Witam.
Do tej pory pisałem programy w konsoli oparte na funkcjach. Programy dzieliły się na wiele plików .hpp i cpp z funkcjami i klasami.
Obecnie uczę się Borland C++ i równolegle WINAPI. Tam wszystko jest oparte o zdarzenia. Proszę jak mogę znaleźć książki/strony www/inne źródła o tym jak takie programy się pisze - jaka powinna być struktura kodu i jak dzielić taki program na moduły. Po jakich hasłach znajdę opis prawidłowego stylu programowania programów okienkowych i dzielenia ich na moduły. Jak deklarować w nich zmienne globalne do których muszą mieć dostęp inne moduły i tego typu sprawy.
Chodzi o to że obecnie program ma np 600-900 linii i w pliku głównego okna są wszystkie zdarzenia go dotyczące a w nich były funkcje i zmienne lecz wszystko stawało się tak nieczytelne i rozwlekłe że trzeba było przebierać w sporej ilości zdarzeń, linijek by odnaleźć to czego się szuka. Więc teraz w funkcjach obsługi darzeń np są tylko po 1 funkcji a ta funkcja jest w osobnym pliku (i w niej jest cała zawartość lecz taki sposób jest uciążliwy bo i tak nie mam dostępu bezpośredniego np do pola edit w tym oknie tylko muszę zwracać wartość funkcją i dopiero w pliku głównego okna przypisywać to do edit-a - to tylko przykład). Jednak nadal w pliku głównym okna jest bardzo dużo funkcji obsługi zdarzeń.
Chciałbym by dało się tak zrobić i podzielić to na moduły że w pliku źródłowym głównego okna były tylko odwołania do modułu w którym są definicje zdarzeń odpowiedzialnych za każdy przycisk np moduł interfejsu osobno moduł sieciowy itp. a w nich tak swobodny dostęp jak gdybym pisał w pliku głównego okna. Jak tworzy się takie podziały w programach okienkowych?
Serdecznie dziękuję za pomoc i jest to niby banalny temat podziału na pliki cpp i hpp ale jednak zasady podziału programu okienkowego opartego o zdarzenia nie jest dla mnie tak jasny jak opartego o funkcje. Proszę o pomoc.
Do tej pory pisałem programy w konsoli oparte na funkcjach. Programy dzieliły się na wiele plików .hpp i cpp z funkcjami i klasami.
Obecnie uczę się Borland C++ i równolegle WINAPI. Tam wszystko jest oparte o zdarzenia. Proszę jak mogę znaleźć książki/strony www/inne źródła o tym jak takie programy się pisze - jaka powinna być struktura kodu i jak dzielić taki program na moduły. Po jakich hasłach znajdę opis prawidłowego stylu programowania programów okienkowych i dzielenia ich na moduły. Jak deklarować w nich zmienne globalne do których muszą mieć dostęp inne moduły i tego typu sprawy.
Chodzi o to że obecnie program ma np 600-900 linii i w pliku głównego okna są wszystkie zdarzenia go dotyczące a w nich były funkcje i zmienne lecz wszystko stawało się tak nieczytelne i rozwlekłe że trzeba było przebierać w sporej ilości zdarzeń, linijek by odnaleźć to czego się szuka. Więc teraz w funkcjach obsługi darzeń np są tylko po 1 funkcji a ta funkcja jest w osobnym pliku (i w niej jest cała zawartość lecz taki sposób jest uciążliwy bo i tak nie mam dostępu bezpośredniego np do pola edit w tym oknie tylko muszę zwracać wartość funkcją i dopiero w pliku głównego okna przypisywać to do edit-a - to tylko przykład). Jednak nadal w pliku głównym okna jest bardzo dużo funkcji obsługi zdarzeń.
Chciałbym by dało się tak zrobić i podzielić to na moduły że w pliku źródłowym głównego okna były tylko odwołania do modułu w którym są definicje zdarzeń odpowiedzialnych za każdy przycisk np moduł interfejsu osobno moduł sieciowy itp. a w nich tak swobodny dostęp jak gdybym pisał w pliku głównego okna. Jak tworzy się takie podziały w programach okienkowych?
Serdecznie dziękuję za pomoc i jest to niby banalny temat podziału na pliki cpp i hpp ale jednak zasady podziału programu okienkowego opartego o zdarzenia nie jest dla mnie tak jasny jak opartego o funkcje. Proszę o pomoc.