Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nie zapala Briggs&Stratton 15.5hp OHV

Nightfox1984 21 Mar 2012 21:43 12864 13
  • #1
    Nightfox1984
    Level 9  
    Witam.
    Mam problem z Traktorkiem nie chce zapalić, jak się obróci kołem wentylatora to zapali na 10 razy zapali :/ regulowałem zawory nic nie daje;/ parę pytań do was.
    1. mogę dokręcić zawór by nie miał luzu zaworowego, wtedy teoretycznie zmniejszy się ciśnienie i silnik będzie lepiej zapalał (to moja teoria mechanikiem nie jestem )
    2. czytałem w innym temacie że może być uszkodzony wałek rozrządu (ale znowu silnik ładnie pracuje, jak zapali tylko wygląda jak by miał za dużą kompresję i nie chce przerzucić przy zapalaniu.
    Silnik to B&s OHV czerwona osłona silnika, taka łezka, traktorek z 2006 roku bardzo bym był wdzięczny za pomoc.
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Nightfox1984
    Level 9  
    Rozruszniki miałem już trzy, akumulator podpinałem z auta 55ah. Odpala lepiej ale dalej ciężko, gdzie kupić taki odprężnik? Nie mam pojęcia, szukałem w sieci ale nie znalazłem nic :/ wymiana jest kłopotliwa? Z góry dziękuje za informacje :)
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Nightfox1984
    Level 9  
    no wydaje mi się że dobrze,jeśli zawór jest w górnym poziomie to ustawiam 0.10-0.18 dla obu zaworów jeśli ustawię 0.18 to tylko bardziej klepie na 0.10 nie słychać ich pracy myślałem by dociągnąć zawór wydechowy,ale pewnie straci kompresje i siłę a taraz jak zapali chodzi jak burza jest siła,zrywny na gaz reaguje jak dziki. z tym nieszczesne zapalanie mnie dobija. jeszcze jedno jak po zgaszeniu świeca jest mokrawa i delikatnie czarna za dużą dawkę paliwa ma.? czy przy gaszeniu delikatnie zalewa i tak ma być .?
  • Helpful post
    #6
    helena33
    Level 27  
    Zawory ustawia się 5 mm za górnym położeniem zapłonowym. Luzy 0,15 na ssącym, 0,20 na wydechu.
    Jak masz ochotę się pogrzebać to możesz rozebrać silnik, jak zlokalizujesz odprężnik, to możesz to polepić, delikatnie napawać tigiem, ale to lepienie które może za jakiś czas się zemścić.
    Nowy wałek to koszt od 250 zł. Zależy jaka marża w jakim serwisie. Bo na portalach może być ciężko dostać.
  • #7
    Nightfox1984
    Level 9  
    a można założyć używany ? jak można ocenić czy ten odprężnik jest dobry ? co do ustawienia luzu zaworowego ustawiam wał w górnym położeniu wsadzam pręt do świecy kręce wentylatorem w prawo by pręt schował się te 5 mm i ustawiam 0,20 później ustawiam ssący 0.15 w jego górnym położeniu tak ? serwisy zawalone pracą i nikt nie chce mi tego zrobić :/
  • Helpful post
    #8
    helena33
    Level 27  
    Nightfox1984 wrote:
    co do ustawienia luzu zaworowego ustawiam wał w górnym położeniu wsadzam pręt do świecy kręce wentylatorem w prawo by pręt schował się te 5 mm i ustawiam 0,20 później ustawiam ssący 0.15 w jego górnym położeniu tak ?


    Oba zawory ustawiasz, gdy tłok jest 5 mm za górnym położeniem zapłonowym.

    Nightfox1984 wrote:
    a można założyć używany ? jak można ocenić czy ten odprężnik jest dobry


    Odprężnik znajduje się koło krzywek na wałku rozrządu, powinien wystawać nieco wyżej od krzywki, dopiero siła odśrodkowa po odpalenie, powoduje że on się przestawia, w taki sposób, aby już nie popychać stopy popychacza zaworów.
  • #9
    frantic21
    Level 16  
    Quote:
    ustawiam wał w górnym położeniu wsadzam pręt do świecy kręce wentylatorem w prawo by pręt schował się te 5 mm i ustawiam 0,20 później ustawiam ssący 0.15 w jego górnym położeniu tak ?
    Teoretycznie dobrze, ale czy tłok jest w suwie pracy?
  • #10
    Nightfox1984
    Level 9  
    frantic21 wrote:
    Quote:
    ustawiam wał w górnym położeniu wsadzam pręt do świecy kręce wentylatorem w prawo by pręt schował się te 5 mm i ustawiam 0,20 później ustawiam ssący 0.15 w jego górnym położeniu tak ?
    Teoretycznie dobrze, ale czy tłok jest w suwie pracy?
    Jak to sprawdzić czy jest? Ustawiłem ssący na 0.10 wydechowy 0.15 zapala tak samo źle, a do tego słychać prace popychaczy, jak zmienienić tak by nie klepało?
  • Helpful post
    #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    Nightfox1984
    Level 9  
    wiec jeszcze raz ;) zaczynam od wydechowego ustawiam u martwym punkcie ustawiam 0.15 później krece by ssacy był w górnym położeniu i ustawiam 0.10 i gotowe tak ?
  • Helpful post
    #13
    frantic21
    Level 16  
    Kręcisz silnikiem > zawór wydechowy się otwiera > zamyka i otwiera zawór ssący > zamyka i dochodzisz do górnego położenia tłoka > kręcisz aby tłok był 6-7mm poniżej najwyższego punktu.
  • #14
    Nightfox1984
    Level 9  
    Dzięki wszystkim za odpowiedzi, już wiem jak to działa :)