Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 1.6 HDI Antypollution Faulty.

hamul 25 Mar 2012 19:49 47219 7
Automation24.pl
  • #1
    hamul
    Level 2  
    Witam wszystkich forumowiczów. Zacznę wątek, który wiele razy pojawiał się na każdym forum. Pewnie któryś z was napisze żebym wpisał w wyszukiwarkę i mam. Otóż od tygodnia szukam i czytam wszystkie fora i jestem coraz głupszy. Rzecz dotyczy Peugeota 307 SW 1.6 HDI z FAP. Problem zaczął się od wymiany turbiny, która padła. Po wymianie i jeździe próbnej wyskoczył komunikat Antypollution Faulty. Mechanik który to robił okazał się potem kompletnym partaczem. Miałem bowiem dosyć mocne wycieki spalin na łączeniu katalizatora z rurą wydechowa i turbiną (spaliny w aucie). Auto przeszło w ręce następnego mechanika i obecnie wszystko jest dobrze poskręcanie ale niestety komunikat nie znika. Auto było podłączane do dwóch różnych kompów i oto lista błędów:

    P1446-układ podawania dodatku. Minimalny poziom dodatku. Stały.
    P1445-system dozowania dodatku, ilość dodatku zbyt duża. Stały.
    P2408-system dodatków do paliw; błąd czujnika obecności korka wlewu paliwa. Stały.
    P1435-system dozowania dodatku, wartość uzyskana przez sieć CAN jest nie prawidłowa. Stały.
    P1457-Brak filtra cząstek stałych
    P1351-obwód przekaźnika grzania świec przed/po rozruchu, przekaźnik sterowany i świece żarowe nie zasilane. Stały.

    A to błędy z innego kompa:

    1-Differential Exhaust pressure starting*coherence on starting. Permanent
    2-Additive system*critical leve of additive in the reservoir. Permanent
    3-Additive system *quantity of additive too high. Permanent
    4-Additive system*Fuel tank cap presence sensor.Permanent
    5-Additive system*value received by the CAN network incorrect
    Czyli jak widać podobne.

    Dodam , błędu P1351 nie było w momencie pojawienia się komunikatu Antypollution Faulty.
    W międzyczasie został dolany dodatek Eloys w ilości jednego litra. Czyszczony był filtr cząstek stałych( niestety tylko karcherem).Przed wystąpieniem usterki wymienione były wszystkie filtry łącznie z kabinowym i olej. Auto ma pełną moc , idzie jak rakieta, nie przerywa i pali normalnie między 5 a 6 l/100 km. Pompka dodatku pracuje.
    Co do korka wlewu paliwa to jest on widoczny przy teście wypinania go i wpinania.

    Czy ktoś z was spotkał się z czymś podobnym ? Czy mogło zostać coś uszkodzone przy wymianie turbiny ? Bardo proszę o wskazówki. Dziękuję :?: :?:
  • Automation24.pl
  • #2
    car centre
    Level 18  
    A wykasowałeś te błedy po pierwszym odczycie czy tylko odczytałeś i zosatawiłeś a potem odczytałeś ponownie innym sprzętem?

    Może mechanikowi przeszkadzały jakies kable podczas wymiany turbiny i odłaczył na chwilę jakies wtyczki i stąd błąd P1315.

    P1446 to rozumiem że sterownik ci zarejestrował niski poziom płynu i dlatego go właśnie dolałeś później

    P1445 nastepnie dolałeś płynu ale niestety ponad poziom maksymalny co diagnostyka ci wskazuje pojawieniem się kodu P1445.

    P2408 tu może poprostu sterownik zarejestrował otwarcie korka i tyle i obecnie ten problem nie istnieje

    P1435 tutaj to raczej coś musiałes rozłaczyć na chwilę i był chwilowy brak komunikacji.

    P1457 jeśli wymontowałeś filtr żeby go czyścić tym karcherem to ci poprostu sterownik może zarejestrował że go chwilowo nie było.

    Wykasuj najpierw błędy i zobacz czy się pojawią ponownie
  • Automation24.pl
  • #3
    hamul
    Level 2  
    Wszystkie błędy były kasowane. Te pierwsze odczyty są z 5.03.2012 a te drugie z wczoraj. Dodatku jest ok.1.5 litra.
  • #4
    golax
    Level 15  
    Po dolaniu dodatku trzeba jeszcze przyrządem diagnostycznym wyzerować liczniki w kalkulatorze dodatku.
  • #5
    hamul
    Level 2  
    To też zrobione
  • #6
    kybernetes
    Level 39  
    Skoro ktoś w tym dłubie diagnoskopem, w którym widać parametry FAP to rozumiem, że ma o tym pojęcie - a skoro mu nie idzie to znaczy, że widocznie coś przegapił. Trzeba sprawdzać do oporu. Przede wszystkim: czujnik ciśnienia FAP, jego parametry, wtyczka i przewody ciśnieniowe. Potem czujnik korka, jego rezystancja i parametry. A dopiero jak defekty zostaną usunięte to wykonać inicjalizację liczników filtra FAP i płynu w zbiorniczku - bo póki jakieś tam będą to tego nie zainicjujesz.
  • #8
    86pawel
    Level 9  
    Witam mam bardzo podobny problem. Chcialbym sie dowiedziec czy udalo sie usunac te bledy na tyle skutecznie ze auto jezdzi normalnie?
    Oto moj przypadek: kupilem auto z informacja ze ma turbine do wymiany. Sprzedający wyglada na sprawdzonego bo znajomi kupili juz 2 auta i nie narzekaja. Obiecal ze zajmie sie ta turbina i ponoc ja wymienil czy tez zregenerowal.
    Po pierwszych 200 km pojawila sie kontrolka silnika z infolmacja "antypollution faulty".
    Sprzedajacy dawal gwarancje na to auto wiec od razu wykonany zostal do niego telefon. Jego informacja - popsuta turbina plula olejem do ukladu i teraz musi sie to oczyscic wiec po prostu mam jezdzic. Przejechalem jzu nim blisko 2000 km i kontrolka przez ten okres pojawiala sie i znikala srednio co 200-250 km, nawet w trakcie jazdy.
    Gdy wyskakilwal ten blad auto troche tracilo na mocy i szarpalo nim. Ostatnio gdy nie bylo tej kontrolki w trakcie jazdy przy ok 80 km/h jadac na 4 biegu po wyprzedzeniu, auto na 2-4 sek sie zupelnie wylaczylo od silnika po cala elektryke.
    Postanowilem jechac do salonu pegueta na komputer. Oto bledy ktore wyrzucilo:

    KALKULATOR DODATKU OLEJU NAPEDOWEGO
    staly blad. sygnal korka zbiornika oleju napedowego. uklad rozwarty

    KALKULATOR STERUJACY SILNIKIEM
    stay blad. filtr czastek FAP. osiagnieta maksymalna liczbe niudanych regeneracji
    staly blad. system addytownosci. czujnik obecnosci korka zbiornika
    blad przejsciowy. sygnal predkosci pojazdu. przekroczona maksymalna predkosc
    blad przejsciowy. sygnal cisnienia turbo. wysoki bezposredni sygnal czujnika cisnienia turbo
    blad przejsciowy. regulacja cisnienia turbo. zmierzone cisnienie turbo zbyt niskie
    blad przejsciowy. sygnal odniesienia cylindra. brak sygnalu
    blad przejsciowy. obwod ERG. zmierzony wydatek powietrza mniejszy od wartosci zadanej
    blad przejsciowy. obwod ERG. zmierzony wydatek powietrza wiekszy od wartosci zadanej

    pomiar minimalny dodatku - nie osiagniety
    korek zbiornika paliwa - brak
    calkowita ilosc dodatku wtrysnietego do FAP (1-szy licznik) - 62 gram
    temperatura przed FAP - 255
    calkowita ilosc dodatku wtrysnieta ze zbiornika dodatku (2gi licznik) - 62 gram

    Goscie w peugeocie powiedzieli ze to wszytko przez ten korek i trzeba wymienic czurnij ktory u nich po cudownych znizkach bedzie kosztowal 320 zl. Przez ten czujnik a raczje jego blad czy tez popucie jest nieodpowiednie cisnienie w calym tym ukladie i filtr nie moze sie skutecznie wypalic w trakcie informacji o "antypollution falulty"

    Skontaktowalem sie ze sprzedawca - on mnie odeslal do swojego mechanika. Mechanik polecil wymiane filtra powietrza i filtra paliwa przed zima i kazal mi go przepalic gdy kontrolka sie znow pojawi. Do momentu az sama nie zgasnie w trakci jazdy.
    Jesli to nie pomoze to trzeba bedzie albo wymieniac FAP + dolewka Elyos, albo FAP poprostu usunac ale to sa koszta od 1200 - ok 4000 zl . A czujnik korka paliwa nie ma w ogole wplywu na FAP i powinno sie wypalac samo bez problemu.

    Dodam ze te wszytkie bledy w salonie peugeota i u tego mechanika byly sprawdzane w momencie gdy akurat "anttypolution faulty" nie swiecilo sie

    Teraz pytanie, co robic, kogo sie sluchac i od czego zaczac?? Peugeot 307 hdi 1.6 110km 2005 przed liftem akutalnie 102 tys km przejechane. (przebieg pewny) bo w 2008 mial 40 tys.

    Prosze o pomoc i wasze opinie
    Pozdrawiam

    Dodano po 17 [minuty]:

    zapomnialem dodac ze temp silnika dochodz max do 80 stopni, gdy ponoc 90 to minimum
    a wiatrak chladzacy wlacza sie czesto nawet po przejechaniu paru km typu dom-sklep i chodzi przez ok 5 minut na bardzo wysokich obrotach

    Malo nim jezdze po miescie, raczek pokonuje dluzsze trasy 60 - 200 km