Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partner闚

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME
Europejski lider sprzeda篡 techniki i elektroniki.
Prosz, dodaj wyj徠ek elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Passat 1.8T AWT - Drgania, nier闚na praca silnika na biegu ja這wym

Marek_Strzelecki 21 Mar 2012 11:35 26312 21
  • #1 21 Mar 2012 11:35
    Marek_Strzelecki
    Poziom 8  

    Witam. Autko passat 1.8turbo benzyna 150KM, symbol silnika AWT. Problem jest z praca silnika na biegu ja這wym, po odpaleniu i gdy nie jest juz na ssaniu silnik zaczyna drga i nie r闚no pracowac. diagnoza vag wykazuje b陰d 17705/P1297 - nieszczelno嗆 mi璠zy przepustnic a turbo/ a wed逝g wiki ross-tech problem z zaworem DV. Do tej pory sprawdzi貫m wszystkie wezyki podcisnienia, oraz dolot, sam zaworek DV okazalo sie ze mial nieszczelna membrane wiec go wymienilem, przeczyszczona oraz na nowo zaadoptowana przepustnica, wymienione swiece zaplonowe, odlaczanie przeplywomierza nic nie zmienia. Na brak mocy nie ma co narzekac, jednak spalanie jest bardzo duze, nie jest to moje autko ale rezerwa wystarczyla na 27km jazdy. Zauwazylem ze gdy odepne przewod podcisnienia od serwa i go zaslepie to po wykasowaniu bledu przez jakis czas jest wszystko ok - czasem po zrobieniu 5km problem powraca a czasem chwile po ruszeniu z miejsca. Kto mi podpowiedzial ze ten bl康 moga wywolywac niesprawne cewki jednak mysle ze w takim przypacdku bylo by to opisane na wiki ross-tech. Jakies sugestie bo juz mi rece opadaja. Pozdrawiam.

  • #2 21 Mar 2012 20:03
    decybel91
    Poziom 38  

    Cewka przerywa豉 by w ca造m zakresie obrot闚.
    Mo瞠 serwo nieszczelne? Za郵ep r瘯 na pracuj帷ym silniku przepustnice i zobacz czy odrazu zga郾ie.

  • #3 22 Mar 2012 08:43
    Marek_Strzelecki
    Poziom 8  

    Ga郾ie po okolo 2-3 sekundach od zaslepienia przepustnicy, dziwne jest tez to, ze chwile po zgaszeniu silnika w przewodzie podcisnieniowym do serwa nie ma juz podcisnienia. W jaki sposob mozna sprawdzic to serwo? Vag w kanale dotycz帷ym hamulcow pokazuje ok 210mbar.

  • #4 22 Mar 2012 11:53
    plaster180
    Poziom 12  

    Witaj mia貫m niedawno passata 1.8T APU na warsztacie z identycznym problemem na biegu ja這wym falowanie obrot闚 na wy窺zych by這 ok. winna by豉 jedna cewka po podstawieniu problem znikn掖

  • #5 22 Mar 2012 13:25
    Marek_Strzelecki
    Poziom 8  

    plaster180 napisa:
    Witaj mia貫m niedawno passata 1.8T APU na warsztacie z identycznym problemem na biegu ja這wym falowanie obrot闚 na wy窺zych by這 ok. winna by豉 jedna cewka po podstawieniu problem znikn掖


    A towarzyszy temu b陰d 17705? Mysle ze jednak gdzies ucieka podcisnienie bo w przewodzie do serwa ginie kilka sekund po wylaczeniu silnika gdzie w innych samochodach potrafi nawet kilka godz trzymac..

    W jaki spos鏏 za pomoca vaga b康z multimetru moge zdiagnozowac taka cewke aby miec 100% pewno軼i? Nie chce nikogo 豉dowa w koszta, a jak wiadomo w tych silnikach gdy padnie jedna lepiej jest od razu wymienic wszystkie 4..

  • #6 22 Mar 2012 21:16
    miler80
    Poziom 34  

    Falowanie obrot闚 a wypadanie zap這n闚 to zupe軟ie r騜ne defekty. Uszkodzona cewka wn. powoduje to drugie, wa積e 瞠by trafnie rozpozna usterk.

  • #7 22 Mar 2012 21:52
    decybel91
    Poziom 38  

    Mo瞠 ma dwie usterki.

  • #8 23 Mar 2012 08:02
    Marek_Strzelecki
    Poziom 8  

    Bloki 15 oraz 16 wykazuja okolo 20 wypadajacych zaplonow na test, a wiec pytanie jaka jest norma w tym silniku? Generalnie z podcisnien zostalo mi tylko serwo jednak nie slysze tam nigdzie syczenia, a dziursko musi byc bo chwile po wylaczeniu silnika podcisnienie ginie..
    Kilku chlopakow na forum passata mialo falujace obroty i po wymianie cewek oraz swiec problem zniknal, a wiec jednak w jakis sposob jedno z drugim ma cos wspolnego.

  • #9 26 Mar 2012 21:46
    gvw
    Poziom 16  

    Autko ska穎ne gazem? Zakup sobie 4 nowe oryginalne cewki (w moich okolicach to koszt ok 170zl/szt) a te "drgania" ustan. Je郵i masz tam jeszcze jak捷 nieszczelno嗆 to beda troche falowaly wolne obroty ale nie b璠zie to az tak uci捫liwe jak to drganie. Twoje cewki dzia豉ja ale sa ju zuzyte. Cz瘰to klienci twierdz 瞠 podczas jazdy nie zauwa瘸ja nic niepokoj帷ego, a dopiero na wolnych obrotach dochodza do wniosku ze silnikiem 'rzuca'. Wymienia sie wszystkie 4 i najlepiej na orygina造, bedzie to jednorazowy wydatek na nast瘼ne 150-200tys km. Ogarniesz zap這n to wezmiesz sie za nieszczelno軼i. No i koniecznie napisz tu jak zmienila sie praca silnika po tej wymianie, bo widze ze jest paru niedowiark闚.
    aha, cz瘰to ludzie myl 'falujace obroty' z 'drganiem' czy 'rzucaniem' silnikiem..

  • #10 27 Mar 2012 15:48
    Marek_Strzelecki
    Poziom 8  

    Tak, w autku zamontowano instalacje gazowa jakies 2 miesiace temu. Zamowilem nowe cewki orygina firmy Bremi 137zl/szt po rabacie. Jutro napisze o efektach.

  • #11 27 Mar 2012 16:00
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Zapnij na baypass przewody steruj帷e mi璠zy kompem a cewkami.

  • #12 27 Mar 2012 16:54
    Marek_Strzelecki
    Poziom 8  

    Pawel wawa napisa:
    Zapnij na baypass przewody steruj帷e mi璠zy kompem a cewkami.


    Tzn.? Bo nie bardzo rozumiem o co chodzi..?

  • #13 27 Mar 2012 17:28
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    O przewody ze sterownika do 鈍iec.

  • #14 28 Mar 2012 14:39
    Marek_Strzelecki
    Poziom 8  

    Cewki wymienione i teraz mam wrazenie ze ten silnik w koncu pracuje jak nalezy, a przynajmiej nie rzuca nim. Pozosta jeszcze problem z nieszczelno軼i(tzn b陰d 17705) jednak nie wp造wa to jako specjalnie na obroty - minimalnie faluj. Zauwa篡貫m tez ze katalizator nie nagrzewa sie tak drastycznie jak wczesniej.
    Kolego Pawe wawa, wiem ze chodzi o przewody sterownik-cewki ale co znaczy zapi望 je na baypass?

  • #16 28 Mar 2012 23:34
    Marek_Strzelecki
    Poziom 8  

    Chyba raczej nie ma sensu bo z zap這nem jest juz w porz康ku..

  • #17 16 Kwi 2012 19:19
    Marek_Strzelecki
    Poziom 8  

    Niestety dalszy ci庵 problem闚 z passatem. W sterowniku silnika pojawi si b陰d 65535 - uszkodzenie wewnetrzne sterownika. Samochod czasem nie daje sie uruchomic, raz odpali za 1 razem innym razem po 20 kreceniach rozrusznikiem. Podczas jazdy czuc ze szarpie, w szczegolnosci przy przyspieszaniu, odczuwalny tez duzy spadek mocy. W豉軼icielka twierdzi ze stalo sie to gdy wyjecha豉 z myjni, dobra貫m sie do sterownika silnika ale jest suchutki, tak samo cala komora akumulatora nie widac sladow zalania. Jest cos co moge jeszcze sprawdzic czy od razu oddac to autko do elektronika?

  • #18 16 Kwi 2012 20:09
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    E tam, albo wysypa si faktycznie wsad, albo ma jednak problem z zasilaniem. oddaj auto do elektronika.

  • #19 20 Kwi 2012 10:40
    Marek_Strzelecki
    Poziom 8  

    Panowie to znacie jakiegos elektronika w okolicach Legionowa??

  • #21 07 Wrz 2012 15:13
    Marek_Strzelecki
    Poziom 8  

    Tak, problem rozwi您any. Kolega gvw znalaz przyczyne - by這 co z zasilaniem sterownika. Samoch鏚 od kwietnia je寮zi i narazie podobno nie ma z nim 瘸dnych problem闚.

  • #22 07 Wrz 2012 18:13
    Jericho24
    Poziom 18  

    A mo瞠 kolega gvw orientuje si czy do AWT w passacie 2004, gdzie siedzia豉 przep造wka 06A906461N mo積a j zast徙i przep造wk 06A906461L, kt鏎a by豉 montowana w wi瘯szej ilo軼i aut grupy VAG z silnikiem AWT i nie tylko?
    Wg informacji w necie przep造wka L jest nawet montowana w Seacie Exeo.

    A mo瞠 lepszy b璠zie zamiennik Pierburga 7.22684.08.0?

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produkt闚 TME
TME Logo