Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda XR 600 Podmiana Regulatora AC na jaki?

Pablo1791 20 Mar 2012 20:40 4850 6
  • #1 20 Mar 2012 20:40
    Pablo1791
    Poziom 8  

    Witam jak w temacie
    Kilka dni temu zakupiłem uszkodzona Hondę XR600, uszkodzenie polega na tym że zginęła iskra. Po przejrzeniu instalacji okazało się ze padnięty jest AC Regulator (poniżej znajduje się link do schematu elektryki, znajduje się on w prawym górnym rogu). Po ominięciu jego, pojawiła się iskra przy kopnięciu ale nie chce kombinować dalej żeby nie spalić modułu bądź czegoś innego... Z racji tego że nie mogę znaleźć go nigdzie w necie chciałem zapytać znawców czy jest możliwość podłożenia go z jakiegoś samochodu np 126p bądź innego motocykla?. Może można włożyć jakikolwiek np od chińskiego skutera?. Dodam że większość regulatorów posiada 3 przewody lub więcej a ten jest akurat na dwa. Jeśli będzie potrzeba jakiś dokładniejszych danych to je dodam.



    schemat elektryki:
    https://obrazki.elektroda.pl/5602761100_1321555534.jpg

    link do takiego regulatora:
    http://www.online-motorparts.com/index.php?it...ier-sh557d-12&action=article&aid=5100&lang=EN

    Bardzo proszę o pomoc.

    0 6
  • #2 22 Mar 2012 09:36
    jack63
    Poziom 42  

    Jeżeli schemat jest adekwatny do sytuacji, to:
    1. Zapłon jest CDI i jest zupełnie niezależny od ładowania i świateł - osobna cewka impulsator.
    2. Ładowanie aku i inne obwody prądu stałego zasilane są z kolejnej osobnej cewki. Tam prawdopodobnie masz problem.
    3. Światła to osobna cewka i osobny bardzo prostacki regulator równoległy. Czyli zwierający do masy "nadmiar napięcia". Jego działanie nie ma związku z iskrą i resztą instalacji! Możesz tylko spalić żarówki. Jeżeli faktycznie jest uszkodzony - najczęściej przegrzany, bo musi mieć bardzo dobre chłodzenie - trzeba dobrać regulator od quada z większym silnikiem, a w zasadzie prądnicą większej mocy. Na jakiej podstawie twierdzisz, że jest uszkodzony?
    Regulator z linku nie jest dokładnie tym, czego szukasz. W twojej instalacji regulatory ładowania i świateł są rozdzielone. Z reguły w skuterach są w jednej obudowie i prawdopodobnie taki jest na zdjęciu.
    Uwaga!
    Żadne regulatory od samochodów nie wchodzą w grę! Zapomnij!
    Najtaniej byłoby taki regulator zrobić samodzielnie, ale wymaga to obeznania z elektroniką.
    Poczytaj:
    Link

    0
  • #3 26 Mar 2012 19:45
    Pablo1791
    Poziom 8  

    Twierdze ze jest uszkodzony ponieważ napięcie płynie do niego a z niego już nie... Ten z linku, który podałem jest dokładnie takim samym jaki był zamontowany, posiada ten sam symbol. Ten regulator jak wynika z schematu jest wpięty w przewód dochodzący miedzy innymi do cewki zapłonowej. Dodam ze nie posiadam świateł i interesuje mnie tylko zapłon.

    0
  • #4 26 Mar 2012 23:27
    DzikiEryk
    Poziom 13  

    jack63 napisał:
    Jeżeli schemat jest adekwatny do sytuacji, to:
    1. Zapłon jest CDI i jest zupełnie niezależny od ładowania i świateł - osobna cewka impulsator.
    2. Ładowanie aku i inne obwody prądu stałego zasilane są z kolejnej osobnej cewki. Tam prawdopodobnie masz problem.
    3. Światła to osobna cewka i osobny bardzo prostacki regulator równoległy. Czyli zwierający do masy "nadmiar napięcia". Jego działanie nie ma związku z iskrą i resztą instalacji! Możesz tylko spalić żarówki. Jeżeli faktycznie jest uszkodzony - najczęściej przegrzany, bo musi mieć bardzo dobre chłodzenie - trzeba dobrać regulator od quada z większym silnikiem, a w zasadzie prądnicą większej mocy. Na jakiej podstawie twierdzisz, że jest uszkodzony?
    Regulator z linku nie jest dokładnie tym, czego szukasz. W twojej instalacji regulatory ładowania i świateł są rozdzielone. Z reguły w skuterach są w jednej obudowie i prawdopodobnie taki jest na zdjęciu.
    Uwaga!
    Żadne regulatory od samochodów nie wchodzą w grę! Zapomnij!
    Najtaniej byłoby taki regulator zrobić samodzielnie, ale wymaga to obeznania z elektroniką.
    Poczytaj:
    Link


    Tu jest prawie pełna racja kolegi,ale
    możesz zastosować jakikolwiek regulator 3fazowy od innego motocykla, ważne jest tylko aby wytrzymał prąd produkowany przez alternator twojego motocykla, no i właściwy montaż.

    0
  • #5 27 Mar 2012 12:00
    jack63
    Poziom 42  

    DzikiEryk. Czy analizowałeś schemat? Chyba nie, bo proponujesz koledze Pablo1791 regulator trójfazowy do prądnicy nie posiadającej układu trójfazowego!

    Kolega Pablo1791 też nie analizował schematu, bo jest bardzo zdziwiony faktem, że nie ma napięcia (względem masy jak się domyślam) na końcówce regulatora podłączonej do MASY!

    PS. DzikiEryk. czemu miał służyć cytat CAŁEGO mojego postu?
    To zwykłe zaśmiecanie forum. A gdzież to moja racja jest niepełna?

    0
  • #6 27 Mar 2012 21:37
    Pablo1791
    Poziom 8  

    Jack63 chyba chcesz ze mnie zrobic kompletego idiote, regulator jest wpiety ROWNOLEGLE w instalacje czyli jednym przewodem napiecie dochodzi do niego drugim sie "wydostaje" a mase bierze on poprzez radiator przykrecony do ramy! I chyba logiczne jest ze skoro przed regulatorem przy sprawdzaniu probowka swieci sie ona a za nim juz nie to wiadomo ze jest oszkodzony!

    Moderowany przez Rycho T:

    Zrozumiałeś to co napisał jack63 odnośnie twojej metody sprawdzania regulatora, popatrzyłeś na schemat?

    0
  • Pomocny post
    #7 27 Mar 2012 22:00
    jack63
    Poziom 42  

    Pablo1791 Nie oceniałem twoich zdolności intelektualnych. Stwierdziłem fakt i wysnułem przypuszczenie. Ocenę, z resztą całkiem słuszną, wystawiłeś sobie sam...
    Popatrz na schemat. Do regulatora dochodzą dwa kable. W/Y i G czyli biało-żółty i zielony, który w japończykach jest z reguły masą. Wystarczy "przejechać" po linii oznaczonej G aby za kilka mm znaleźć punkt masowania.
    A regulator równoległy (a nie szeregowy) charakteryzuje się tym że wystarczą mu dwa złącza.
    Właśnie w szeregowym regulatorze muszą być trzy! Czyli wejście, wyjście i wspólny (masa w tym wypadku). Przykładem regulatora szeregowego jest LM78xx - trzy nóżki, a równoległego dioda zenera - tylko dwie. I "twój" regulator jest prawie diodą zenera. Zwiera do masy - robi chamskie zwarcie- cewki świateł prądnicy.
    Wot cała filozofia...

    0