Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

światła do jazdy dziennej

dawid2025 15 Sep 2012 17:53 25344 49
  • #31
    bisieek
    Level 2  
    Dzisiaj założyłem diode prostowniczą 6A, zadziałało idealnie.
  • #32
    oloaga
    Level 10  
    tademo wrote:
    bisieek wrote:
    Witam czy można podać jaka ma być ta dioda?? bedę bardzo wdzięczy koledzy. Pozdrawiam.


    Zwykła dioda prostownicza. Symbolu nie pamiętam ale to nie ma żadnego znaczenia. Chodzi tylko o to, żeby układ nie zauważał tych krótkich zaników napięcia.




    Dzieki :))))
  • #33
    gacopiesz
    Level 18  
    tademo wrote:
    Chodzi tylko o to, żeby układ nie zauważał tych krótkich zaników napięcia.


    Czy może ktoś wytłumaczyć fizyke tego zjawiska po wstawieniu tej diody? Jak ma się dioda do niwelowania zaników napięcia?

    Zauważyłem że w wątku mylicie pojęcia:
    "samochód z kontrolą obwodu żarówek"
    nie biorąc pod uwagę pojazdów w których zasilanie żarówek idzie PWMem
  • #34
    tademo
    Level 11  
    Wg mnie działa to tak

    Układ ma jakąś pojemność C, która podtrzymuje napięcie przez te 2ms.
    Dioda nie pozwala na rozładowanie kondensatora

    światła do jazdy dziennej
  • #35
    bisieek
    Level 2  
    Według mnie najważniejsze jest, że sposób który zaproponował kolega działa i nie ma wpływu na działanie innych urządzeń oraz nie generuje błędów.
  • #36
    dominikanof
    Level 10  
    Mam ten sam problem w Vectra C. Gdy tylko zapłon to wszystko fajnie świeci i przełącza, gdy zapalony silnik to po przełączeniu lekko świecą...

    Inne rozwiazanie niż ta dioda jest?? A jeśli dioda to jaka dokładnie? Kolega dał 6A, rozumiem, że na 12 V.
    Wpiąć ją w szereg między biały przewód z automatu a żarówkę postojową i tyle?

    Pozdrawiam
  • #37
    tademo
    Level 11  
    Co masz na myśli pisząc "po przełączeniu lekko świecą... " ?
  • #38
    dominikanof
    Level 10  
    Mam na myśli, że DRL nie wyłączają sie do końca tylko przygasają gdy włączam światła postojowe. Zaznaczam ponownie, że dzieje się tak tylko w przypadku zapalonego silnika, natomiast gdy jest zgaszony a mam zapłon to przełącza DRL jak należy i gasną całkiem przy włączeniu świateł postojowych.

    Zastosuję przekaźnik zwierno rozwierny i myślę, że to rozwiąże problem.
  • #39
    tademo
    Level 11  
    Jeżeli światła tylko przygasają a nie mrugają (pulsują) to zupełnie inny przypadek.
    Napisz jakie to światła? Czy mają automat przełączający? Do czego podłączyłeś przewody?
  • #40
    dominikanof
    Level 10  
    Światła max led z zewnetrznym automatem.
    Podłączenie :
    + z drl do + po zapłonie
    - z drl do - przy aku
    Bialy przewód odpowiadajacy za sterowanie automatem pod + postojówki.

    Jak inny przypadek jak autor tematu dokładnie tak samo napisał o przygaszeniu a nie miganiu, no chyba, ze losujesz posty do czytania
  • #41
    tademo
    Level 11  
    Jak pisałem ponad 3 lata temu z pomiarów wyszła mi różnica napięć przy zapalonym silniku ok 2V. Można to wytłumaczyć to tak, że alternator podaje Ci napięcie do 14.4V i to masz za kluczykiem. Żarówki z kolei są na 12V i to napięcie jest stabilizowane i stąd różnica. Przy niepracującym alternatorze masz wszędzie to samo napięcie z akumulatora.
    Ponieważ u mnie stabilizacja napięcia była wykonana metodą impulsową to na żarówkę szło 8ms napięcia 14V i 2ms 0V (średnio 12V) i dlatego dioda zadziałała bo układ widział napięcie szczytowe tj.14V.
    Jeśli zrozumiałeś co napisałem to sobie poradzisz z diodą ( dowolna prostownicza, tam płyną miliampery).
    Jeśli nie wstaw przekaźnik przełączany napięciem z postojówek zwierający napięcie z kluczyka z białym od sterowania.
  • #42
    dominikanof
    Level 10  
    Spoko, diode prostownicza jakąś mam ale jak dobrze kojarzę na 6V dlatego raczej zastosuję przekaźnik bo taki mam.
  • #43
    bmw3112
    Level 9  
    Żeby nie zakładać nowego tematu odświeżę trochę. Mam identyczny problem z przygasanie w MK3. Czy tą diodę to po prostu mam przeciąć kabel idący do postojówki i wlutować ją łącząc go?
    Moglibyście podrzucić jakiś link jaka ta dioda ma być dokładnie?
  • #44
    leonbak
    Level 13  
    bmw3112 wrote:
    Żeby nie zakładać nowego tematu odświeżę trochę. Mam identyczny problem z przygasanie w MK3. Czy tą diodę to po prostu mam przeciąć kabel idący do postojówki i wlutować ją łącząc go?
    Moglibyście podrzucić jakiś link jaka ta dioda ma być dokładnie?


    Tak wlutowujesz między: biały od pozycyjnych(+) a biały/żółty od świateł dziennych (jeśli masz 3 kabelki od nich).
    Jak wcześniej w temacie padło, że 6A dioda wystarczy więc odp już masz, link do ALLEDROGO
  • #45
    Lysy80
    Level 2  
    Witam, nie rozpoczynamy nowego tematu, ale mam pytanie bo objawy mam ciekawe.. Od początku.. rok temu nabyłem drogą kupna audi a4 2000 rok ( TDI ale to chyba nie ma znaczenia) auto wyposażone w światła do jazdy dziennej zamontowane przez poprzedniego właściciela, wszystko działało prawidłowo, przekręcam kluczyk się włączają, włączam świata mijania gasną, wszystko ok, ale od kilku dni żyją swoim życiem,a mianowicie auto zgaszone stoi przed domem a świata dziennie się potrafią same włączyć, a konkretnie to raz lampa prawa, raz lewa a niekiedy obie.. jedyne co mnie zastanawiało wcześniej to że po wyłączeniu silnika świata dziennie świeciły się jeszcze przez kilka sekund, ale gasły i było ok. Nawet mi to odpowiadało bo drogę do domu oświetlały, ale teraz nie wiem co jest, baterię już dwa razy wyczerpało.. będę wdzięczny za radę..
  • #47
    Lysy80
    Level 2  
    Dużo technicznych pytań na które nie znam odpowiedzi. Jak pisałem wcześniej auto kupiłem z zmatowanymi światłami ,ja ich nie montowałem.. jedyne co widzę bez rozbierania plastików to niebieski kabelek jest dołączony do plus akumulatora, brązowy po masę i jest jeszcze zolty, ale nie widzę gdzie idzie..
  • #48
    leonbak
    Level 13  
    Lysy80 wrote:
    Dużo technicznych pytań na które nie znam odpowiedzi. Jak pisałem wcześniej auto kupiłem z zmatowanymi światłami ,ja ich nie montowałem.. jedyne co widzę bez rozbierania plastików to niebieski kabelek jest dołączony do plus akumulatora, brązowy po masę i jest jeszcze zolty, ale nie widzę gdzie idzie..


    Ogólnie światła mijania same Ci się włączają jak się zmrok robi?
  • #50
    leonbak
    Level 13  
    Lysy80 wrote:
    Nie muszę ręcznie włączyć..

    Może przekaźnik coś szwankuje. Jeśli masz osobny.