Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ogrzewanie pompy wtryskowej VP 37

fastbit 20 Mar 2012 11:53 8113 27
    fastbit
    Level 10  
    Witam kolegów

Czy może mi ktoś doradzić jak podgrzać ( w zimie ) pompę wtryskową vp 37

Już różne miałem pomysły ... np mini farelka 150 W 12 V, mata grzewcza ( jak od lusterek )
    Jednak najlepszym rozwiązaniem byłoby przyłożenie do nie jakiejś blaszki grzejnej( nie wiem jak to nazwać nie znam się na elektryce ).

Celem jest aby doprowadzić pompę do temp ok 90 st. przy temp. otoczenia ok -15st. C

Pompa taka jak na foto.

Ogrzewanie pompy wtryskowej VP 37

Czekam na wasze podpowiedzi.
    bartek_j
    Level 35  
    A po co chcesz ją ogrzewać ? Boisz się że się przeziębi ?
    fastbit
    Level 10  
    Robię, przerabiam na pracę spalinowy wysokoprężny silnik stacjonarny zasilany paliwami alternatywnymi czyt. olejami roślinnymi, itp. W każdym razie potrzebne mi skuteczne ogrzewanie pompy w każdych warunkach. Ma to być dopracowany projekt :) Pompa taka przy niższej temp. nie będzie funkcjonować prawidłowo. Przed rozpoczęciem pracy pompa powinna mieć temp. ok. 80-90 st. C.

Proszę o mądrzejsze wypowiedzi niż takiego typu jak przedmówca... A po co Ci kurtka w zimę?? Hehe
    _jarciu_11
    Level 13  
    Musisz więc zamontować w niej grzałkę. Do 90 stopni, to ci raczej żaden przytchnięty drucik nie rozgrzeje.
    bartek_j
    Level 35  
    No, to trzeba było tak napisać od razu.
    Czy chcesz aby ta pompa była ciepła przed uruchomieniem silnika czy wystarczy że osiagnie temperaturę po uruchomieniu ?
    Jeżeli po uruchomieniu to najlepiej grzać ciepłem z układu chłodzenia. Spirala z ruzki miedzianej powinna załatwic sprawę.
    Jeżeli przed uruchomieniem to widzę 2 wyjścia:
    - ogrzewacz elektryczny samej pompy, np grzałka taka jak stosowna do ogrzewania bloków silnika w ciągnikach (ale o mniejszej mocy) + stosowny termostat