Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stare radio samochodowe jako miernik częstotliwości.

mario205 23 Mar 2012 16:21 2260 4
  • #1 23 Mar 2012 16:21
    mario205
    Poziom 18  

Witam. Poniewiera mi się w domu stare, częściowo zdemontowane radio samochodowe Sony CDX7580 ( z wyświetlaniem częstotliwości poszczególnych stacji, zakres 87,5-108 MHz). Radio ma wymontowane CD i brak mu końcówki mocy. Ponieważ nie mam zamiaru używania go w jego podstawowej funkcji, pomyślałem sobie, że przerobię go na miernik częstotliwości. Mam w domu jeszcze dwa stare radyjka z epoki PRL-u, więc przydałby się taki mierniczek do ich przestrojenia. Ponieważ w elektronice jestem totalnym amatorem, żeby nie powiedzieć laikiem , prosiłbym o jakieś wskazówki, jak to zrobić. Niestety nie mam schematu tego radia sony ( byłoby łatwiej zaznaczyć, co i jak połączyć). Tak sobie amatorsko kombinuję, ale nie wiem czy dobrze, że aby to radio wykorzystać jako miernik należy:
    1. Odłączyć sygnał z heterodyny, który podawany jest na ,,wyświetlacz,, Pewnie jest tam jakiś preskaler wsadzony i przedwzmacniacz. Jak rozkręcę panel to podam jeszcze, co na min za bebechy siedzą i załączę fotki płyty i panela z wyswietlaczem.
    2. Wykonać sondę pomiarową, którą będę sprzęgał z cewką heterodyny przestrajanego radia ( 2-3 zwoje drutu 0,5-0,8 mm, fi 6mm)
    3. Podłączyć sondę do ,, wyświetlacza,, łącząc razem masy, a drugi koniec cewki pomiarowej połączyć z miejscem rozłączenia heterodyny.
    Jeśli dobrze kombinuje to proszę mi jeszcze powiedzieć, czy po takiej przeróbce wskazania wyświetlacza będą uwzględniały częstotliwość pośrednią 10,7 MHz z przestrajanego radia ?
    Wszystkim z góry dziękuję za ewentualne zainteresowanie i pomoc.

1 4
  • #2 23 Mar 2012 18:07
    maystero
    Poziom 24