Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat b5 - komputer nie podaje napięcia na przekaźnik pompy paliwa - zapłon

bronczek 21 Mar 2012 21:26 13776 15
  • #1 21 Mar 2012 21:26
    bronczek
    Poziom 9  

    Witam,

    posiadam Passata 1,8 z 1997r.
    Mam problem z odpalaniem samochodu.
    0 błędów na Vag-u.

    Podczas przekręcania kluczyka na zapłon nie załącza się na chwilę pompa paliwa aby dobić ciśnienie na listwie wtryskowej.
    W momencie gdy ręcznie włączę pompę (obejście w instalacji elektrycznej - przekaźnik pompy) na chwilę przed odpaleniem wszystko jest OK - auto odpala idealnie.

    Na przekaźniku (cewka) od pompy paliwa pojawia się - po przekręceniu kluczyka, a + pojawia się dopiero gdy zaczyna pracować rozrusznik.
    + idzie z komputera (8D0 907 558 F) znajdującego się pod maską.

    Czemu komputer nie podaje napięcia na chwilę aby podbić ciśnienie podczas ustawienia kluczyka w pozycji zapłon?
    - komputer jest uszkodzony? (co może być w nim uszkodzone? - czy da się naprawić?)
    - jakaś opcja jest wyłączona w komputerze i można ją włączyć VAG-iem?
    - jest jakiś zepsuty czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej i komputer nie wie że jest za niskie ciśnienie i nie załącza pompy aby je podbiła?

    Czy ktoś miał podobny problem?
    Mam kilka pomysłów jak obejść problem - ale może nie warto kombinować, tylko znaleźć konkretny powód.
    Czy w nowszych modelach komputer też jest zaangażowany w podbijanie ciśnienia - czy może robi to przekaźnik z modułem czasowym (po przekręceniu na zapłon załącza pompę na 3s a później załącza się dopiero podczas odpalania)?


    Pozdrawiam, i proszę o sugestie.

    1 15
  • #2 21 Mar 2012 21:46
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Z komputera na przekaźnik, o ile masz zwykły, nie elektroniczny, jest podawana masa.
    Vagiem tam nie ma nic do grzebania, poza diagnostyką.
    Nie ma tam żadnego czujnika ciśnienia na listwie. Komp uruchamia przekaźnik od pompy, a regulacja ciśnienia zachodzi na drodze mechanicznej.
    Podaj kod silnika.

    0
  • #3 21 Mar 2012 22:10
    bronczek
    Poziom 9  

    Przekaźnik jest zwykły (cewka zwiera 3 piny - (4d0951253)).
    Gdzie mogę sprawdzić kod silnika? - chwilowo nie moge podłaczyć VAG
    Czy po WIN da radę?

    0
  • #4 22 Mar 2012 10:13
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Rozumiem ze jak podasz napiecie na pompe to silnik pali? Przekaznik pompy ma 4 piny , sprawdź co masz a czego nie?

    0
  • #5 22 Mar 2012 10:26
    bronczek
    Poziom 9  

    Przekaźnik ma 5 pinów (2 połączone ze sobą) --> https://www.carpartsdiscount.com/auto/parts/2...passat/relays/fuel_pump_relay.html?3593=85229

    Samochód ma problem z zapalaniem bo komputer nie wlacza pompy paliwa (aby dobić cisnienie) po przekręceniu kluczyka na zapłon. Załącza pompę dopiero przy przekręceniu na rozruch.

    Samochód odpala OK gdy zdejmę obudowę przekaźnika (przekaźnik na swoim miejscu - kluczyk na zapłon) dociskam blaszkę na przekaźniku - tak aby pompa dziala z 3 sekundy przed rozruchem.

    0
  • #7 22 Mar 2012 14:39
    autoas
    Poziom 41  

    Przakaźnik wcale nie musi być uruchamiany po włączeniu zapłonu....tak po prostu jest

    0
  • #8 22 Mar 2012 16:36
    batigol66
    Poziom 17  

    A wczesniej jak miałeś?Jak wlaczyles zaplon zalaczala sie pompa paliwa?Po wlaczeniu zapłonu powinna sie wlaczyc pompa paliwa bynajmniej ja tak mam w swoim.Jak silnik nie zacznie pracowac w ciagu 3 sekund dostaje wylaczona.

    0
  • #9 22 Mar 2012 17:00
    bronczek
    Poziom 9  

    autoas napisał:
    Przakaźnik wcale nie musi być uruchamiany po włączeniu zapłonu....tak po prostu jest

    We wszystkich autach jakie mam (Golf IV-ten sam rocznik,Audi A6 C6) i miałem pompa dobijała ciśnienie po przekręceniu na zapłon.
    No chyba że ten modal ma inaczej?
    Ciężko powiedzieć jak było wcześniej, nie zwróciłem uwagi - auto mam od kilku dni.

    Ewedentnie wyglada to tak jak by nie mógł odpalić z braku paliwa - jak już odpali (po 3-4s) to wszystko działa idealnie.

    Czy ktoś ma taki silnik i może sprawdzić?

    Dodam że układ paliwowy (pompa, wężyki, listwa) została sprawdzona, nie ma nieszczelności, paliwo się nie wraca.

    1
  • #10 22 Mar 2012 17:06
    batigol66
    Poziom 17  

    Widocznie tak juz w nim jest.Kolega w vectrze ma tak samo.

    0
  • #11 22 Mar 2012 19:37
    bronczek
    Poziom 9  

    batigol66 napisał:
    Widocznie tak juz w nim jest.Kolega w vectrze ma tak samo.

    Niesatyfakcjonuje mnie takie podejście :) - chyba powinno odpalać za każdym razem OK.

    Dodano po 2 [godziny] 22 [minuty]:

    kolega Marek_Strzelecki napisał:

    "Sam kiedys miałem takiego passata: silnik 1.8 125KM 1998r. i jestem na 100% pewny ze pompa zalanczała sie na kilka sekund po wlączeniu zapłonu."

    1
  • #12 23 Mar 2012 06:54
    batigol66
    Poziom 17  

    Trzeba sprawdzic czy po wlaczeniu zapłonu pojawia sie napiecie na wtryskiwaczach +12V.Mozliwe ze cos z kostka stacyjki.

    0
  • #13 29 Mar 2012 23:52
    bronczek
    Poziom 9  

    Problem rozwiązany.

    W tym modelu pompa paliwa nie włącza się po przekręceniu na zapłon.
    Włącza się dopiero w chwili rozruchu.

    Powodem złego odpalania była pompa paliwa. Działała poprawnie ale chyba nie podawała dobrego ciśnienia.

    Po wymainie pompy na nowa problemu nie ma.

    Pozdrawiam, Michał

    1
  • #14 30 Mar 2012 07:59
    autoas
    Poziom 41  

    bronczek napisał:
    Problem rozwiązany.

    W tym modelu pompa paliwa nie włącza się po przekręceniu na zapłon.

    Jestem pod wrażeniem...

    0
  • #15 30 Mar 2012 08:12
    batigol66
    Poziom 17  

    bronczek napisał:
    "Sam kiedys miałem takiego passata: silnik 1.8 125KM 1998r. i jestem na 100% pewny ze pompa zalanczała sie na kilka sekund po wlączeniu zapłonu."
    Jeden mowi tak drugi tak :D

    0
  • #16 30 Mar 2012 09:52
    bronczek
    Poziom 9  

    Dla jasności moj sterownik ma nr: 8D0 907 558 F

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo