Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik elektryczny jednofazowy. Jak zmniejszyć obroty?

25 Mar 2012 18:38 19113 14
  • Poziom 9  
    Witam, potrzebuje porady jaki zakupic silnik elektryczny w ktorym bardzo łatwo bedzie mozna regulowac obroty, chcialbym uzyskac bardzo wolne obroty ale szybkie też. Nie wiem czy wystarczy zwykły silnik jednofazowy i do tego zakupic regulator obrotów? czy moze silnik krokowy? ale jak w nim sie reguluje obroty? Prosze o zrozumienie, jestem laikiem w tych sprawach. Silnik nie musi miec duzej mocy i na 220V musi byc, pozdrawiam
  • Poziom 24  
    Jakiej mocy potrzebujesz ten silnik? Albo do czego?
  • Poziom 26  
    Witam.
    Cytat:
    nie potrafie konkretnie powiedziec ile obrotów , poprostu zeby sie wolno obracał i szybko, mocy do takiego urzadzenia nie potrzeba zbyt duzo, ale zalezy mi zeby to bylo na 220v
    Musisz ustalić w jakim zakresie (minimalne-maksymalne) powinny być obroty. Może silnik trójfazowy i do niego falownik zasilany z jednej fazy spełniłby Twoje oczekiwania. Ewentualnie obroty przekładnią skorygować. Ale tanie to nie będzie.
  • Poziom 32  
    juskowiak99 napisał:
    Chce zrobic urządzenie do wyrabiania ceramiki z gliny typu garnki, dzbany itp.

Jak do koła garncarskiego to myślę ze maksymalne obroty to w granicach 200 obr/min najtaniej będzie zrobić napęd z silnika od pralki automatycznej obroty można zmieniać za pomocą regulatora fazowego.
  • Poziom 24  
    Jak do koła garncarskiego to radzę pomyśleć o bezpieczeństwie użytkownika... silnik 12v DC (albo 24) do tego regulator obrotów i zasilacz. Moc będziesz musiał dobrać zależnie od wielkości talerza oraz wykonywanych przedmiotów. Tanie, małe, proste i bezpieczne.
  • Poziom 9