Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 407 2.0 HDI turbo nie działa

barton2007 26 Mar 2012 17:49 45368 34
  • #1
    barton2007
    Level 11  
    Witam, mam problem z tym pugiem. Podpięciu do planeta odczytałem nastpujący błąd: Regulacja ciśnienia turbo Zmierzone ciśnienie turbo zbyt niskie. Przewody podciśnieniowe sprawdziłem, wszystkie niby całe.

    Poniżej zamieszczam pomiar parametrów przy obrotach od około 2800-3000

    Peugeot 407 2.0 HDI turbo nie działa Peugeot 407 2.0 HDI turbo nie działa
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A pompuje? Przewody, cooler całe? Wsadź kogoś za kółko niech dodaje gazu a Ty metodą macajewa sprawdzaj czy przewody twardnieją.
  • #3
    barton2007
    Level 11  
    coller cały, przewody nie twardnieją..
  • #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No teraz szukaj nieszczelności, lub powodu dlaczego turbo nie pompuje.
  • #5
    colin555
    Level 27  
    co z tego że przewody podciśnieniowe całe?

    co sprawdziłeś?
    zaworek od sterowania turbo też?
    a to co w tych przewodach?
  • #6
    barton2007
    Level 11  
    intercooler caly, przewody do intercoolera też całe, brak nieszczelności, podcisnieniowe też.

    Który zaworek jest od sterowania turbo, w planecie mam opcje testowania elektrozaworów turbo, i pisze aby nasłuchiwać psrtykania, lecz nic nie psrtyka...
  • #7
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie wiesz gdzie jest zawór, to skąd wiedziałeś jakie przewody podciśnieniowe sprawdzać? :(
  • #8
    barton2007
    Level 11  
    sprawdzałem po kolei jakleci...
  • #9
    bartek_j
    Level 35  
    podłącz strzykawkę "50" do wężyka sterującego turbiną i w trakcie jazdy pociągnij strzykawką energicznie. Zobacz na ciśnienie. Brak reakcji = turbo do wyjęcia. Jest reakcja to znaczy że problem w podciśnieniu.
  • #10
    kybernetes
    Level 39  
    Spokojnie, przecież parametry pozycji turbo w Planecie są zgodne, wiec i sterowanie będzie dobre. Jeżeli reszta oczywistości też sprawdzona to turbina padła.
  • #11
    bartek_j
    Level 35  
    a faktycznie, przeoczyłem magiczną pozycję "kopiowanie położenia turbo" ;)
    Czyli albo powietrze gdzieś ucieka albo turbina się nie kręci.
  • #12
    _naprawiacz_
    Level 11  
    Uj uj... wychodzi na to że będzie droga naprawa. :cry:
    Żadne dziwne odgłosy nie dochodzą z turbosprężarki?
  • #13
    barton2007
    Level 11  
    nie dochodza zadne dziwne odgłosy, dzisiaj sprawdze czy gruszka jest 100% sprawna, bo czujnik kopiowania turbo działa prawidłowo ale nie patrzyłem jeszcze czy porusza sie ramię...
  • #14
    _naprawiacz_
    Level 11  
    Podaj dokładniejsze parametry samochodu: rok, ile KM,
  • #15
    bartek_j
    Level 35  
    Skoro czujnik działa prawidłowo to ramię też musi się poruszać...
  • #16
    barton2007
    Level 11  
    2004 silnik RHR 136 KM, czyli pozostaje zapieczona geometria łopatek?

    Dodano po 3 [minuty]:

    przyglądałem się kiedyś takiej gruszce, membrana porusza trzpień od czujnika kopiowania turbo a nie ramię, ramię mogło sie oderwać od membrany, zresztą Panowie po 15 biorę się za tego puga i wtedy dam znać bo szkoda na darmo postów nabijać, pozdrawiam :)
  • #17
    _naprawiacz_
    Level 11  
    barton2007 wrote:
    2004 silnik RHR 136 KM, czyli pozostaje zapieczona geometria...

    ...szkoda na darmo postów nabijać, pozdrawiam :)

    Nie szkoda bo po to jest forum żeby wymieniać się opiniami i pomocnymi radami.

    Z twojego opisu problemu wynika że najprawdopodobniej geometria do wyczyszczenia.
    To jest Twoja turbosprężarka
    Peugeot 407 2.0 HDI turbo nie działa

    Jak już dojdziesz do turbo to odepnij cięgno od gruszki i zobacz czy geometria lekko chodzi, czy nie stoi albo się nie przycina. Jeżeli chodzi bez oporów to będziemy szukać dalej.
  • #18
    barton2007
    Level 11  
    zrobiłem podciśnienie pompką, ramię gruszki porusza się, jednak dalej brak ciśnienia z turbo... Teraz mam pytanie czy gdyby geometria byla zapieczona to dałoby sie poruszać ramieniem gruszki?
  • #19
    kybernetes
    Level 39  
    Gdyby geometria była zapieczona to turbina coś tam by dawała. Tymczasem u Ciebie nie dość, że nie daje to dławi. Wnioski wyciągnij sam.
  • #21
    colin555
    Level 27  
    boże - sprawdź linię wydechu...
  • #22
    barton2007
    Level 11  
    zapełnienie filtra czastek stałych 41%

    Dodano po 3 [godziny] 26 [minuty]:

    wirnik w turbinie poruszany w palcach od strony dolotu kręci się lekutko, łopatki całe, nie ma wyczuwalnego luzu na ośce.

    Wnioski:
    Szczelność - OK
    Sterowanie - OK
    Geometria - OK
    Wirnik - OK

    Pozostaje wydech, mimo 41% zapełnienia FAPA, tak sobie myśle teraz, że może SID albo ktoryś czujnik różnicy ciśnień kłamie...
    Jutro popuszczam wydech i zobacze.
  • #23
    barton2007
    Level 11  
    Wydech zdemontowany, filtrwyglada na nie zapchany... bez wydechu turbo dalej nie działa....
  • #24
    bartek_j
    Level 35  
    To chyba egzorcysty potrzeba a nie mechanika.

    A na dolocie go nic nie dławi ?
    Jeżeli spaliny idą, wirnik się kręci i nie ma luzu nadmiernego, szczelność jest, powietrze dochodzi, IC nie jest zatkany to nie ma prawa nie działać.
    A, właśnie, sprawdź te klapki na obejściu IC czy czasem obie nie są zamknięte.
  • #25
    barton2007
    Level 11  
    ale wtedy by chociarz wąż puchł, a tu nic, nie wiem już co za czary :|
  • #26
    colin555
    Level 27  
    jesli kontrole zrobiłeś solidnie i masz pojecie co sprawdziłeś to przyczyną może być zerwanie kierownicy zmiennej geometri
  • #27
    barton2007
    Level 11  
    Jedyna możliwość chyba, jaka została to turbina - padła po stronie gorącej... tak mi się wydaje, teraz już nie ma wyjścia, trzeba drzeć turbine...
  • #28
    _naprawiacz_
    Level 11  
    Pisałeś wcześniej
    barton2007
    Quote:
    ...wirnik w turbinie poruszany w palcach od strony dolotu kręci się leciutko, łopatki całe, nie ma wyczuwalnego luzu na ośce.


    Czyli wałek nie pęk... :?: Musisz wyciągnąć turbo i sprawdzić czy czasami kręcąc jeden wirnik (koło kompresji) kręci się też i na wydechu. Miałem taki przypadek w VW 105 KM że wałek tak dziwnie pęk ze dopiero po rozebraniu przyłączy z 2 stron było widać że kręcąc z jednej strony nie kręci się z drugiej. Oleju ani kapki nie ubywało...

    Słuchaj jak wymontujesz a nie będziesz pewny to daj znać chłopakom oni za darmo mi diagnozują stan turbosprężarki:
    Działają na terenie woj. mazowieckiego koło Siedlec www.turbosprezarki-siedlce.pl od niedawna zacząłem z nimi współpracę :| (w sensie że zamontowałem ich 3 turbiny po regeneracji i 4 fabrycznie nowe) Mają dobre ceny na niektóre nowe turbosprężarki, gdzie nie opłaca się nawet regenerować.
  • #29
    barton2007
    Level 11  
    Panowie wracam po krótkiej przerwie. Turbina zregenerowana, rozsypała sie zmienna geometria łopatek, które byly wykowane z cienkich zgrzewanych blaszek a nie z pełnego materiału. Pozatym owe blaszki uszkodziły wirnik.

    Teraz turbo zregenerowane, przy okazji założona nowa gruszka. Tylko jest problem z kalibracja owej gruszki. Może mi ktoś powiedzieć na czym polega ta kalibracja? W zestawie z nową gruszką były podkładki pod nią...
  • #30
    colin555
    Level 27  
    długo to zajęło coś

    na podaniu odpowiedniej wartości podciśnienia na mieszek, odczytaniu wartości napięcia z czujnika pozycji i następnie odpowiednim ustawieniu ilości podkładek pod gruchę, aby owo napięcie zgadzało się z referencyjnym z odchyłką +/- 0,05V

    do tego wartałoby mieć specjalną wiązkę, ale można i bez

    powodzenia