Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie rozwiązanie wybrać do przeniesienia linii pstn uzywając voip

27 Mar 2012 18:36 1382 2

  • Poziom 21  
    Witam
    1. Zadanie
    zmiana miejsca dostępu do linii telefonicznej, bez zmian miejsca zainstalowania u dostawcy
    2. Opis
    posiadam w domu zainstalowaną linię pstn analogową od tp.sa gdzie wykonywałem prace biurową
    przenoszę się z robota do biura, jednak to najem i nie chciałbym przenosić tam posiadanego łącza telefonicznego, w obu lokalizacjach będę dysponował własnym łączem stałym z publicznym ip, dlatego proszę o poradę bo chciałbym pozostawić istniejące łącze telefoniczne w obecnej lokalizacji, za pomocą łącz internetowych udostępnić je w biurze
    3. Pytania
    - czy lepiej zrealizować to sprzętowo we własnym zakresie za pomocą bramek voip w efekcie mieć dotychczasowy numer dostępny w domu jak i w biurze, i być może dodatkowo na komórce jako kliencie voip ?
    - czy lepiej zmienić operatora z tp.sa na innego voipowego który utrzymuje numer kilka razy taniej, przy okazji umożliwia za pomocą bramek odbiór w dowolnej lokalizacji, są poza tym wirtualne centrale itp? (testowałem freeconet)

    Nie zależnie które rozwiązanie polecicie posiadam bramki, ostatnia kwestia która (które) do realizacji zadania są najlepsze
    Linksys SPA 1001 1xFXS
    Linksys PAP2T 2xFXS
    Linksys SPA 3000 1xFXS, 1FXO

    Sugestie mile widziane
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Proponuje operatora VOIP + Linksys PAP2T 2xFXS. Dodatkowo możesz sobie skonfigurować jakiegoś innego operatora na drugim łączu.

    Jeśli już rozwiązanie sprzętowe to przenieść linie w całości. Jak nie ma innych operatorów po drodze np Netia na lini tp to nie ma większych porblemów.

    Jest jeszcze takie rozwiązanie ze postawisz sobie centralkę voip softwareową i podepniesz ja pod operatora voip. Ale dla siebie sam będziesz swoim operatorem i konfigurujesz wtedy jak ci pasuje na przykład jak nikt w firmie nie odpiera to centralka dzwoni na odmowy.
    To jest szczególnie dobra opcja do zastosowań firmowych.

  • Poziom 21  
    rozwiązane, dziękuję za pomoc