Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw polo 98r. - obrotomierz nie działa, brak kalibracji

27 Mar 2012 03:36 6015 12
  • Poziom 12  
    Witam

    Szukałem długo podobnego tematu ale nic nie znalazłem, a potrzebuje pilnej porady odnośnie awarii obrotomierza w VW Polo z 98 roku.
    Praca przedstawia się następująco:
    - po włączeniu zapłonu nie przebiega poprawnie kalibracja całego licznika, na zero ustawia się tylko prędkościomierz, reszta stoi w miejscu,
    - po zapłonie silnika obrotomierz drga, ale tylko w trakcie zmiany obrotów tak jakby otrzymywał odcięte sygnały sterowania. Na biegu jałowym nie drga.

    Objawy tej awarii zdarzyły się już wcześniej. Obrotomierz zatrzymał się, ale już na drugi dzień wszystko działało poprawnie. Teraz niestety nie reaguje w ogóle.
    Bardzo proszę o porady odnośnie istniejących sposobów na sprawdzenie:biegu sygnału, skąd on jest pobierany, jak przebiega (wiązki kabli), jakimi pinami podpięty jest w kostce licznika, jak jest przetwarzany na płytce licznika.
    Dodam, że na schematach elektrycznych w książce serwisowej nie ma ani słowa o obrotomierzu.

    pozdrawiam
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 17  
    Wydaje mi sie że uszkodzony sam licznik, a dokładniej silniczek wskazówki obrotomierza.
  • Poziom 42  
    kris81orzesze napisał:
    Wydaje mi sie że uszkodzony sam licznik, a dokładniej silniczek wskazówki obrotomierza.

    Co bardzo łatwo sprawdzić testerem robiąc "dyskotekę" na licznikach
  • Poziom 12  
    kortyleski
    prosze wyjaśnij dokładniej jak to zrobić ?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 33  
    Jeżeli 6N to nie, jeśli 9N to powinien ruszyć, jednak autor nie sprecyzował modelu.
  • Poziom 33  
    No tak, ale tylko ustawić insp zapewne, kontroli wskazówek nie ma na 99%, ale mniejsza z tym. Autor może spróbować.
  • Poziom 12  
    drodzy koledzy :)

    widzę, że dyskusja wrze, to dobrze.

    a czy zwykłym omomierzem mogę sprawdzić ten silniczek ? czy to było by bezpieczne dla omomierza ? czy lepiej rozładować układ (tzn. kondensatory) ?
    Co o tym myślicie?
    Niestety nie mam na zamianę sprawnego licznika od innego polo z tego rocznika, dlatego myślę o prymitywnych metodach.
    Koledzy, a czy wiecie jaki układ bezpośrednio przetwarza ten sygnał z silnika na obrotomierz? Wydaje mi się, że jest to przetwornik a/c. Zastanawiam się też czy przypadkiem ten układ nie jest uszkodzony i wymaga wymiany.
  • Poziom 33  
    Żartujesz sobie? Taki licznik kosztuje "grosze"...
  • Poziom 16  
    Dołącze się do tematu,nie chodzi mi obrotomierz ani kilometry stoją w miejscu,jakby stał na poboczu.Gdzie szukać usterki?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Sorry,chodzi mi o prędkościomierz
  • Poziom 16  
    Jak myślicie czy to będzie wina czujnika na skrzyni czy wina zegarów?