Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

podłaczenie silnika 3 fazowego wiertarki stołowej z przełącznikiem predkosci

walus84 21 Mar 2012 18:14 8833 9
    walus84
    Level 9  
    Witam. Mam bardzo duzy problem. Od tego byc moze zalezy moja praca. Mianowicie: jestem poczatkujacym elektrykiem i w pracy gdzie dostalem umowe na okres probny kazali mi podlaczyc silnik do do bardzo starej wiertarki stolowej. Wczesniej byl tam zamontowany silnik 3 fazowy na 380V, a teraz chca go zmienic na silnik 3 fazowy 230V. Silnik ma byc podlaczony do jednego wylacznika 0/1, oraz pedala startowego. Ma rowniez osobny przelacznik zmiany na dwie predkosci obrotowe. Jak mam to podlaczyc?? Czy znajdzie sie jakas uprzejma osoba ktora pomoze mi wyjsc z bardzo trudnej dla mnie sytuacji?? Nowy silnik to model: MT100LA 28-4; 2,2kW / 2,5kW; 1430/1720 obr; 380-420/440-480V Gwiazda; 220-240/250-280V Trojkat. Prad 5,2/4,9A Gwiazda i 9,0/8,5a Trojkat; cos phi 0.76/0.79.
    Prosze o jakis schemacik i jezeli to nie za wiele jakies objasnienie (oczywiscie jak dla debila:))
    Dzieki wielkie i Pozdrawiam
    Jerzy Bartnicki
    Level 23  
    Pana opis jest nie spójny, rozumiem że nowy silnik ma być podłączony do napięcia 3x400V. Jeżeli tak to oba wewnętrzne połączenia silnika mają być w gwiazdę. Nie podał Pan czy stara instalacja istnieje.
    Problem jest do rozwiązania.
    Jerzy
    Myślę że szybciej Panu pomogę przez e-mail: jerzyhome(malpa)wp.pl
    walus84
    Level 9