suma tych liczb jest ważna, a jak wyciągniesz tą lampkę to całość czasem nie wraca do normy ? czy tylko FIS dobrze pokazuje, istnieje możliwość że uszkodzony jest obwód tej lampki . Czy na 100% jest walnięta pompka to dowiesz się dopiero jak podmienisz inaczej nie ma żadnej gwarancji.
  • Poziom 9  
    Cytat:
    Powinno być tak 64+512+2048+4096+8191=14911


    Teraz dopiero zauważyłem że pomyliłeś się w ostatnim kodzie ma być 8192 dlatego wynik będzie 14912. No i do tego trzeba dołożyć jeszcze ten +1 bo mam klapę bagażnika otwieraną z pilota, wiec wartość wpisana 14913 jaką miałem w Vag'u jest poprawna:/ wiec raczej wynika z tego, że pompka centralki jest do wymiany.
  • Poziom 29  
    No i widzisz jak człowiek się myli.
    Sprawdziłeś obwód tej lampki w drzwiach ? być może to jest przyczyna problemów.
  • Poziom 9  
    Kurcze właśnie jeszcze nie:( bo musiałem wyjechać i zostawić swoją czarną perełkę na jakiś tydzień, ale jak tylko wrócę do domu to od razu sprawdzę ten motyw i dam znać co i jak:)
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem dziś z elektrykiem (dobrym fachowcem w tych sprawach tzn. modułach komfortu konkretnie w audi) i to co ustalił to wg. niego problem tkwi w niefabrycznym alarmie w tej Proximie PT2 którą mam w swoim samochodzie. Sprawdził pompkę, miał dokładnie taką samą (numer identyczny) i dokładnie te same objawy. Sprawdził moją u siebie w samochodzie i wszystko działa (nie występują usterki które są u mnie wymienione wyżej).
    Z kolei jak zadzwoniłem do gościa (też elektryka) który montował mi alarm, powiedział że alarm nie ma nic wspólnego z tym:/ I komu tu teraz wierzyć:/??
    Ale obydwoje doszli do wspólnej konkluzji tzn. problem jest taki że gdy kluczyk jest w stacyjce: w tej lampce czerwonej, w lampce w podsufitce i włączniku centralnego zamka tego od środka nie ma "+" napięcia:/
    Co o Tym sądzisz (sądzicie)??
  • Poziom 29  
    No to trzeba szukać gdzie się gubi ten +.
  • Poziom 9  
    podaj jaki modu komfortu (model)
  • Poziom 9  
    Taki mam model pompki centralnego 8D0862257 B
  • Poziom 9  
    Elektryk znalazł przyczynę całego zamieszania, okazało się ze tam nie brakuje "+" tylko cytuje "coś się masowało była jakby dodatkowa masa":/ dokładnie sam nie wie co, bo jak powiedział musiałby cala wiązkę rozp...przać która idzie pod deskę rozdzielczą. Powiedział również że problem tkwił od strony pasażera:/ Najważniejsze dla mnie że zrobił to bez konieczności rozwalania tej całej wiązki:) Sprawdzałem wszystko działa:)