Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toledo I 2.0 96r - dwa czujniki na króćcu. Który od temp?

Centek15 26 Mar 2012 23:51 4627 4
  • #1
    Centek15
    Level 12  
    Witam :)
    Autko to toledo I 2.0 silnik z roku 96. Na króćcu wodnym zaznaczonym na zdjęciu, mam dwa czujniki, czarny oraz niebieski. Każdy z nich jest 2-pinowy na oddzielnych kablach.
    Moje pytanie brzmi, który z nich jest od pomiaru temperatury dla wskaźnika na liczniku?

    Wiem tyle, że oba są od temp., ale jeden jest od pomiaru dla ssania oraz włączania chłodnicy (jak się mylę niech ktoś poprawi, chętnie się dowiem, czy mam rację), a drugi do wskazówki i mi właśnie wskazówka nie działa.
    Czujnik padł po tym, jak "mechanik" wymieniał mi wodę w układzie chłodzenia podczas rutynowych zadań (olej, filtry, czyszczenie przepustnicy itp). Na początku myślałem, że zapowietrzony układ, ale odpowietrzenie nic nie dało (prawdopodobnie zepsuło go właśnie to, że był mocno zapowietrzony)

    Pytam, ponieważ chcę go wymienić... przeszukałem całe google w tym temacie, szukam od kilku dni, lecz nie natrafiłem na temat gdzie są takie same kolory, czy też wtyczki 2-pinowe... większość 4-pinowa... albo całkiem inny silnik.

    Ewentualnie proszę mi powiedzieć, jak to sprawdzić, który od czego jest?

    Toledo I 2.0 96r - dwa czujniki na króćcu. Który od temp?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    ociz
    Moderator of Cars
    Czarny od wskaźnika. niebieski dla sterownika silnika.
    Centek15 wrote:
    jeden jest od pomiaru dla włączania chłodnicy

    Mylisz się, od włączania wentylatora jest zacofany bimetaliczny termowłącznik w chłodnicy.
  • #3
    Centek15
    Level 12  
    Dzięki wielkie, właśnie natrafiłem na kilka tematów na elektrodzie i widzę, że dużo wiesz o tych seatach :)

    Wiesz może dlaczego niektóre TE SAME silniki mają 3 czujniki na króćcu a niektóre 2? Taka ciekawostka dla mnie na przyszłość :)
    Aha i czy niebieski odpowiada także za ssanie? ponieważ czasami auto ma dużo za duże obroty jak jest zimny (2000) a czasami są w normie (1100,1200).
    Zauważyłem także, że świece są bardzo czarne i czyszczenie nic nie pomaga, za każdym odpaleniem robią się czarne dosłownie po chwili i czytałem gdzieś, że to może być wina czujnika... oraz na zimnym silniku lekko dymi z rury na czarno a na ciepłym jest dobrze, opary biało-przezroczyste...
  • Helpful post
    #4
    ociz
    Moderator of Cars
    Centek15 wrote:
    widzę, że dużo wiesz o tych seatach

    Nie koniecznie, może o VW trochę więcej a silniki te same.
    Tylko że taki Toledo do 96r. to tak jak w VW do 91r, trochę w tyle zostały.
    Centek15 wrote:
    dlaczego niektóre TE SAME silniki mają 3 czujniki na króćcu a niektóre 2?

    W tym nie widziałem żeby miały 3, stare 1.8 na Mono-Jetronic miały trzeci termowłącznik do podgrzewania kolektora ssącego, nowsze już miały Mono-Motronic i podgrzewaniem sterował ECU.

    Nie ma czegoś takiego jak ssanie w silniku na wtrysku.
    Świec się nie czyści bo tak niszczysz tylko wymienia, ale po wymianie i tak będą czarne skoro te są.
    To prymitywny system i nie wygodny do diagnozowania, tam nawet źle działająca sonda potrafi go prawie że unieruchomić, na dodatek założona mieszalnikowa instalacja gazowa więc przepływomierz może być uszkodzony od strzałów a bez niego też nie pojedzie na benzynie.
    Jak teraz zaczniesz sprawdzać wszystkie możliwości metodą wymiany części to zbankrutujesz.
  • #5
    Centek15
    Level 12  
    Problem z zakopconymi świecami zlikwidowałem, mechanior dzisiaj ustawiał mi skład mieszanki paliwowo-powietrznej i problem zniknął. Od razu byłem na regulacji gazu, bo od tego też mogły się robić zakopcone. Filtr wymieniany niedawno, jeszcze czyściutki, więc to nie on był problemem świec.

    I masz rację co do strzałów, na szczęście nie zepsuł się przepływomierz, tylko lekko pęknięta była rura idąca z filtra do kolektora... nie wymieniałem tylko mechanior ją dobrze skleił, bo dziurka mała.
    Jutro także jadę po czujnik, stary już wyciągnąłem, okazało się, że pod stykami od czujnika było widać przepalony plastik. Zobaczymy czy w sklepie dobiorą mi odpowiedni czujnik.

    Dzięki za wszystkie rady i pozdrawiam :)