Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.4 2001 rok na rozgrzanym silniku traci ciśnienie

canibol 23 Mar 2012 19:13 5057 11
  • #1
    canibol
    Level 10  
    Witam Serdecznie.
    Posiadam Skodę Fabię 1.4 z 2001 roku. Podczas trasy zapaliła mi się kontrolka oleju i od razu auto zostało zgaszone i zwiezione na lawecie. Sprawdzałem pompę Oleju i jest wszystko ok. Na zimnym silniku chodzi idealnie, gdy się rozgrzeje tak traci ciśnienie.. co może być przyczyną?? Proszę bardzo o pomoc
  • #2
    wytrych121
    Level 21  
    Traci ciśnienie bo się kontrolka zaświeca? Czy traci faktycznie (zmierzone manometrem)?
  • #3
    canibol
    Level 10  
    wytrych121 wrote:
    Traci ciśnienie bo się kontrolka zaświeca? Czy traci faktycznie (zmierzone manometrem)?


    Mierzyłem manometrem. Na zimnym silniku ma 4,5 atmosfery a złapie temperatury i termostat pójdzie w obieg tak kompletnie traci ciśnienie. Panewki są w bardzo dobrym stanie, pompę olejową też sprawdziłem jest w porządku. Dalej szukam co może być ale naprawdę nie mam pojęcia.
  • #4
    wytrych121
    Level 21  
    Napisz dokładnie jaki to silnik. Z tego co opisujesz stawiam na uszczelkę pompy oleju.
  • #5
    canibol
    Level 10  
    wytrych121 wrote:
    Napisz dokładnie jaki to silnik. Z tego co opisujesz stawiam na uszczelkę pompy oleju.


    1.4 benzyna 8 zaworów 60KM
  • #6
    wytrych121
    Level 21  
    Dokładnie tak jak napisałem. Aby wymienić uszczelkę pompy, a raczej pokrywy tej aluminiowej pod kołem pasowym wału korbowego, musisz odkręcić miskę oleju aby odkręcić smok. Dalej to wiadomo; pasek, koło pasowe i pokrywa. Nową uszczelkę zwilż lekko olejem, bez żadnych silikonów i innych pierdoł. Powodzenia. Ps. uszczelka pokrywy łańcucha rozrządu, tak to się prawidłowo nazywa.
  • #7
    canibol
    Level 10  
    wytrych121 wrote:
    Dokładnie tak jak napisałem. Aby wymienić uszczelkę pompy, a raczej pokrywy tej aluminiowej pod kołem pasowym wału korbowego, musisz odkręcić miskę oleju aby odkręcić smok. Dalej to wiadomo; pasek, koło pasowe i pokrywa. Nową uszczelkę zwilż lekko olejem, bez żadnych silikonów i innych pierdoł. Powodzenia. Ps. uszczelka pokrywy łańcucha rozrządu, tak to się prawidłowo nazywa.


    uszczelka wymieniona i bez zmian. Jak było tak jest, nadal traci ciśnienie
  • #8
    wytrych121
    Level 21  
    Jak widać może być ciężki przypadek i może to zabrzmieć banalnie, ale spróbuj wymienić filtr oleju.
  • #9
    canibol
    Level 10  
    wytrych121 wrote:
    Jak widać może być ciężki przypadek i może to zabrzmieć banalnie, ale spróbuj wymienić filtr oleju.


    filtr oleju rowniez zmienilem
  • #10
    andrzej20001
    Level 43  
    Zawór zwrotny w pompie ok?
  • #11
    canibol
    Level 10  
    andrzej20001 wrote:
    Zawór zwrotny w pompie ok?


    W końcu zrobione.. A co najciekawsze to do tej pory nie wiem co było przyczyną. Rozebrałem silnik na części pierwsze i zwątpiłem. Zacząłem składać i wszystko przemywać bo chciałem prowadzić do mechanika i zaczęła mi normalnie chodzić tylko jedyna strata że wentylator mi się spalił. Ale dzięki za pomoc
  • #12
    canibol
    Level 10  
    Dokładnie to kanał powrotny był zapchany przy magistrali. I to było przyczyną.
    Dzięki wielkie za pomoc