Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zmodyfikować ten program?

Marek Glogowski 21 Mar 2012 16:24 1554 6
  • #1 21 Mar 2012 16:24
    Marek Glogowski
    Poziom 7  

MOV TMOD, #02H;
    MOV TH0, #0FAH;
    MOV TL0, #0E8H;
    CPL P1.0;
    SETB TR0;
    CZEKAJ_OVF1:
    JNB TF0, CZEKAJ_OVF1;
    CPL P1.0;
    MOV TH0, #0E8H;
    CLR TF0;
    CZEKAJ_OVF2:
    JNB TF0, CZEKAJ_OVF2;
    CPL P1.0;
    MOV TH0, #0FAH;
    CLR TF0;
    JMP CZEKAJ_OVF1;

Jestem studentem i potrzebuje pomocy z powyższym programem. Przedstawia on generację przebiegu PWM o okresie 30 mikro sekund i współczynniku wypełnienia 20% na P1.0 z wykorzystaniem timer0 w trybie odpytywania programowego.
    Problem jest taki że czas przez w którym dioda ma być zapalona i zgaszone nie zgadzają mi się z założonymi przez zadanie czasami. czas zgaszenia 6 mikrosekund jest wydłużony o 1 mikro sekundę a czas zapalenia 24 mikrosekundy jest wydłużony o 3 mikro sekundy. Starałem sie zmieniac wartości ze wzgledu na to że każda wykonywana instrukcja wykonywana jest w pewnym czasie który generuje straty, ale nie pomogło. Jeszce jedno pytanie.... czym różni się tryb odpytywania programowego od trybu przerwań? Bardzo proszę o pomoc i jak najszybszą odpowiedź. Pozdrawiam

0 6
  • #2 21 Mar 2012 16:48
    tehaceole

Poziom 28  

"Odpytywanie programowe" w Twoim konkretnym przypadku to typowy przykład programowania liniowego, w którym przetwarzanie wykonywania dalszych instrukcji blokowane jest na czas spełnienia jakiegoś warunku. Zauważ, że

Kod: C
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

oraz