Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Ibiza '96 nie hamuje tylnie prawe koło

adam_k 23 Mar 2012 13:09 5462 12
  • #1 23 Mar 2012 13:09
    adam_k
    Poziom 12  

    Witam,
    podczas kontroli na stacji diagnostycznej okazało się, że tylne prawe koło hamuje słabiej niż lewe, problem z ręcznym i nożnym hamulcem. Mechanik wymienił mi płyn hamulcowy, okładziny, wyczyścił i wyregulował hamulce w obu tylnych kołach. Na ponownym badaniu ręczny działał bez zarzutu jednak przy hamowaniu hamulcem podstawowym różnica w sile hamowania wynosi około 44%. Wymienione zostały korektory siły hamowania (na używane, montowane przy pompie hamulcowej, samochód nie posiada ABS), nie pomogło. Wymieniono cylinderki (mechanik twierdził, że zamontowane są sprawne, ale zaczęły kończyć mu się pomysły), nie pomogło. W układzie hamulcowym została już tylko pompa, przewody no i bębny. Pompa wydaje się sprawna przód hamuje sprawnie. Bębny podobnie, dobrze hamuje ręcznym. Jedyną sensowną opcją wydaje mi się pomiar ciśnienia w układzie przy obu tylnych kołach, jednak nie znalazłem manometru do układów hamulcowych. Niestety nie mam więcej sensownych pomysłów, proszę o jakieś konstruktywne porady.

    pozdrawiam Adam

    0 12
  • #2 23 Mar 2012 13:34
    jerry1960
    Poziom 34  

    Zobacz czy czasem nie puchną Ci gumowe przewody hamulcowe . Ktoś naciska na hamulec ty patrzysz co się dzieje z wężami, szczególnie w tym kole.

    0
  • #3 23 Mar 2012 14:04
    bartolini_bo
    Poziom 9  

    Nie rozumiem,skoro wymieniał cylinderki to też musiał odpowietrzać ,płyn szedł normalnie? W jaki sposób odpowietrzał ? Musi coś być z przewodem,na jedną stronę idzie a na drugą praktycznie nie .

    -1
  • #4 23 Mar 2012 14:21
    adam_k
    Poziom 12  

    Po wymianie płynu, a później cylinderków został odpowietrzony układ hamulcowy. Odpowietrzanie wyglądało tak: jeden z mechaników pompował pedałem hamulca, a drugi odpowietrzał zaworkiem. Płyn leciał bez problemu.

    0
  • #5 25 Mar 2012 08:23
    mechmajster
    Poziom 10  

    Chodzi o to czy przewód hamulcowy nie puchnie pod ciesnienie, nie robi się na nim "balonik" Pod dużym ciśnieniem płyn zamiast isc do cylinderka idzie w puchnący przewód.

    0
  • #6 25 Mar 2012 08:51
    robokop
    Moderator Samochody

    mechmajster napisał:
    Chodzi o to czy przewód hamulcowy nie puchnie pod ciesnienie, nie robi się na nim "balonik" Pod dużym ciśnieniem płyn zamiast isc do cylinderka idzie w puchnący przewód.

    Widziałeś kiedy takie zjawisko na własne oczy? Tylko nie kłam, bo mam 100% pewności że nie. Albo bęben jest na granicy zużycia, albo samoregulator nie działa prawidłowo.

    0
  • #7 25 Mar 2012 09:43
    mechmajster
    Poziom 10  

    robokop napisał:
    mechmajster napisał:
    Chodzi o to czy przewód hamulcowy nie puchnie pod ciesnienie, nie robi się na nim "balonik" Pod dużym ciśnieniem płyn zamiast isc do cylinderka idzie w puchnący przewód.

    Widziałeś kiedy takie zjawisko na własne oczy? Tylko nie kłam, bo mam 100% pewności że nie. Albo bęben jest na granicy zużycia, albo samoregulator nie działa prawidłowo.


    oczywiście że widziałem, dzieje sie tak jak sie uszkodzi płótno w wężu.
    kolega wyraźnie napisał ze reczny działa, wiec nie wiem co maja do tego bebny ?

    0
  • #9 25 Mar 2012 19:16
    adam_k
    Poziom 12  

    Witam,
    doszedłem do wniosku, że wymienię bęben w niesprawnym kole - jest to jedyna opcja jaka przychodzi mi do głowy. Wydaje mi się, że siła działania ręcznego jest mniejsza niż hamulca hydraulicznego dlatego na ręcznym jest ok, a zasadniczy nie działa. W puchnące przewody nie wierzę, przy takim ciśnieniu by je rozerwało, a jeśli nawet nie, to słabsze ciśnienie byłoby w całym układzie a nie tylko części odpowiadającej prawemu tylnemu kołu. Jutro dam znać czy to pomogło.


    dodano:
    Niestety auto dalej wyraźnie słabiej hamuje prawym tylnym kołem. Nie wiem co dalej robić. Została już tylko pompa hamulcowa, ale nie sądzę aby była ona przyczyną. Mechanik i diagnosta rozkładają ręce...

    0
  • #10 27 Mar 2012 09:06
    jerry1960
    Poziom 34  

    Tak ,jak Ci pisałem sprawdź przewody gumowe do tego koła .

    0
  • #12 27 Mar 2012 09:39
    j4rek
    Poziom 18  

    A co z korektorem siły hamowania tylnej osi, był sprawdzany? Powinien być w Twoim modelu. Wężyk gumowy tak jak pisali poprzednicy może też być np. przytkany.

    0
  • #13 29 Mar 2012 00:08
    adam_k
    Poziom 12  

    Pedał hamulca jest twardy. Korektory siły hamowania zostały wymienione na inne (wyciągnięte z innego samochodu). Zastanawiam się nad wymianą przewodu hamulcowego może jest przytkany, ale podczas odpowietrzania mechanik nie zauważył żeby płyn nie chciał ściekać.

    0