Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przekaźnik 4A0907440 (361) zasada działania

20 Mar 2012 14:23 7325 17
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10  
    Przekaźnik ten odpowiada za składanie i rozkładanie lusterek bocznych. Czy ma ktoś z Was schemat jak to jest połączone w Audi A6 C5?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 15  
    Opis styków przekaźnika:
    15 (4) +12V
    ME (5) sygnał na silniczek składania
    31 (6) masa
    MA (8) sygnał na silniczek składania
    SE (12) Sygnał sterujący przekaźnikiem (masa)
    RA (14) wyłącznik krańcowy W lusterku.
    Schematu z AUDI nie mam.
  • Poziom 10  
    Dzięki za rozpiskę pinów. Czy ten przełącznik krańcowy w lewym i prawym lusterku ma być połączony równolegle, czy szeregowo?
  • Poziom 10  
    Dzięki wielkie. Już wszystko jasne.
  • Poziom 15  
    Przekaźnik sterowany jest masą. Podanie masy ustawia tak polaryzację na wyjściu, aby napięcie na silniczkach powodowało składanie lusterek. Każdy zanik masy na sterowaniu skutkuje ustawieniem polaryzacji tak, by lusterka się rozkładały. Wewnątrz obudów są wyłączniki krańcowe, które w pozycji rozłożonych lusterek odcinają sterowanie (masa).
  • Poziom 12  
    Witam,
    czy ktoś może miał do czynienia z takim modułem: 6q0907440a - jest zamontowany w sharanie, oznaczenie podobne tak przekaźnika jak i samego modułu : 361, pytanie czym się różnią? Z tego co udało mi się ustalić, zresztą podobnie jak wyżej, z przełącznika składania przychodzi masa, niestety nie za bardzo mam jak znaleźć pozostałe sygnały poza zasilaniem... oznaczenia ma 31 : tu jest masa zasilania, 15 tu plus zasilania, na SE przychodzi masa sterowania, pozostaje RA, MA, ME - tak samo będzie jak modelu z tematu?

    Chciałem podłączyć składanie lusterek z alarmu ( z centralnym ).
    W środku siedzi trochę elektroniki i jakiś wynalazek - przekaźnik tyco z 10 nogami.
  • Poziom 12  
    Jeśli nikt tego wcześniej nie zrobił to pewnie tak zrobię.. ale z tego co próbowałem wcześniej, dostęp jest kiepski do styków po włożeniu przekaźnika trzeba by wyciągnąć go na przewodach - może nie potrzebna robota, stąd pytanie. Pogoda i tak nie do takich rzeczy bez garażu.
  • Poziom 15  
    Ja też musiałem sam dojść do zasady działania. Wziąłem przekaźnik do domu, podłączyłem pod akumulator z wkrętarki i miernikiem mierzyłem sygnały wyjściowe. Przekaźnik, który ja sprawdzałem podaje sygnał na silnik składania lusterka przez 7 sekund.
  • Poziom 12  
    Dzisiaj może jutro pomierzę co i jak pogody trochę przyszło... ale póki co może podpowiesz jak to wysterować z alarmu zostawiając ten moduł ? Wykombinowałem tak, żeby wykorzystać sygnał z alarmu - podaje zasilanie na czujnik wstrząsowy przy czuwaniu, czyli mogę zasilić przekaźnik sterowania lusterkami i od razu podać masę co spowoduje złożenie, tu żeby nie było cały czas zasilania na module można też dać jakąś małą czasówkę, która po tych powiedzmy 10s zdejmie zasilanie i np masę ( bezpieczniej żeby nie było zasilania lusterek złożonych, co by w razie W coś tam się nie popaliło przy zwarciu). Pytanie jak z rozłożeniem? Optymalnie by było zasilić moduł na stałe i podawać albo zdejmować masę wystawianą przez alarm na czujniki w czuwaniu - jest masa - lusterka złożone, brak rozłożone. Można zasilać moduł na chwilę razem z czujnikiem ( przez czasowy) co złoży lusterko, a rozłożyć by mogło podanie zasilania przez stacyjkę, problem w tym, że zmiana masy musi nastąpić przy podanym zasilaniu, bo moduł nie sprawdza stanu masy po zasileniu - czyli próba zamknięcia lusterek przy wyłączonej stacyjce i zostawienie przełacznika w pozycji - złożone, nie spowoduje zamknięcia przy ponownym włączeniu stacyjki, dopiero chwilowa zmiana stanu włącznika powoduje zamknięcie / otwarcie. Nie wiem czy jasno napisałem...
  • Poziom 15  
    Nie rozumiem po co kombinujesz z zasilaniem przekaznika, skoro masz do niego oryginalna wiazke w samochodzie. Poza tym jezeli bedzie wystawiony sygnal na skladanie (odpowiednia polaryzacja), a Ty zdejmiesz zasilanie z przekaznika, to po ponownym podaniu napiecia na przekaznik bedzie ta sama polaryzacja, jak do skladania lusterek i silniczki beda probowac zlozyc lusterka. Jak podlaczysz tylko zasilanie do przekaznika to nie bedzie napiecia na wyjsciu na silniczki lusterek. Dopiero po podaniu masy sterowania przekaznik sie zazbraja i na wyjsciu podaje odpowiednie napiecie, a po zaniku masy sterowania zmienia polaryzacje.
    Znajdz w kasecie zamka drzwi sygnal z centralnego zamka " lock on". Jezeli pojawia sie on tylko przy zazbrajaniu centralnego zamka, to masz potrzebny sygnal do sterowania przekaznikiem skladania lusterek.
  • Poziom 12  
    Odgrzeję temat, bo trochę uciekł.... w sharanie z tego co wiem, nie ma opcji automatycznego składania lusterek tzn nie da się tego zakodować. Jedyne to przełącznikiem ręcznie, który działa tylko po włączonej stacyjce. I tu po testach :
    lusterka rozłożone, stacyjka wyłączona ( brak zasilania) - przełączamy przełącznik w pozycję zamknij/złóż. Po podaniu zasilania - zał. stacyjka, lusterka nie złożą się mimo, że przełącznik jest w pozycji otwartej, stąd kombinowałem z podaniem lewego zasilania ( podtrzymania go przy wyłączonej stacyjce). Wygląda jakby moduł reagował na impulsy a nie na obecność lub brak masy. Nie mam takiej sytuacji jak opisana, że zanik lub obecność masy wymusza konretne ustawienie, musi być zasilanie w momencie podania impulsu zmiany położenia.
  • Poziom 12  
    Zbadam temat i dam znać, tzn. na tym samym przełączniku jest wybór lusterka, składanie i jeszcze regulacja, także trzeba będzie pomierzyć co na którym pinie..

    Jeszcze jedno - na schemacie ( zakładająć, że wszystko się pokrywa) nie ma też krałcówek do silnika składania, jest podpięty bezpośrednio pod moduł).
  • Poziom 12  
    Witam ponownie,
    Co do wtyczki, to inna bajka jest 9 pinów, ale zgadza się opisem ze schematu. Fioletowy jest sterujący składaniem, przełącznik podaje na niego masę.
    Reasumując - jak to wysterować... Masę można podać z alarmu - wystawia dłuższy impuls do domykania szyb ale równolegle na chwilę trzeba by podać też plus do modułu i zabrać go zanim masa zniknie, bo lusterka się rozłożą.
    Druga opcja, podać masę przez zasilanie czujników w czuwaniu, czyli masa będzie od momentu rozbrojenia alarmu, ale żeby lusterka się otworzyły, musi być zasilanie w czasie zaniku masy, bo jeśli masy nie będzie po podaniu zasilania to lusterka się nie rozłożą - jak pisałem zmiana masy musi być przy zasilonym module. Rozwiązaniem by było zasilenie modułu na stałe i sterowanie nim przez masę w czuwaniu, a tego stałego zasilania wolałbym uniknąć...
  • Poziom 15  
    Ja mam podane stale +12V na przekaźnik, wzięte z zasilania sterownika przy silniczku szyby w drzwiach kierowcy i zalozony dodatkowy bezpiecznik. Z tego co doszedłem to przekaźnik pamięta ostatni sygnał sterujący przed zdjęciem zasilania i jeżeli nie zgadza się on po podaniu zasilania sterownik nie zadziała. Gdy zgłupieje i nie daje oznak życia trzeba odłączyć plus i masę, żeby się zrestartował.