Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna II 1.9 DCI Kombi 2002 r. metaliczne dźwięki w wydechu

21 Mar 2012 03:50 9430 26
  • Poziom 11  
    Witam, pytanie myślę proste dla kogoś, kto miał z tym styczność. A więc przy 900 obrotach gdzieś w wydechu słychać drgania ( takie metaliczne ). Słychać je tylko na tych obrotach, tak to silnik i cała reszta pracuje jak trzeba. Sęk w tym że jak próbowałem się przysłuchać to nie mogę stwierdzić z którego to dokładnie miejsca słychać... Dostałem dwie teorie pierwsza że podobnież ( na tym się nie znam ) w tłumiku są jakieś spirale czy coś takiego co może się oderwać i później pukać przy jakiś obrotach. Druga że może to być dźwięk przenoszony z zaworu egr ( 3 miesiące temu czyszczony, sprawny, drgania były już przed czyszczeniem ). Czy któraś z tych teorii jest prawdopodobna? Jeśli nie to co ją boli i jak ją wyleczyć?
  • Poziom 30  
    Masz katalizator?
  • Poziom 11  
    Jakaś bańka na samym początku wydechu jest ale czy to katalizator to nie wiem zaraz poczytam to się dowiem, a to może być on ? I co z dwoma teoriami które przedstawiłem, nie mają sensu ? Bo tego nie wiem...
  • Poziom 30  
    Jeśłi mas prawdziwy katalizator to możliwe, że porcelana się pokruszyła i dlatego dzwoni. Najlepiej byłoby podnieść auto bądź wjechać na jakiś najazd i obejrzeć cały układ na pracującym silniku
  • Poziom 11  
    I to by mi dzwoniło tylko i wyłącznie na takich obrotach ? miałem samochód w górze miesiąc temu i zapomniałem to sprawdzić... A to ogółem to do tej bańki jest strasznie trudny dostęp z tego co patrzyłem...
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Od dołu będziesz widział dobrze. Może jest tylko jakiś przedmuch albo wieszak uszkodzony. Ile lat ma już ten wydech?
  • Poziom 11  
    wieszaki są na pewno w porządku bo wyciągałem bak więc wydech też opuszczałem. Co do przedmuchów to nie wiem ale ogólnie bardzo dobrze wygląda cały wydech, a ile lat ma to nie wiem bo ja lalke rok temu kupiłem :) W każdym razie stoi na tym że muszę ją podnieść i będzie wszystko jasne więc tak też zrobię :)
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Siatka (łącznik elastyczny wydechu) do wymiany, będziesz pod samochodem to zobaczysz ją nad sankami, standard w lagunach.
  • Poziom 11  
    A no już ją widziałem i faktycznie zbyt dobrze nie wyglądała. Dziękuje za konkretne rozwiązanie tematu i pozdrawiam :)
  • Poziom 30  
    Ostatecznie ocenisz jak auto poniesiesz i odpalisz. Kosz łacznika to około 15-20zł. Gdybys byl z warszawy to zrobił bym Ci t0 za pzysłowiowe %%
  • Poziom 11  
    Tak się składa że ja właściwie jestem z warszawy tylko pół roku temu przeprowadziłem się do łodzi do narzeczonej :) Ale często bywam w warszawie, propozycje mogę traktować poważnie ? ;)
  • Poziom 11  
    Łącznik elastyczny możesz mieć uszkodzony, ale on nie będzie wydawał metalicznego dźwięku, najprawdopodobniej to z katalizatora pokruszona porcelana, przy 90-ciu wydech wchodzi w taki rezonans i wówczas słychać te metaliczne dźwięki, jeśli to to to uderzyć ręką w katalizator i powinno być słychać te luźne kawałki.
  • Poziom 30  
    Propozycja poważna. Mimo wszystko stawiam na katalizator.
  • Poziom 11  
    Jeśli to katalizator to nie fajnie bo to droższa zabawa niż ten łącznik :/ Dzisiaj to sprawdzę to będę wiedział i napisze co mi brzęczy :)
  • Poziom 30  
    Jeśli katalizator to kup po prostu rurę z puszką katalizatora. Zapłacisz grosze za to.
  • Poziom 11  
    Właśnie wyszedłem spod samochodu i w katalizatorze na pewno coś lata, łącznik (siatka) też raczej do wymiany, ale co najlepsze - dźwięk najsilniejszy jest spory kawałek za łącznikiem w zwykłej rurze tak, jakby się rozwarstwiła, jak ją ręką przytrzymam, to dźwięk zanika...
  • Poziom 30  
    Może po prostu tak dzie rezonans. Możesz się pobawić w odkręcenie kolejnego odcina tłumika i sprawdzić co i jak. Jak coś lata w kat. to do wymiany. Tak jak napisałem, aby zaoszczędzić kaskę to kup zwykły odcinek z puszką katalizatora. Jest duuużo tańszy.
    No chyba, że ekologię stawiasz na pierwszym miejscu to kup z katalizatorem i wydaj 400zł
  • Poziom 11  
    Tak na prawdę to nie mam co odkręcać, to jest silnik F9Q, na końcu tłumik, pod całym samochodem rura i to jest jedna część przymocowana siatką do katalizatora. Co do ekologii to mam tak że rozwiązania w tym silniku wystarczą i kat. nie jest potrzebny tylko nie wiem gdzie wogóle szukać samej puszki ?

    Dodano po 22 [minuty]:

    Jeszcze jedno bo teraz się zagłębiam w temat katalizatora i ludzie piszą że po prostu wykruszają wkład ze swoich obecnych katalizatorów, tylko pytanie czy wtedy trzeba wspawać kawałek rurki w środek czy po prostu wykruszyć, zamontować i jeździć ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ja jestem ciekaw jak Ty stwierdziłeś że w katalizatorze coś lata :D

    Wejdź jeszcze raz pod auto, niech będzie zgaszone, i stukaj pięścią w rurę.....
  • Poziom 11  
    Żeby dostać się bezpośrednio do katalizatora to widzę że wiesz że musiałbym zdejmować osłonę silnika itd. Po prostu słyszałem że coś tam stuka (może się mylę). Z tym stukaniem w rurę to na poważnie czy ironia ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Poważnie.
  • Poziom 11  
    Oki jutro na pewno to sprawdzę. Tylko napisz proszę na co mam zwrócić uwagę przy tym waleniu ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na nic, stukaj to się dowiesz.
  • Poziom 11  
    Byłem dziś pod samochodem, waliłem w rurę. Spostrzeżenia mogę opisać tak że wydaje się jakby coś w niej było a jak po uderzeniu przestawała się ruszać to taki dziwny dźwięk jakby się piasek sypał... Nie wiem jak i co jeszcze mógłbym opisać...
  • Poziom 11  
    Czyli wszystko jasne, katalizator już się częściowo rozsypał, stąd te grubsze i drobne kawałeczki, najlepiej wymienić katalizator.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A ja Wam mówię że to siatka, no ale każdy może mieć swoje zdanie.
  • Poziom 11  
    Czyli muszę zdjąć, zobaczyć i wtedy będzie wiadomo :) Tylko jeszcze jedno pytanie bo nikt nie odpowiedział co do katalizatora. Jeśli go wykruszę i zostawię samą obudowę to czy w tym konkretnym siniku mógłbym się spodziewać jakiś strasznych zmian co do głośności pracy wydechu, czy też poziomu spalania paliwa ?