Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf III 1,9 TDI 90KM zgasł i nie odpala

21 Mar 2012 21:32 15374 11
  • Poziom 2  
    Witam.Chciałbym się poradzić w sprawie mojego auta jakim jest golf III z silnikiem 1,9 TDI z 1996 roku.Podczas ostatniej jazdy w pewien słoneczny piękny wiosenny dzień mój golfik nagle zgasł.Jadąc spokojnie 80-90km/h nagle zauważyłem ze zapaliły mi się kontrolki i auto mi zgasło więc stanąłem na poboczu i próbowałem ale niestety bez skutku-musiałem auto holować. Po podczepieniu pod komputer wykryto kilka błędów w tym jeden błąd odnośnie przepływu paliwa.Mechanik powiedział że mam coś w kompie nadpalone-jakiś przekaźnik po 2 dniach oddał mi go z powrotem twierdził ze już jest wszystko ok poprawione zostały błędy i zrobiony komputer przez znany zakład w Słubicach który się specjalizuje w naprawach komputerów.Zamontowałem komputer i nadal ten sam problem-silnik nie odpala-pompa wtryskowa nie podaje paliwa na wtryski.Na auto starcie silnik chodzi.Wymieniłem nowy filtr paliwa-pompa ciągnie paliwo lecz nie podaje paliwa na wtryski-czy czeka mnie wymiana pompy wtryskowej? Co jeszcze muszę sprawdzić przed wymianą pompy-dodam jeszcze że wszystkie bezpieczniki są całe (nieprzepalone).Proszę o rade
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 11  
    Jest na pompie elektrozawór, który odcina dopływ paliwa po wyłączeniu zapłonu (najczęściej dochodzi do niego jeden kabel - zasilający). Sprawdź , czy pojawia się na nim napięcie +12V przy włączonym zapłonie. Najlepiej zrobić to kontrolką z żarówką albo miernikiem.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 17  
    sprawdź elektrozawór odcinający paliwo, sterowany jest z 53 pinu sterownika silnika
  • Poziom 37  
    96 rok, więc alarm i immobiliser. Są tam ciekawe przekaźniki rozłączające obwód zasilania, lubiące się rozlutować (o czym to można do znudzenia poczytać na forach VW). Może, powtarzam może, wystarczy polutować te przekaźniki w płytkę immo oraz alarmu.
    W moim 1Z tak miałem. Elektronik oferował jakiś emulator ze starceniem immobilizera. Ponieważ nie jestem elektronikiem a jedynie elektrykiem - postanowiłem ostrożnie popatrzeć w te "puszki" - co mam do stracenia? I udało się. A auto jest nadal (lekko) chronione immobiliserem :D

    ------------------------------
    Bartekośno napisał:
    dodam jeszcze że poprzedni właściciel coś kombinował z chipowaniem silnika

    Tu już na odległość ciężko pomóc, każdy taki "pomysł" trzeba rozgryzać indywidualnie.
  • Poziom 2  
    immobilajzer ponoć jest a alarmu nie mam

    Dodano po 2 [minuty]:

    dodam jeszcze że poprzedni właściciel coś kombinował z chipowaniem silnika-na desce rozdzielczej mam przycisk który przełączam gdy wyprzedzam opornych kierowców co dodaje większego kopa +15KM może to jest przyczyna tej usterki?
  • Moderator Samochody
    Masz, tylko o nim nie wiesz jak mi się zdaje, ale i nie on tu winien. Podstawowa diagnostyka - zasilanie zaworka na pompie, sterownika oraz sprawności układu zasilania paliwem - może się okazać że pompa wogóle nie ciągnie ze zbiornika. Przekaźnik 109 czasem broi.
  • Poziom 2  
    Pompa ciągnie do sprawdzałem na krótko (wężyk do butelki),ciągnie ale nie daje na wtryski tylko przelewa się z powrotem do filtra paliwa,odkręcałem wtryski i jedynie dosłownie kapie z nich paliwo -filtr paliwa nowy wymieniłem.Bezpośrednio z baku tez pobiera paliwo bo widać to przez przeźroczysty wężyk zasilający

    Dodano po 2 [minuty]:

    czyli które przekaźniki (jakie oznaczenia)są odpowiedzialne za sterowanie pompa wtyskową?

    Dodano po 1 [minuty]:

    mój mechanik podejrzewa uszkodzoną sekcje w pompie
  • Poziom 37  
    109 steruje praktycznie całą "elektryką' silnika; 103 jest tylko do zimnego rozruchu - świece żarowe.
    Tylko lampka w dłoń i sprawdzać gdzie jest napięcie, a gdzie już go nie ma. Schematy do Golfa 3 są w necie "co krok"!
  • Moderator Samochody
    Bartekośno napisał:


    mój mechanik podejrzewa uszkodzoną sekcje w pompie

    Więc twój mechanik jest przygłupi. Albo sam kombinujesz i zasłaniasz się mechanikiem. Tam nie ma żadnych sekcji, to pompa rozdzielaczowa, z jednym tłokorozdzielaczem, który nie psuje się ani nagle, ani bez powodu. Bez sprawdzenia poprawności zasilania zaworu oraz nastawnika nic sam nie zrobisz, co najwyżej władujesz się koszty.
  • Poziom 2  
    Dziś po pracy zajechałem do mechanika i powiedział mi,że prawdopodobnie uszkodzony jest sterownik pompy-zdjął pokrywę i pokazał mi że samochód odpala-wsadził śrubokręt do pompy po zdjęciu górnej pokrywy i kazał zapalić silnik-faktycznie silnik zapalił ale chodził nierówno-po czym pokazał mi taki bolczyk zamontowany w górnej pokrywie wchodzący do pompy i powiedział ze powinien się on obracać gdy dodaje gazu,Nie wiem jak się to nazywa bo jestem w tych tematach zielony.Czy to wina tego bolczyka że się nie obraca i nie podaje paliwa na wtryski czy może problem tkwi w jakimś przekaźniku znajdującym się wraz z bezpiecznikami pod kierownicą.Dadam jeszcze że komputer był prześwietlony i jest na pewno sprawny w 100% i elektrozawór działa po przekręceniu stacyjki ma napięcie 12V...proszę o jakieś rady czy wymiana nowego sterownika rozwikła mój problem?

    Dodano po 4 [minuty]:

    sterownik pompy to to samo co regulator przepływu?
  • Poziom 16  
    Sterownik czyli nastawnik pompy to ta górna część pompy wtryskowej dokręcona na 4 śrubki do której dochodzi kabel. Trzeba wtykę od nastawnika podpiąć pod diagnoste i ukarzą się błędy, trzeba mieć program do tego nastawnika szukaj u pompiarzy. Podpowiem ci że ten sam identyczny nastawnik jedynie inaczej ustawiony montowany jest w pompach wtryskowych w nissanach primerach p11 2.0td, opel omega 2,5tds i jego odpowiedniku w bmw , czyli szukaj po szrotach.

    Ale coś mi tu nie pasi, nastawnik nie psuje się od tak, on daje sygnały o swoim zamuleniu, nadpaleniu, luzach suwaka itd np. gasnąc po puszczeniu pedału gazu, czy zacinając się, nie wchodząc na wyższe obroty itd. to trwałe urządzenie choć regularnie padające co 200-250tys km.
    Sprawdź potencjometr przy pedale, wtyki złącza, gdzieś widziałem na yt film z regeneracji nastawnika poszukam.
  • Moderator Samochody
    Jaki sterownik jak to tylko potencjometr i elektromagnes. Jak ktoś nie umie sprawdzić takich prostych rzeczy to nie powinien się w ogóle do elektryki dotykać.