Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 1.8d Van mimo ładowania akumulatora kontrolka nie gaśnie.

23 Mar 2012 16:08 2676 6
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam Escorta jak w temacie. Ostatnio zaczął fiksować alternator(kontrolka zapalała się i gasła, ładowanie czasami bywało i aku się rozładowywał). Wyciągnąłem alternator(mechanicznie wyglądał ok). Założyłem nowe szczotki i regulator jak miałem go już na stole.

    Wszystko poskładałem do kupy, napiąłem pasek osprzętu i odpaliłem. Alternator ładuję bez żadnych przerw napięciem 14v, nie mam żadnego problemu z ponownym odpaleniem samochodu jednak kontrolka akumulatora świeci się bez przerwy.

    Szczotki i regulator jakie były przedtem w alternatorze to magneti marelli, teraz założyłem ich odpowiednik huco. Wyglądem niczym się nie różnią(poza wyglądem samego regulatora-wcześniej był bardziej okrągły teraz jest prostokąt)

    Jeżeli, alternator się wzbudza, mam ładowanie, stabilne na poziomie 14v to gdzie szukać powodu tego że kontrolka nie gaśnie?

    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Rozpiąłem wtyczkę która była na tym niebieskim kablu. Objawy takie same, kontrolka dalej świeci.
  • Poziom 21  
    Jak dotkniesz przewodem od wzbudzenia do masy to kontrolka gaśnie? Jeżeli tak to nie naprawiłeś alternatora, bo pozatym alternator też sprawdza się elektrycznie.
  • Poziom 10  
    Ok, jak będę miał chwile to spróbuje zewrzeć. Natomiast ten alternator ma rok i przebieg rzędu nie więcej jak 20-25tys. km. Przez to moje podejrzenia padły na szczotki lub regulator napięcia- a nie jest to drogie więc spróbowałem. Jakie może być prawdopodobieństwo, że sprzedali mi wadliwy układ?
    To że zupełnie nie naprawiłem jest jasne, ponieważ świeci się ta kontrolka, ale przywróciłem stabilne ładowanie, dlatego pytam gdzie ew. szukać dalszego uszkodzenia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązałem powodem był cały regulator ze szczotkami-okazało się, że po włożeniu szczotek do starego regulatora i zamontowaniu go w alternatorze problem zniknął. Czyli zamiennik w postaci regulatora ze szczotkami Huco mógł nie pasować lub nie być wymienny z układem Magneti Marelli. Tak czy inaczej kontrolka teraz gasi się bezproblemowo od razu po odpaleniu.