Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak tylnego prawego kierunka Audi A4 B6 2004

21 Mar 2012 20:36 4421 8
  • Poziom 9  
    Witam

    Mam poważny problem z tylnym prawym kierunkiem- nie działa, prawy tylny przeciwmgielny też nie działa, i czerwone środkowe pole czerwone w obu lampach, zamiast świecić cały czas migają w Vag-Com są takie błędy:

    Address 09 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 907 279 F
    Component: int. Lastmodul RDW 0517
    Coding: 00011
    Shop #: WSC 00000
    5 Faults Found:
    00984 - Left Tail Light (M4)----- Lewy Światło tylne
    57-00 - Electric Circuit Failure----Uszkodzenie obwodu elektrycznego

    00985 - Right Tail Light (M2)-----Prawo Światło tylne
    57-00 - Electric Circuit Failure ---Uszkodzenie obwodu elektrycznego

    01495 - Bulb for High-Beams: Left (M30)---Żarówka do wysokich belek, lewy (M30)
    57-00 - Electric Circuit Failure---Uszkodzenie obwodu elektrycznego

    01499 - Bulb for High-Beams: Right (M32)--- Żarówka do wysokich belek; Prawo (M32)
    57-00 - Electric Circuit Failure--Uszkodzenie obwodu elektrycznego

    01500 - Bulb for Fog-Lamps: Right (L23)---------Żarówka do lampy przeciwmgielne
    57-00 - Electric Circuit Failure-Uszkodzenie obwodu elektrycznego

    Żarówki są nowe bo akurat przyszły mi nowe lampy na starych jest tak samo, na krótko próbowałem podłączyć prawy kierunek to jakby w ogóle prądu w tym kablu nie było, sprawdzałem bezpieczniki i wszystkie są całe mowa o tych po lewej stronie w kokpicie.
    Jeżeli ktoś ma pomysł to prosił bym o pomoc w tej sprawie.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    prądu w tym kablu nie znajdziesz. wszystko na CANie.
    w tym przypadku tylko poszukiwania porwanych kabelków.
    niema innej opcji.
    Masz błędy. W tym przypadku oczywiste.
    Uszkodzenie obwodu elektrycznego.
  • Poziom 9  
    Witam

    dzięki za odpowiedz

    To się stało tak z dnia na dzień jednego dnia zdemontowałem lampy bo auto było lakierowane po lakierowaniu gdy zamontowałem kierunek już nie działał a żarówki te w środkowej części obie były czarne a gdy dziś założyłem nowe lampy depo diodowe to diody cały czas migają zamiast świecić stale, jest jeszcze jedna sprawa około 6 miesięcy temu zamontowałem hak i samodzielnie podłączyłem instalacje do gniazda wpinając się w instalację bez żadnego modułu który z tego co wiem powinien być i gdy podłączałem przyczepkę do końca nie działało jak należy bo brakowało tego modułu ale rzadko używam tego haka więc tak to zostawiłem i nie wiem czy to mogło mieć jakiś wpływ na tą obecną usterkę, mógłbyś mi podpowiedzieć jak tą wiązkę mogę sprawdzić na skróty to jest jakie kolory kabla i gdzie się łączą na kostce z przodu wtedy bym mógł sprawdzić która cześć kabla jest uszkodzona, a są jakieś bezpieczniki lub przekaźnik odpowiedzialny za ten kierunek aby mógł sprawdzić czy nie jest uszkodzony

    Dodano po 3 [minuty]:

    PS zanim zamontowałem te lampy diodowe to kierunek też nie działał ale gdy go włączałem to dziwny dźwięk dochodził z tej lampy taki pisk jak myszka piszczy :-)
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    robert199 napisał:
    prądu w tym kablu nie znajdziesz. wszystko na CANie.

    Nie przesadzaj, tam do lamp taki normalny prąd dochodzi, nie CANowy.
    Tomas2012 jak miałeś lampy na zwykłe żarówki, to diodowe zamienniki moga nie mieć chęci współpracy. Moduł wykrywa za mały pobór prądu i traktuje to jako uszkodzenie obwodu. Jeśli na starych lampach masz tak samo, to zacznij od sprawdzenia masy we wtyczce od lampy, a potem w miejscach prac lakierniczo blacharskich. Różne cuda już widziałem w takich miejscach, a to wkręt za długi i w wiązkę się wkręcił, a to "śpik" od migomatu w przewody sie wkleił.
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    ten hak może robic problem.
    kolorów kabli to ci nie powiem
    znajdz schemat i sprawdzaj
    wiecej niemoge ci pomóc
    CAN w tym przypadku działa tak, że podawane jest kontrolne napiecie(impuls) do odbiornika
    komputer otrzymuje informacje czy układ mieści sie w paeametrach. tzn czy niema spadku napiecia, czy opornosc jest prawidłowa i czyli czy płynie prąd o odpowiedniej wartosci.
    Dlatego jest możliwe rozpoznanie problemu przez komputer.
  • Poziom 9  
    do lakierowania zdemontowałem lampy w celu ich wymiany ani lakiernik ani blacharz nie maił styczności z autem wszystkie elementy były osobno malowane tj. zderzak i klapa, po zamontowani tych starych już pojawił się problem z kierunkiem prawym tylnym a żarówki w środkowej dolnej części w obu lampach były czarne czyli coś nie tak było a gdy dziś podłączyłem nowe lampy to zaczeły migać diody jutro sprawdzę jeszcze te masy i przewód od kierunku

    Dodano po 3 [minuty]:

    a gdy będę sprawdzał miernikiem w kostce jakie wartości powinny być napięcia
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Najpewniej sprawdzisz żarówką 10W lub 21W do wtyczki i drugi przewód gdzieś do karoserii. w starszych przewód masy ma mieć kolor brązowy, kierunek czarny zielony lub czarny biały stop czarny czerwony, pozycja szary z paskiem. Być może wtym roczniku będzie jeszcze tak samo.
  • Poziom 9  
    Sprawdzałem i nie podaje prądu ten kabel od kierunku robiłem to miernikiem, zauważyłem jedną rzecz a mianowicie kabel którym się podłączyłem do prawego kierunku gdy montowałem hak został po ostatnim składaniu uszkodzony tj. podczas składania był przygnieciony i uszkodziła się jego osłona co mogło spowodować zwarcie i teraz mam pytanie czy mógł spalić się jakiś przekaźnik odpowiedzialny za tan kierunek lub bezpiecznik(sprawdzałem bezpieczniki wszystkie są całe mowa o tych w kokpicie po prawej stronie i innych z tego co wiem nie mam chyba że się mylę) prosił bym o info gdzie taki przekaźnik się mieści i jak można sprawdzić czy jest popsuty

    Dodano po 6 [minuty]:

    P.S. Migające środkowe czerwone na diodach to sprawdziłem na standardowych normalnie świecą z tego co się dowiedziałem to trzeba jakieś oporniki wstawić i by było ok tylko nie wiem jak dokładnie to zrobić tj. jak dobrać te oporniki i jak je wlutować jak by ktoś mógł pomóc to był bym wdzięczny