Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF 4 TDI - dźwięk przekaźnika przy zwiększaniu i zmniejszaniu obrotów

sneakerboy 21 Mar 2012 18:08 6185 6
  • #1 21 Mar 2012 18:08
    sneakerboy
    Poziom 8  

    cześć

    może wiecie co to za przekaźnik włącza się i wyłącza przy dodawaniu i odejmowaniu gazy w golfie 4 TDI 2001? wydaje mi sie ze ma to zwiazek z turbo-doladowaniem.

    słychac go przy zwiększaniu i zmniejszaniu obrotów w okolicach 1500-2000. Przy dodawaniu gazu gdy wskazowka przechodzi przez te okolicę obrotów następuje przełączenie i później przy zwalnianiu gazu w tym samym miejscu znowu następuje przełączenie. Zauwazylem też że dźwięk przełączanego przekaźnika nie towarzyszy konkretnej wartości obrotów, ale konkretnemu obciążeniu silnika. [pytanie 1] co ten przekaźnik włącza i wyłącza? [pytanie 2] ktory to przekaźnik?

    Od pewnego czasu ten dźwięk u mnie zniknął. zainteresowalem sie tym, jak ostatnio po energicznym wyprzedzaniu auto straciło moc. nawet po zredukowaniu nie dało sie osiagnac obrotów ponad 3000 przy obciążeniu. dźwięku przekaźnika nie było. po wyłączeniu silnika i odpaleniu od nowa moc wróciła w pełni choć dźwięku przekaźnika nie było dalej. nastepnego dnia po energicznym przyspieszaniu przy włączaniu się do ruchu na autostradzie ten sam objaw - auto stracilo moc, a po wyłączeniu silnika i odpaleniu od nowa znowu odzyskalo pelną moc.

    dziś rano przekaźnik pstrykał jak zawsze tam i z powrotem, ale po którymś nacisnięciu gazu został wpstryknięty i już się nie odpstryknął. moc pełna. dziś po południu rozebralem obudowe pod kierownicą i dobralem sie do przekaźników. wyjmowalem kazdy po kolei, ale nie zauwazylem zadnej roznicy w dzialaniu auta poza jednym ktorego wyjecie wylaczalo silnik. NAGLE znowu zaczelo dzialac pstrykanie przy zwiekszaniu gazu - probowalem wyczuć ręką stukanie na ktorymś przekaxniku, ale drganie bylo odczuwalne na calej szynie, wiec nie udalo mi sie wykryc ktory to, a po kilku razach znowu zostalo wpstryknięte. [-->pytanie 2] ktory to przekaźnik?

    Dodam tylko ze kilka dni wcześniej wysiadł mi ABS i pali sie kontrolka ABS i ESP, ale sądze że to nie ma związku a tylko jest wynikiem brudnego lub uszkodzonego czujnika w ktorymś kole (jeszcze nie wiem w ktorym)

    Podlaczylem auto do komputera i wykrylo nastepujace błędy w module SILNIK:

    17664 Czujnik temperatury p ynu ch odz cego - zwarcie do plusa/przerwa
    brak osprz tu / nie zwi zany ze sprz tem - B D SPORADYCZNY
    (to niekontakt na czujniku temp. wody, mam to od zawsze)

    17978 Modu steruj cy zablokowany
    brak osprz tu / nie zwi zany ze sprz tem - B D SPORADYCZNY
    (może to to?)

    16705 Czujnik obrotów silnika - zakres/mo liwo ci
    brak osprz tu / nie zwi zany ze sprz tem

    17965 Ci nienie do adowania - przekroczona granica regulacji
    brak osprz tu / nie zwi zany ze sprz tem - B D SPORADYCZNY

    (Nie udalo mi sie polaczyc z modułem ABS)

    Dzięki za pomoc
    Mikolaj

    0 6
  • #2 21 Mar 2012 20:56
    magir
    Poziom 27  

    Witam !
    To co opisujesz może sugerować o sterowaniu załączenia lub wyłączenia pracy sprężarki turbodoładowania. Najlepiej będzie jeżeli znajdziesz najlepiej na stronach forum VW opisy dla konkretnego silnika co sposobu sterowania turbosprężarki.
    Z tego co kiedyś czytałem z powodu marnej jakości paliwa brudzą się tzw. kierownice strumienia ( osadza się duża ilość sadzy ) co powoduje że sprężarka pracuje źle lub wogóle bądź się zawiesza w jakiejś pozycji. Demontaż i czyszczenie kierownicy raczej niech robi to ktoś kto się w tym specjalizuje. Ja mając sam kiedyś problemy ze sterowaniem turbiny za pomocą pomiarów ciśnień sterujących turbiną doszedłem podczas jazdy samochodem że zawór sterujący przepływem podciśnienia do siłownika turbosprężarki jest uszkodzony ( zawieszał się ) i po wymianie jest super.
    Ale to dotyczyło silnika Renault 1.5 dci.

    http://forum-mechanika.pl/threads/problem-z-turbin%C4%85-golf-iv-1-9-tdi.123/
    może to będzie pomocne.

    .... przekroczenie ciśnienia doładowania - czyli łopatki kierownicy nie wracają do pozycji początkowej.
    Poczytaj w necie na temat turbosprężarki sterowanej to dokładnie będziesz wiedział o czym piszę.
    np. http://autokult.pl/2011/02/16/technologia-zmiennej-geometrii-w-turbosprezarkach

    0
  • #3 21 Mar 2012 21:07
    cardoctor
    Poziom 16  

    17965- ten błąd to przeładawanie turbiny.Zmienna geometria zacina się.Zrób logi dynamiczne tobędzie widać co się dzieje.Ale logi to Vagiem rób bo twoje odczyty to chyba nie są z Vaga.Co do Abs-u to sprawdź zasilanie.

    0
  • #4 22 Mar 2012 08:49
    sneakerboy
    Poziom 8  

    czesc
    dzięki za odpowiedzi. zaraz sprawdze to wszystko.
    @cardoctor - to robilem "polskim VAGiem". nie udalo mi sie podlaczyc drugiego bardziaj zaawansowanego.
    objawy - powtórka:
    dziś rano to samo - najpierw na sucho przekaxnik cykał, po ruszeniu przestał.
    wydaje mi sie ze to przekaxnik nr 103 - zaraz obok takiego ogromnego czarnego.

    fakt - od miesiaca tankuje najtanszego diesla na shelu, dotąd przez 2 lata zawsze najdroższego na BP.

    0
  • #5 22 Mar 2012 08:52
    badyl666
    Poziom 16  

    Ten stukający przekaźnik to dogrzewanie świec żarowych. Mamy wiosnę więc o świecach możemy już zapomnieć.

    0
  • #6 22 Mar 2012 13:41
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 28 Mar 2012 23:39
    sneakerboy
    Poziom 8  

    czesc.
    internet twierdzi ze 103 to swiece
    moj mechanik twierdzi ze w tym aucie nie ma dogrzewania swiec poza oczywistym grzaniem przy tmp. ponizej -5 st.
    jeszcze jakies pomysly na to cykanie? :)
    m

    0