Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1.4 2001 rok na rozgrzanym silniku traci ciśnienie

canibol 23 Mar 2012 19:13 3911 11
  • #1 23 Mar 2012 19:13
    canibol
    Poziom 9  

    Witam Serdecznie.
    Posiadam Skodę Fabię 1.4 z 2001 roku. Podczas trasy zapaliła mi się kontrolka oleju i od razu auto zostało zgaszone i zwiezione na lawecie. Sprawdzałem pompę Oleju i jest wszystko ok. Na zimnym silniku chodzi idealnie, gdy się rozgrzeje tak traci ciśnienie.. co może być przyczyną?? Proszę bardzo o pomoc

    0 11
  • #2 23 Mar 2012 21:00
    wytrych121
    Poziom 21  

    Traci ciśnienie bo się kontrolka zaświeca? Czy traci faktycznie (zmierzone manometrem)?

    0
  • #3 23 Mar 2012 21:49
    canibol
    Poziom 9  

    wytrych121 napisał:
    Traci ciśnienie bo się kontrolka zaświeca? Czy traci faktycznie (zmierzone manometrem)?


    Mierzyłem manometrem. Na zimnym silniku ma 4,5 atmosfery a złapie temperatury i termostat pójdzie w obieg tak kompletnie traci ciśnienie. Panewki są w bardzo dobrym stanie, pompę olejową też sprawdziłem jest w porządku. Dalej szukam co może być ale naprawdę nie mam pojęcia.

    0
  • #4 24 Mar 2012 19:17
    wytrych121
    Poziom 21  

    Napisz dokładnie jaki to silnik. Z tego co opisujesz stawiam na uszczelkę pompy oleju.

    0
  • #5 26 Mar 2012 19:51
    canibol
    Poziom 9  

    wytrych121 napisał:
    Napisz dokładnie jaki to silnik. Z tego co opisujesz stawiam na uszczelkę pompy oleju.


    1.4 benzyna 8 zaworów 60KM

    0
  • #6 26 Mar 2012 20:49
    wytrych121
    Poziom 21  

    Dokładnie tak jak napisałem. Aby wymienić uszczelkę pompy, a raczej pokrywy tej aluminiowej pod kołem pasowym wału korbowego, musisz odkręcić miskę oleju aby odkręcić smok. Dalej to wiadomo; pasek, koło pasowe i pokrywa. Nową uszczelkę zwilż lekko olejem, bez żadnych silikonów i innych pierdoł. Powodzenia. Ps. uszczelka pokrywy łańcucha rozrządu, tak to się prawidłowo nazywa.

    0
  • #7 30 Mar 2012 19:38
    canibol
    Poziom 9  

    wytrych121 napisał:
    Dokładnie tak jak napisałem. Aby wymienić uszczelkę pompy, a raczej pokrywy tej aluminiowej pod kołem pasowym wału korbowego, musisz odkręcić miskę oleju aby odkręcić smok. Dalej to wiadomo; pasek, koło pasowe i pokrywa. Nową uszczelkę zwilż lekko olejem, bez żadnych silikonów i innych pierdoł. Powodzenia. Ps. uszczelka pokrywy łańcucha rozrządu, tak to się prawidłowo nazywa.


    uszczelka wymieniona i bez zmian. Jak było tak jest, nadal traci ciśnienie

    0
  • #8 30 Mar 2012 20:50
    wytrych121
    Poziom 21  

    Jak widać może być ciężki przypadek i może to zabrzmieć banalnie, ale spróbuj wymienić filtr oleju.

    0
  • #9 30 Mar 2012 21:54
    canibol
    Poziom 9  

    wytrych121 napisał:
    Jak widać może być ciężki przypadek i może to zabrzmieć banalnie, ale spróbuj wymienić filtr oleju.


    filtr oleju rowniez zmienilem

    0
  • #10 30 Mar 2012 22:06
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Zawór zwrotny w pompie ok?

    0
  • #11 31 Mar 2012 18:54
    canibol
    Poziom 9  

    andrzej20001 napisał:
    Zawór zwrotny w pompie ok?


    W końcu zrobione.. A co najciekawsze to do tej pory nie wiem co było przyczyną. Rozebrałem silnik na części pierwsze i zwątpiłem. Zacząłem składać i wszystko przemywać bo chciałem prowadzić do mechanika i zaczęła mi normalnie chodzić tylko jedyna strata że wentylator mi się spalił. Ale dzięki za pomoc

    0
  • #12 01 Kwi 2012 16:52
    canibol
    Poziom 9  

    Dokładnie to kanał powrotny był zapchany przy magistrali. I to było przyczyną.
    Dzięki wielkie za pomoc

    1