Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada 6Mb/s prędkośc, synchronizacja

Shuv 22 Mar 2012 23:26 2087 7
  • #1 22 Mar 2012 23:26
    Shuv
    Poziom 7  

    Witam. Posiadam neostradę 6 Mb/s, od ok roku czasu wcześniej nie miałem żadnych zastrzeżeń do usługi router synchronizował się na ok 7500 kbps, miałem stabilne prędkości. Ok 2 tyg temu podczas silnych wiatrów coś nawaliło na linii, (trzaski, szumy w słuchawce telefonicznej, częsty brak jakiegokolwiek sygnału, ciągłe zrywanie połączenia z netem) zgłosiłem usterkę do TP ale tylko dot. awarii telefonu (do neo podobno zgłasza się oddzielnie wg info tp), przyjechali, coś pogrzebali na słupie no i niby ok telefon działa. Natomiast usługa neo już nie do końca tak jak powinno być w pierwszym tyg. router już synchronizował się na ok 6144kbps a ostatnio na 5024, co daje ok 4,2 Mb/s więc lipnie trochę :). Wiem że w umowie jest prędkość „do”, i w związku z tym czy w ogóle jest zasadne zgłaszanie takiego problemu, czy niestety już muszę z tym pogodzić się? Może ma znaczenie to że na mojej linii jest już możliwość brania neo fiber do 40 Mb/s (w tym samym czasie gdy zgłaszałem awarię dzwonił do mnie gość z tp i oferował właśnie mi taką usługę) i przez to jest centrala czy co tam obciążone. Niżej parametry łącza. Nie wiem ile mam do centrali, i gdzie to sprawdzić.

    --- System Information ---
    Vendor: Linksys
    ModelName: WAG54G2
    Firmware Version: 1.00.19 , 2009-10-20T13:53:34
    Boot Version: 1.03
    Hardware Version: 0.01

    --- DSL Information ---
    DSL Driver Version: E.25.41.39
    DSL VPI/VCI: 0/35
    DSL Status: Showtime
    DSL Mode: G.Dmt
    DSL Channel: 64
    DSL Upstream Rate: 512000
    DSL Downstream Rate: 5024000

    Down up
    DSL Noise Margin: 20 dB 11.5 dB
    DSL Attenuation: 8.0 dB 11.5 dB
    DSL Transmit Power: 7.6 dBm 12.3 dBm

    0 7
  • #2 23 Mar 2012 08:01
    andk1eltd
    Poziom 35  

    Ewidentne uszkodzenie łącza, zgłaszaj zaniżoną synchronizację.
    Włączenie 40Mbps jest poprzedzone pomiarem łącza na obu końcach. Jeśli będzie trzeba to wymienią kabel, przy tej długości łącza bardzo trudno odrzucić zamówienie ze względu na brak możliwości technicznych.

    0
  • #3 23 Mar 2012 10:49
    Shuv
    Poziom 7  

    Wielkie dzięki. Dziś do nich przekręcę.

    0
  • #4 24 Mar 2012 14:48
    Shuv
    Poziom 7  

    Muszę przyznać że spotkało mnie miłe zaskoczenie ze strony TP. Szybko zareagowali na reklamację, technik był dziś. Na linii nic nie robili, zdaję się że tylko jakiś port restartowali czy co tam. W każdym razie puki co nie jest idealnie ale jest akceptowalnie dla mnie, synchro na 7200kbps.

    --- System Information ---
    Vendor: Linksys
    ModelName: WAG54G2
    Firmware Version: 1.00.19 , 2009-10-20T13:53:34
    Boot Version: 1.03
    Hardware Version: 0.01

    --- DSL Information ---
    DSL Driver Version: E.25.41.39
    DSL VPI/VCI: 0/35
    DSL Status: Showtime
    DSL Mode: G.Dmt
    DSL Channel: 64
    DSL Upstream Rate: 640000
    DSL Downstream Rate: 7200000
    Down up
    DSL Noise Margin: 16 dB 7.5 dB
    DSL Attenuation: 8.0 dB 12.0 dB
    DSL Transmit Power: 7.6 dBm 12.3 dBm

    0
  • #5 13 Maj 2012 21:41
    Shuv
    Poziom 7  

    Odkopię temat. Niestety przedwcześnie pochwaliłem TP. Problemy ze zrywaniem połączenia trwały aż do 11-tego Maja. (ale też i trochę z mojej winy bo nie miałem czasu tym zająć się i zgłaszać ponowne reklamacje). Pod koniec marca skusiłem się na neostradę Fiber 40 (ze złudną nadzieją że jak podłączą mnie pod nową usługę to problemy znikną :), lecz zrywanie nadal trwało, a nawet nasiliło się). Szkoda że dopiero w tym tygodniu zgłosiłem tą usterkę, panowie z TP sprawdzili na całej długości linię, powymieniali jakieś złączki i wygląda że już jest ok. Połączenie już nie rwie, SNR który wcześniej zmieniał się jak szalony teraz jest stabilny, tysiące błędów CRC jakie wywalał router, w końcu ustały.
    Jest tylko jedne ale… Router teraz synchronizuje mi się na 30990 kbps (ok 28Mb/s), podczas podpisywania umowy synchronizacja była max na 40, ale jak pisałem rwało niemiłosiernie, aczkolwiek synchro zawsze w przedziale 35-40 Mb/s.

    To DLM tak obniżył synchro, po tych ciągłych rwaniach połączenia? Czy konieczny będzie telefon do TP, by coś z tym robili, jakiś restart portu czy co tam, a może po jakimś okresie samoczynnie powróci na wyższą synchronizację? A może moje parametry linii nie pozwalają uzyskać wyższej prędkości i dać sobie z tym spokój? Byłbym wdzięczy za jakieś porady. Bo nie chcę by mnie zbyli jeśli będzie potrzeba dzwonienia do nich.

    Mam dwa routery DGT vdsl2 FG4 i Draytek Vigor 2750n parametry na obu są podobne. Korzystam jednak z Vigora.
    Tu parametry z niego:

    [IMG=http://img855.imageshack.us/img855/1460/vdsl.jpg][/IMG]

    0
  • #6 15 Maj 2012 23:14
    Shuv
    Poziom 7  

    No dobrze to nieco sprecyzuje pytania. Jeśli na pomocy technicznej TP/orange przekonam gościa by skierował sprawę do Centrum Kreowania Usług by odblokowali ograniczenie jakie wprowadził automat DLM (przy założeniu że ta stała synchronizacja 30993 jest działaniem DLM-u, na skutek wcześniejszej awarii), a później okaże się że ponownie wrócą problemy z rwaniem połączenia (bo jednak automat nie mylił się i linia nie wyrabia), to czy DLM samoczynnie zadziała i wrócę na 30993? Czy konieczne będzie dzwonienie i proszenie by włączyli DLM? Czy skierowanie do CKU jest poprzedzane przyjazdem technika, czy wystarczy że zrobi to człowiek na pomocy technicznej?
    Niestety nie potrafię zinterpretować parametrów z routera, być może niepotrzebnie robię zamieszanie bo nic więcej nie wyciągnę na tej linii. Dlatego też prośba, jeśli jest coś oczywistego dla was co ma wpływ na obniżony transfer w tych parametrach to napiszcie.

    0
  • #7 16 Maj 2012 15:04
    andk1eltd
    Poziom 35  

    Automat jest "święty" i CKU technikowi nie przywróci zegarów.
    Inna sprawa, że to może nie być w automacie. Może przy naprawie został zmieniony przebieg łącza i inna para ma takie właściwości. Niemniej zgłaszaj to jako zaniżony transfer - zwłaszcza jak przy uruchomieniu było więcej. Ta wartość jest w systemie zapisana więc będzie się do czego odnieść. Powinni pomierzyć łącze odcinkami i znaleźć gdzie to zginęło.

    0
  • #8 19 Maj 2012 23:43
    marcinb7
    Poziom 14  

    DLM sam przywróci prawidłową prędkość po jakimś czasie, jeśli linia będzie już sprawna, jeśli tego nie zrobi to znaczy że nadal jest osłabiona linia.

    0