Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Getz 2004, 1.3 + LPG i ucziekający prąd

27 Mar 2012 12:55 1738 4
  • Poziom 12  
    Witam,

    Od jakiegoś roku mam problem z uciekającym prądem w samochodzie Hyundai Getz 1.3 +LPG.

    Mianowicie auto postoi mi 3-5 dni w garażu i nie jestem wstanie odpalić auto po 2tygodniach bateria miała np 4.8V!!! (na 1 miesięcznym akumulatorze)

    Byłem już u 3 elektryków w Krakowie i żaden nic nie znalazł. Ja próbowałem pomierzyć auto i mam tak:
    - na alarmie z radiem auto mierze 0.07(0.08)A
    - na alarmie bez radia 0.07A
    - bez alarmu 0,05(0.06)A
    - bez instalacji LPG (stag 300), bez alarmu, bez radia auto bierze 0.01 (0.02)A

    Pytanie czy to wina LPG że aku nie wytrzymuje i pada?? Czy taki pobór probu jest normalny?? Czy ewentualnie można wstawić zasilanie LPG dopiero po kluczyku?? (w chwili obecnej jest zasilanie z baterii - chyba podtrzymanie pamięci).

    Aha bateria jaka jest w aucie to Futura CA530 (53Ah, 540A)
  • Poziom 16  
    Witam.
    A ile pobiera z podłączoną instalacją gazową? Bo wiemy tylko tyle, że na alarmie i z radiem pobiera z akumulatora 80mA.
  • Poziom 12  
    sama lpg to 0.05A
  • Poziom 16  
    Ale ja pytałem ile pobiera prądu całe auto, zamknięte, po zazbrojeniu się alarmu.
  • Poziom 12  
    Dzisiaj chwile spędziłem na mierzeniu auta i ku mojemu zdziwieniu pomiar wahał się w granicach 0,05-0,5A !!!!

    Auto na uzbrojonym alarmie, z LPG i radiem bierze 0,08 przez pierwsze 10 min a po 10 min 0,05 (jest to czas jaki centralka LPG potrzebuje na podtrzymanie pamięci).
    Jednak zdarzyło się że mierzę auto i mam wynik 0,5A !!! Po poszukiwaniach doszedłem do wniosku że jest to "dzyndzel" sygnalizujący otwarcie pokrywy silnika (a raczej kontrolka na desce rozdzielczej) lub syrena od alarmu. Ów "dzyndzel" jest tak skorodowany że raz spełnia swoją funkcję z raz nie.

    Dodano po 5 [godziny] 29 [minuty]:

    A zapytam z innej strony: jak obliczyć jaki czas musi upłynąć aby akumulator z 12,8V spadł na 12,1V?? Przy danych jakie posiadam:
    - pobór prądu 0,08A (jednak nie wykluczam że np. w ciągu godziny jakieś urządzenie się włącza i pobiera prąd)
    - napięcie akumulatora 12,8 (po dwóch dniach od naładowania utrzymuje się)
    - parametry akumulatora Futura ca560

    Chodzi mi o to żeby wyeliminować przypadek: w ciągu 8 godzin przy założeniu że auto pobiera 0,08A i aku na starcie ma 12,8V to po tym czasie powinien mieć X. W taki sposób wyeliminuję przypadek włączanie się innych dodatkowych odbiorników. Lub dowiem się ile musi być większy pobór prądu alby uzyskać wynik pomiaru napięcie po 8 godzinach.