Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat - skrzynia automatyczna

piniuu 25 Mar 2012 13:35 11330 20
  • #1 25 Mar 2012 13:35
    piniuu
    Poziom 11  

    Witam, chcę kupić VW Passata z silnikiem 2.5 TDI o mocy 150KM. Znalazłem egzemplarze w cenie do 10 tyś zł. Wszystkie mają automatyczną skrzynie. Jeśli by ktoś wiedział która litera za co odpowiada. Oczywiście znam przełożenie D, P, R i N ale są tam jeszcze cyfry tj: 2,3,4 do czego one służą i jak mają się do jazdy one. Proszę o pomoc.

    0 20
  • Pomocny post
    #2 25 Mar 2012 14:38
    Zico63
    Poziom 37  

    Cyfry oznaczają, że jeśli Kolega nastawi przykładowo "3" - skrzynia będzie pracować automatycznie ale najwyższym przełożeniem ("biegiem") będzie ustawiany trzeci. Stosuje się to do specyficznej jazdy w trudnym terenie lub z przyczepą.
    Sprzedawca powinien dać także instrukcję obsługi; są one też w necie. Ja mogę dać stronę z Golfa 3 - taki posiadam - ważna jest zasada a ta jest ta sama:
    VW Passat - skrzynia automatyczna

    1
  • #3 25 Mar 2012 15:14
    piniuu
    Poziom 11  

    A jakie są podstawowe zasady użytkowania auta ze skrzynią automatyczną. Mam tu na myśli kwestie ruszania, zatrzymywania pojazdu.

    0
  • #4 25 Mar 2012 16:52
    Zico63
    Poziom 37  

    Jest kilka drobnych zasad operowania dźwignią zmiany biegów, o holowaniu i innych, o których dowie się Kolega, czytając instrukcje czy książkę, po zapoznaniu się z materiałem:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic404378.html

    Kilka nawyków z "manuala" też należy się oduczyć (np silne naciskanie lewą nogą pedału - dotąd było twarde sprzęgło, teraz będzie czuły hamulec!).
    Polecałbym jednak jeszcze Koledze, by w miarę możliwości przeskanował ten pojazd a szczególnie jego skrzynię biegów programem diagnostycznym. Nie piszę, że ten też, lecz wiele automatów idzie do sprzedaży po ujawnieniu się właścicielowi w eksploatacji usterek drogich w usunięciu!

    0
  • #5 25 Mar 2012 16:57
    _jarciu_11
    Poziom 13  

    Trzymasz wciśnięty hamulec i wybierasz 1,2,3,D bądz R w zależności od potrzeby .Puszczasz pedał ham auto zaczyna się toczyć przyspieszsz dodając gazu. Im lepsza skrzynia tym zmiana przełożeń mniej wyczuwalna. Nie ma hamowania silnikem, puszczając gaz zachowuje się jak manual na luzie. Zatrzymujesz się , stojąc na światłach itp trzymasz na hamulcu ( nie zaleca się wachlować wajchą na każdych światłach. typu pojazd na D zmnieniasz na N lub P. Auto zawsze gasić w pozycji N lub P. To tak w skrócie. Polubisz jazde automatem .

    0
  • #6 26 Mar 2012 22:01
    pioart
    Poziom 37  

    Witam

    _jarciu_11 napisał:
    . Nie ma hamowania silnikem, … ( nie zaleca się wachlować wajchą na każdych światłach. typu pojazd na D zmnieniasz na N lub P

    Jesteś tego pewien?
    Pozdrawiam

    0
  • #7 26 Mar 2012 22:13
    piniuu
    Poziom 11  

    Właśnie dlatego chcę się dowiedzieć jak najwięcej o automatach przed zakupem.

    0
  • #8 26 Mar 2012 22:20
    sandal7
    Poziom 21  

    pewnie jest tam tiptronic , jeżdże na takiej skrzyni ale audi A6 C5 2.4 i jest git ale dużo opcji na wejście w tryb awaryjny z powodu silnika 2.5 TDI , a tak to może być , nie wolno wrzucać na luz jak jedziesz i trzeba dbać luknij na forum audi A6 lub passat tam jest wszystko

    0
  • #9 26 Mar 2012 22:25
    piniuu
    Poziom 11  

    A jesli zatrzymam się i puszcze hamulec to samochód ruszy, jaka jest jego prędkość obrotowa (minimalny próg aby samochód nie zgasł.)

    0
  • #10 26 Mar 2012 22:31
    decybel91
    Poziom 39  

    To ustala sterownik silnika, najczęściej są to jałowe czyli ok 850 1/min.

    Słowem odemnie odpuść sobie te samochody, bo popłyniesz finasowo, albo passat skończy w garażu czekając na rdzę.

    0
  • #11 26 Mar 2012 22:36
    sandal7
    Poziom 21  

    nigdy nie zgaśnie, na płaskim bez gazu i puszczony hamulec zaczyna sie toczyc powoli ( na D,1 2 3 lub R ) jak z płynnego puszczenia sprzęgła, jak napotka opór czyli górke zatrzyma sie ale nie zgaśnie ani sie nie cofnie ( przy sprawnej skrzyni) ( dobre dla kobiet ruszajacych ze wzniesienia) nie ma szans go zgasic chyba że kluczykiem w stacyjce. od 6 lat mam manuala a od roku tiptronica w tych samych audi i te same silniki. spalanie manual sedan ok 11 a tip kombi 13 gazu .

    0
  • #12 26 Mar 2012 22:38
    piniuu
    Poziom 11  

    Zastanawia mnie jeden fakt w tym wszystkim. Różni sa kierowcy i każdy jeździ inaczej więc muszą to być konstrukcje dla strych jak i dla młodych więc jak to jest że auto po puszczeniu hamulca nie gaśnie, a przecież nie wszędzie jest prosto. W są różne strome podjazdy czy parkingi gdzie trzeba ruszać pod górkę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pomijam kwestie spalania. Passat w automacie i z silnikiem 2.5 TDI będzie spalał koło 7,5 - 9 litrów i mam tego świadomość.

    0
  • #13 26 Mar 2012 22:43
    sandal7
    Poziom 21  

    przy ruszaniu i przełaczaniu na wyzsze biegi skrzynia uzywa tarczek ciernych zeby było płynnie im płyniej przełacza tym w lepszym stanie jest, dalej nastepuje juz tzw lock up czyli zblokowanie poszczególnego biegu na sztywno trybami i znowu tarczki i bieg następny. maiałem u siebie awarie tej skrzyni elektryczną i jest koszmar a jak teraz chodzi to bajka i wygoda.

    0
  • #14 26 Mar 2012 22:46
    piniuu
    Poziom 11  

    Jeśli bym chciał np zmienić bieg samemu. Jak to poprawnie zrobić? Oczywiście chodzi mi a automat.

    1
  • #15 26 Mar 2012 22:52
    sandal7
    Poziom 21  

    jak masz tiptronica to podczas jazdy na D ( gdzie auto zmiienia samo 5 biegów optymalnie) wajcha w prawo i masz tryb manualnej zmiany biegów i wachlujesz + w przód - w tył z uwzględnieniem że nie zbijesz na 2 bieg przy 100 km/h bo sterownik nie pozwoli . a przy bardzo ostrej jeździe możesz dawać tylko gaz na maxa a on sam z 1 da na 2 bieg i tak dalej do np 200, a gdy będziesz hamował np z 200 do 50 to sam zrzuci z 5 na np 2 czy 3 tak aby silnika nie przekręciło.

    0
  • #16 27 Mar 2012 17:35
    piniuu
    Poziom 11  

    Owe wachlowanie jest za każdym razem czy gdy tylko chce zmienić bieg na niższy. Chodzi mi o to czy skrzynia automatycznie zacznie się przełączać czy będziemy sami musieli je zmieniać.

    0
  • #17 27 Mar 2012 18:05
    decybel91
    Poziom 39  

    9l ON, ale już remont pompy wtryskowej to masz ok 4000zł, rozrząd ponad 1000zł z wymianą, regeneracja skrzyni to koszt ok 3000-5000zł w zalezności od rodzaju uszkodzenia.
    Do tego zawieszenie przód raz w roku, 600zł najtańszy zestaw +200-300zł wymiana.

    0
  • #18 27 Mar 2012 19:22
    polonez15
    Poziom 32  

    Ciekawe te spalania... Sam mam B5, co prawda AHU zmodzony na 118koni, to jemu 9 litrów to jest nic...

    0
  • #19 06 Kwi 2012 23:22
    blur
    Poziom 22  

    piniuu napisał:
    Owe wachlowanie jest za każdym razem czy gdy tylko chce zmienić bieg na niższy. Chodzi mi o to czy skrzynia automatycznie zacznie się przełączać czy będziemy sami musieli je zmieniać.


    jeśli będziesz hamował silnikiem to nawet w trybie manualnym auto będzie redukować biegi żeby nie zgasło

    posiadam Passata V6 z silnikiem BDG i skrzynią tiptronic, na początku też się cieszyłem że mam możliwość ręcznej zmiany biegów ale bardzo szybko mi to przeszło, tiptronic to inteligentna skrzynia i dostosowuje zmianę biegów do preferencji kierowcy, jeśli będziesz spokojnie dusił na gaz samochód będzie łagodnie przyśpieszał a biegi będą zmieniane przy niskich obrotach, jeśli depniesz mocniej to przy wyższych, jeśli nadepniesz do oporu no to się zaczyna zabawa, silnik kręci wysoko a auto rwie jak rakieta i ciągnie bardzo liniowo do 200, manuala włączam tylko w jednej sytuacji jeśli wiem że będę się dłuższy czas toczył po prostej ok 60-65km/h to automat sam nie przełączy na 5bieg, więc wchodzę w tryb manualny i pyk 5bieg, autko się fajnie toczy 1100obr/min mało pali

    0
  • #20 07 Kwi 2012 12:55
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Pojeździsz autkiem tydzień może dwa i sam dojdziesz kiedy zmieniać biegi manualnie (praktyka zrobi swoje). A jeżeli już chcech wiedzieć od strony teoretycznej to jest tak (znalezione na Google):

    Umiejętne wykorzystanie możliwości blokowania poszczególnych biegów przy skrzyni automatycznej w zależności od warunków drogowych wpływa bardzo korzystnie na ekonomikę i dynamikę eksploatacji oraz żywotność skrzyni. Bardzo często jeden typ czy model skrzyni pracuje w różnych typach i modelach samochodów. Różne masy własne, inne moce silników i różne przełożenia dyferencjałów sprawiają, że dopuszczalne maksymalne prędkości jazdy na poszczególnych biegach przy tym samym typie czy modelu skrzyni w zależności od modelu samochodu mogą się znacznie różnić.
    Użytkownik sprawnego samochodu, dysponując odpowiednimi warunkami drogowymi może sam ustalić wartości faktyczne dla swojego pojazdu. Dobrze, kiedy samochód posiada fabryczny obrotomierz. Przy sprawnie działających układach silnika i skrzyni punkt zmiany biegów w górę przy pełnym otwarciu przepustnicy następuje przy 85% do 100% maksymalnej dopuszczalnej prędkości obrotowej silnika. Na fabrycznym obrotomierzu zakres maksymalnej prędkości obrotowej silnika jest zazwyczaj odpowiednio zaznaczony. Również Instrukcja Obsługi Samochodu zawiera dane techniczne, w których ta wartość jest podawana. Przy silnikach sterowanych elektronicznie, z odcięciem paliwa przy maksymalnych dopuszczalnych prędkościach obrotowych optymalny punkt zmiany biegów znajduje się ok. 10% do 15% poniżej prędkości obrotowej silnika, przy której następuje odcięcie paliwa.
    Dysponując powyższymi danymi- dla indywidualnego ustalenia maksymalnych prędkości jazdy na poszczególnych biegach oraz posiadając odpowiednie warunki drogowe należy przeprowadzić niżej opisany test. Przy teście bardzo pomocna jest druga osoba notująca wyniki.
    Pierwszy pomiar: W pozycji dźwigni zmiany biegów załączającej automatycznie wszystkie przełożenia w przód (najczęściej oznaczenie "OD" lub "D"), ruszamy samochodem wciskając pedał przyspieszenia stopniowo lecz zdecydowanie do jego maksymalnej wartości. Podczas zmiany kolejnego biegu w górę, notujemy prędkość obrotową silnika i prędkość jazdy przy jakiej kolejna zmiana nastąpiła.
    Drugi pomiar: Przy zatrzymanym samochodzie załączamy blokadę pierwszego przełożenia ( najczęściej oznaczenie "1" lub "L") i ruszamy samochodem doprowadzając prędkość obrotową silnika do wartość zaniżonej o ok.10% od maksymalnej prędkości obrotowej silnika. Po ok. 5 -10 sekundach jazdy w takich warunkach notujemy prędkość jaką w tym momencie rozwija samochód.
    Przy zatrzymanym samochodzie załączamy blokadę drugiego przełożenia ( najczęściej oznaczenie "2") i zdecydowanie ruszamy samochodem . Po załączeniu drugiego przełożenia doprowadzamy prędkość obrotową silnika do wartość zaniżonej o ok.10% od maksymalnej prędkości obrotowej silnika. Po ok. 5 -10 sekundach jazdy w takich warunkach notujemy prędkość jaką w tym momencie rozwija samochód.




    Przy zatrzymanym samochodzie załączamy blokadę trzeciego przełożenia (najczęściej oznaczenie "3") i zdecydowanie ruszamy samochodem. Po automatycznym załączeniu kolejno drugiego i trzeciego przełożenia doprowadzamy prędkość obrotową silnika do wartość zaniżonej o ok.10% od maksymalnej prędkości obrotowej silnika. Po ok. 5 -10 sekundach jazdy w takich warunkach notujemy prędkość jaką w tym momencie rozwija samochód.
    Maksymalne dopuszczalne prędkości jazdy na poszczególnych zblokowanych biegach są równe wartościom prędkości zapisanym podczas drugiego pomiaru. Są to prędkości jazdy jakie można rozwijać na kolejnych przełożeniach przy stosowaniu techniki jazdy: zblokowane "1"- maksymalna prędkość jazdy, przełączenie na zblokowane "2"- maksymalna prędkość jazdy, przełączenie na zblokowane "3"- maksymalna prędkość jazdy, itd...
    Prędkości jazdy na poszczególnych zblokowanych biegach przy jakich dopuszczalna jest redukcja na biegi niższe nie mogą przekraczać wartości prędkości obrotowej silnika i prędkości jazdy na poszczególnych biegach odczytanych podczas pierwszego pomiaru. Są to jednak wartości ostateczne nie gwarantujące przy redukcji na bieg niższy właściwej dynamiki samochodu. Dla zachowania właściwej dynamiki samochodu po zredukowaniu z biegu wyższego na bieg niższy należy odczytane wartości prędkości jazdy na poszczególnych biegach podczas pierwszego pomiaru zredukować o 1/3 wartości odczytu. (75% wartości odczytu prędkości dla każdego biegu).
    Maksymalne bezpieczne prędkości jazdy na poszczególnych zblokowanych biegach podczas redukcji z biegu wyższego na niższy równe są wartościom odczytu podczas pierwszego pomiaru. Stosowanie tych wartości ze względu na ich ekstremalną wartość w funkcji pełnego wciśnięcia pedału przyspieszenia przemawia za unikaniem ich stosowania podczas manualnej redukcji biegów, ponieważ nie zapewniają właściwej dynamiki samochodu.
    Maksymalne prędkości jazdy na poszczególnych zblokowanych biegach zapewniające właściwą dynamikę samochodu podczas manualnej redukcji biegów wyższych na niższe wynosi 75% wartości prędkości zanotowanych podczas pierwszego pomiaru. Są to prędkości jazdy jakie można rozwijać na kolejnych przełożeniach przy stosowaniu techniki jazdy: zblokowane "3" - zmniejszanie prędkości jazdy do prędkości nie przekraczającej 75% wartości prędkości drugiego zblokowanego przełożenia podczas pierwszego pomiaru, redukcja na zblokowane "2", ponowne zmniejszanie prędkości do 75% wartości prędkości pierwszego przełożenia podczas pierwszego pomiaru i redukcja na zblokowane "1" lub po redukcji na zblokowane "2", wciśnięcie pedału przyspieszenia i doprowadzenie prędkości obrotowej silnika do wartość zaniżonej o ok.10% od maksymalnej prędkości obrotowej silnika i przełączenie na zblokowane "3".
    Powyższy opis ustalenia właściwych maksymalnych prędkości jazdy na zblokowanych biegach gwarantuje ustalenie właściwych wartości tych prędkości wyłącznie w warunkach całkowicie sprawnej i prawidłowo wyregulowanej skrzyni biegów. Nie bez znaczenia dla tych ustaleń pozostaje również stan techniczny innych podzespołów współpracujących ze skrzynią.

    0
  • #21 07 Kwi 2012 19:10
    blur
    Poziom 22  

    ni jak się ma ten wywód do tiptronika, to jest fajny opis do skrzyni starego typu która zmieniała biegi zawsze przy jednych i tych samych obrotach, po za tym do każdego silnika jest wgrywana inna mapa dla komputera skrzyni

    0
  Szukaj w 5mln produktów