Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 308 1,6 16vti silnik bmw 2008r. dlawi sie od 2 do 3tys

24 Mar 2012 11:19 11097 24
  • Level 2  
    Witam mam problem z moim 308 , dodam odrazu ze w moim przypadku auto troche czasu stalo, problem polega na tym ze na luzie na postoju wkreca sie na obroty bez problemu, a jadac od 2 tys. strasznie sie dlawi i tak idzie dlugo dlugo do 3 i potem normalnie dalej do odciecia zaplonu, zdarzy sie ze wkreci sie normalnie , ale generalnie sie dlawi i nie chce sie rozpedzic. Auto kupilem uszkodzone i powoli je skladalem, jak juz zlozylem to takie jaja sie z nim okazaly, po podlaczeniu pod komputer bylo 8 bledow, po skasowaniu zostal jeden P0325 czujnik spalania stukowego, juz zostal wymieniony, ale dalej lipa.

    Pozdrawiam
  • TespolTespol
  • User removed account  
  • TespolTespol
  • Level 18  
    czyli generalnie po ludzku ustaw od nowa rozrząd
  • Level 2  
    auto ma 35tys. km w tym przypadku tez sprawdzic rozrzad?
  • Level 27  
    nawet jeśli miałoby 15 tyś to też
    bez przyrządów nie dotykaj nawet
  • Level 2  
    rozrzad sprawdzony i jest ok, ale tego czujnika jednak mi nie wymieniali, (spalania stukowego) czy to moze byc on?

    Dodano po 17 [minuty]:

    a i gdzie on sie znajduje?
  • Level 39  
    Czujnik spalania stukowego nie ma związku z Twoja usterką. I od razu Ci powiem, że jest minimalna szansa abyś ten silnik samodzielnie ogarnął. Znajdź dobry warsztat z doświadczeniem w VTi i dający gwarancję na naprawę, byle jaki tego też nie zrobi.
  • Level 2  
    temat ogarniety, okazal sie tak jak pisalem czujnik spalania stukowego, wymieniony i po problemie,
  • Level 13  
    Witam,
    Trafiłem na ten temat z racji że jestem w posiadaniu takiego auta od niedawna. Mam problem z głośną pracą silnika (stuka puka jak diesel). Mechanik stwierdził że to wina rozrządu lub/i panewki. Pozwoliłem sobie wykluczyć to ostatnie i skupiam się na rozrządzie. Potrzebuję poradę jak się za niego zabrać. Zakupiłem już zestaw blokad rozrządu (walizeczka ;o)) jest jednak jeszcze podobno kwiestia ustawienia samych kół zębatych ponieważ nie ma na wałkach klinów. Pytanie jak je ustawić ? Gorąca prośba, może zapodacie całą procedurę wymiany rozrządu.
  • User removed account  
  • Level 13  
    Czy sam zestaw blokad nie jest wystarczający do wymiany i ustawienia rozrządu?
    Kupiłem książkę haynes workshop manual i nie doczytałem się aby jakiś dodatkowy przyrząd był jeszcze potrzebny.
  • User removed account  
  • Level 13  
    Jeśli tak to dobrze, bo już zaczęłem wątpić czy sam dam radę temu silnikowi. Pytanie czy powinienem w ciemno zamawiać cały zestaw rozrządu wraz z kołami zębatymi czy może się okazać że tylko napinacz lub/i łańcuch tylko do wymiany. Wstępnie w aso zaśpiewali 1000pln za same części.
  • Level 13  
    Kontynuując temat...
    Sprawdziłem ciśnienie oleju, na biegu jałowym wyszło z pomiaru 3 bary, na 2000obr 4 bary. Dokumentacja mówi o wartościach o jedna bar mniejszych.
    Mam Pytanka:
    1. Czy konieczny jest zakup oryginalnych części rozrządu w ASO czy mogę sobie pozwolić na zakup łańcucha napinacza i ślizgów z innego źródła a jedynie koła zębate z ASO. Czy jest jakaś różnica w wykonaniu, wytrzymałości i spasowaniu? Na co muszę zwrócić uwagę przy zakupie?

    2. Jak wyłączyć opcję świateł dziennych. Zapalają się podczas rozruchu.

    3. Co może być uszkodzone lub przeprogramowane gdy w zegarach lampka alladyna od ciśnienia oleju zapala się po przekręceniu kluczyka w stacyjce bez rozruchu i po 2 sek gaśnie a silnik nie jest uruchomiony. Lexia wykrywa prawidłową pracę czujnika ciśnienia oleju a zegary już nie. Podobnie jak z czujnikiem poziomu oleju. Lexia wykryła jego uszkodzenie a na zegarach komunikat "oil ok".
  • Level 39  
    1. Lampka ciśnienia oleju sygnalizuje problem jeżeli pali się lub miga PODCZAS PRACY SILNIKA.
    2.
    marcinusek wrote:
    Podobnie jak z czujnikiem poziomu oleju. Lexia wykryła jego uszkodzenie a na zegarach komunikat "oil ok"

    Tak ma być.
    3. Światła dzienne wyłączysz w menu konfiguracji pojazdu na ekranie.
  • Level 13  
    kybernetes wrote:
    1. Lampka ciśnienia oleju sygnalizuje problem jeżeli pali się lub miga PODCZAS PRACY SILNIKA.


    A jeśli odłączę wtyk od czujnika ciśnienia oleju to jaki powinien być efekt bo u mnie nie ma żadnego, alladyn gaśnie jakby nigdy nic.
  • Level 39  
    To zależy od jakiego czujnika odłączysz wtyczkę bo są dwa - jeden zwykły wskaźnik starego typu (jest/nie ma) a drugi czujnik liniowy (podobny do presostatu klimatyzacji - manometr elektroniczny). No więc jak ten pierwszy odłączysz to zasadniczo nic nie powinno się stać a jak ten drugi to ci wyskoczy kontrolka i komunikat "napraw silnik".
  • User removed account  
  • Level 39  
    georgesgr wrote:
    W jakim silniku widziales mano liniowy? Jeszcze sie z tym nie spotkalem.

    Witaj, oczywiście masz racje a moja pomyłka, w tym roczniku i silniku tego czujnika nie powinno byc, występuje on w silnikach EP6 i EP3 ze sterowaną elektrycznie pompą oleju, bodajże takich z indeksem C w nazwie.
    Pozdrawiam
  • Level 13  
    Pierwszy raz się spotykam z takim wynalazkiem żeby ciśnienie i poziom oleju było tak rozwiązane. To jakiś absurd. Załóżmy auto stoi przez noc, olej sączy się z nieszczelnej miski olejowej do zera. Wsiadam do auta, odpalam i nic? Zero sygnalizacji???
    Apropoz, odpinałem czujnik poziomu oleju, zero efektu, oil ok, nie było komunikatu napraw silnik.
  • Level 39  
    1. Układ jest logiczny - jeżeli ciśnienie oleju podczas pracy silnika spadnie poniżej dopuszczalnego to zasygnalizuje usterkę. Czujniki ciśnienia oleju w samochodach są w ten sposób budowane od czasów kiedy najstarsi górale jako dzieci nieletnie gęsi pasali i jakoś nikomu to nie przeszkadzało - więc co ci się tam nie podoba?
    2. Utrzymywanie poziomu oleju to operacje codziennej obsługi, nie naprawcze. W jakim celu miałby samochód sygnalizować o konieczności naprawy silnika, kiedy należy tylko dolać oleju - o czym informuje komunikat na tablicy po każdorazowym przekręceniu kluczyka?
  • User removed account  
  • Level 13  
    Wracając do tematu rozrządu po długiej przerwie jeszcze do końca nie rozwiązałem problemów. Po wymianie całego kompletu łącznie z kołami KZFR i na wale pozostał alarm niespójność wałka dolotowego z wałem (robiłem to za pomocą odpowiednich blokad rozrządu i dodatkowo z kątomierzem cyfrowym). Byłem już w ASO Warszawskim po update softu w ECU. W moim przypadku miałem już najnowszy z 2012 roku. Wykonali jeszcze autoadaptację. O dziwo po autoadaptacji poprawiła się kultura pracy silnika, nie szarpie, pracuje płynnie, ale nie doskonale. Nadal mam ten sam problem, błąd spójności, check engine, zmienne fazy nie działają, mocy mniej. I to tyle co się poprawiło, jak błąd był tak pozostał. Może ktoś wie co należałoby sprawdzić wymienić.
  • User removed account  
  • Level 12  
    Podpinam się pod temat błędów spójności ... u mnie wywala błąd P0341 a po kilku uruchomieniach silnika na wyświetlaczu napis "depollution system faulty" i zaświeca się kontrolka chcek engine. Po skasowaniu błędu kilka uruchomień silnika i sytuacja się powtarza .
    Ogólnie auto więcej pali PB i do około 3 tys. obr. jest mułowate.
    Samochód Peugeot 308 1.6 VTI (silnik EP6)
    p.s. Głowica zrobiona (uszczelniacze, prowadnice zaworowe i gniazda), rozrząd kompletny wymieniony (koła, łańcuch, pierścionki na wałku ssącym, ślizgi i nowy napinacz i reszta z zestawu) - poskładany na blokadach. Dodatkowo komplet pierścieni tłokowych.