Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak rozpoznac czy alternator jest 6 czy 9 diodowy

kryada 27 Mar 2012 13:29 7353 21
  • #1 27 Mar 2012 13:29
    kryada
    Poziom 13  

    Znalazłem alternator od zuka tylko nie wiem czy jest 6 czy 9 diodowy chce go założyc do ursusa c 330 , podobno w szescio diodowych nie da sie kontrolki ladowania podpiąc?

  • #2 27 Mar 2012 13:50
    carrot
    Moderator Samochody

    Najprościej, bierzesz miernik, ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę
    Do 6 diodowego można podłączyć kontrolkę ładowania, tyle, że przez przekaźnik. Pamiętaj, ze regulatory napięcia są inne, w zależności od budowy alternatora

  • #3 24 Mar 2013 10:39
    genek1989
    Poziom 10  

    wielka filozofia zrobić 9 diodowy z 6 diodowego wystarczy dołożyć plastikowy półksiężyc z diodami wzbudzenia do 6 diodowego i mamy 9 diód

  • #4 24 Mar 2013 12:43
    fza
    Poziom 10  

    genek1989 napisał:
    wielka filozofia zrobić 9 diodowy z 6 diodowego wystarczy dołożyć plastikowy półksiężyc z diodami wzbudzenia do 6 diodowego i mamy 9 diód


    Jeżeli można to zrobić to nie jest to filozofia - zrób szkic takiej przeróbki, jak to wszystko podłączyć a najlepiej zrób kilka zdjęć obrazujących całą operację.

  • #5 24 Mar 2013 13:18
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    kryada napisał:
    Znalazłem alternator od zuka tylko nie wiem czy jest 6 czy 9 diodowy chce go założyc do ursusa c 330

    Rozpozna po szczotkotrzymaczu, lub miernikiem jak carrot pisze.

  • #6 24 Mar 2013 13:45
    bizon_126
    Poziom 28  

    genek1989 napisał:
    wielka filozofia zrobić 9 diodowy z 6 diodowego wystarczy dołożyć plastikowy półksiężyc z diodami wzbudzenia do 6 diodowego i mamy 9 diód

    U siebie nie maiłem skąd wymontować plastiku i dałem w koszulce termo kurczliwej
    Jak będziesz dokładał to kup diody 3A lub 5A bo 1A bardzo się palą[zmieniałem 2 razy aż wreszcie włożyłem mocniejsze]

  • #7 24 Mar 2013 13:57
    genek1989
    Poziom 10  

    kompletny mostek wzbudzenia kosztuje 24 zł na Allegro wraz z całym tym plastikiem

  • #8 24 Mar 2013 14:17
    bizon_126
    Poziom 28  

    genek1989 napisał:
    kompletny mostek wzbudzenia kosztuje 24 zł na Allegro wraz z całym tym plastikiem

    Ja zmieściłem sie w 5 zeta i działa już 3 lata bez awaryjnie tylko łożyska wymienić bo huczą nieziemsko w szczególności ma mrozie

  • #9 24 Mar 2013 14:28
    genek1989
    Poziom 10  

    W moim jest cała magneśnica (Wirnik) do wymiany gdyż od strony koła pasowego gdzie przychodzi łożysko 6302 oś magneśnicy w miejscu gdzie przychodzi łożysko zamiast 15mm ma 14,1mm przez co łożysko się w ogóle nie trzyma pozostaje tylko wymiana na nowy wirnik bo z tym się nic nie da zrobić

  • #10 24 Mar 2013 15:49
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Powiem tak że alternatory mozna kupować już na kg na złomach średnio 30zł sztuka .
    Wybór ogromny.
    Więc po co ktos jeszcze naprawia takie badziewia 6 diodowe, jak wygnieciona oś wirnika pod łożyskiem.

  • #11 25 Mar 2013 08:23
    nikusert
    Poziom 36  

    Witam

    Jeżeli nie kupisz ,to daj nadspawać oś wirnika i do przetoczenia,będzie jak nowy.

  • #12 25 Mar 2013 08:37
    gimak
    Poziom 35  

    nikusert napisał:
    to daj nadspawać oś wirnika i do przetoczenia,będzie jak nowy.

    Ale to napawanie trzeba zrobić z głową, aby nie skrzywiło wałka. Ja miałem taki przypadek, w miejscu odgniecenia nawinąłem pasek z cieniutkiej blachy miedzianej i na to nacisnąłem łożysko. Alternator nie wykazywał oznak zmęczenia do czasu sprzedania samochodu (przez 80kkm).

  • #13 25 Mar 2013 08:55
    nikusert
    Poziom 36  

    Oczywiście takie napawanie robi się z głową,nie na pałę,jak kolega zauważył.

  • #15 22 Paź 2013 10:26
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Śruba z ukosa po prawo to +B a z czoła u dołu to D.

  • #16 29 Lis 2013 10:50
    prezzess
    Poziom 11  

    Czy mógłby któryś z kolegów podać kilka modeli/oznaczeń popularnych alternatorów 9-cio diodowych?
    Pozdrawiam

  • #17 29 Lis 2013 12:09
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Kolego cokolwiek byś nie założył to będzie działać.

    Nie zakłądaj tylko z dużego fiata i wczesnych z poloneza i to wszystko.

  • #18 29 Lis 2013 12:49
    prezzess
    Poziom 11  

    Ja akurat potrzebuję altka 9-cio diodowego do zupełnie innego celu także ciągle potrzebuję oznaczeń/modeli

  • #19 29 Lis 2013 13:45
    nikusert
    Poziom 36  

    Tak jak kolega pisze wcześniej ,obecne alternatory posiadają zacisk do podłączenia kontrolki ładowania bez względu czy są 6-cio czy 9-cio diodowe.Jężeli chodzi Tobie o kontrolkę ładowania.

  • #20 29 Lis 2013 14:19
    prezzess
    Poziom 11  

    Nie chodzi mi o wcale o podłączenie kontrolki ładowania lecz o przerobienie alternatora by wzbudzał się samoczynnie, a do tego koniecznie muszę mieć 9-cio diodowy i stąd też moje zapytanie.

  • #21 29 Lis 2013 15:10
    mczapski
    Poziom 38  

    Kolega chciały aby mu wymienić kilkaset stosowanych modeli? Chyba żart. Może wystarczy, że każdy z wbudowanym regulatorem będzie 9-cio diodowy. Ale z samoczynnym wzbudzeniem już będzie gorzej bowiem wystąpi przy spełnieniu określonych warunków i to raczej bez obciążenia.

  • #22 29 Lis 2013 15:38
    prezzess
    Poziom 11  

    O właśnie takiej informacji potrzebowałem. Nie wiedziałem, że te altki posiadające wbudowany regulator mają 9 diod. Dziękuję za pomoc, teraz wiem czego szukać.
    Pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME