Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

centralka WAECO MT-150. Jak wykorzystać drugi przycisk?

27 Mar 2012 22:36 2125 2
  • Poziom 13  
    Witam

    Posiadam w samochodzie (mercedes w124) centralkę WAECO MT-150. Pilot od tej centralki ma 2 przyciski. Niebieski, którym się otwiera/zamyka centralny zamek oraz szary który nic nie robi.

    I sprawa jest taka, że chciałbym podłączyć tą centralkę też do otwierania bagażnika (bagażnik otwierany jest elektrycznie siłownikiem).

    Centralka na pewno umożliwia taką operację, bo:
    1. przyciski na pilocie są dwa
    2. w samej centralce są 3 przekaźniki opisane na płytce REL1...2 (czy jakoś tak)

    Problem w tym, że piny na wtyczce oczywiście nie są opisane. Instrukcji do tej centralki oczywiście przy kupnie auta nie dostałem, a znalezienie owej w internecie jest nie łatwe. Może w niemieckim by się coś znalazło (niemiecka firma) ale takowym nie władam w ogóle. Jedyne co znalazłem w otchłani internetu to instrukcje podłączenia gotowych przejściówek do poszczególnych modeli aut.

    Czy ktoś przerabiał może taki temat? Pomoże ktoś?

    Dodano po 2 [godziny] 29 [minuty]:

    edit:

    Udało mi się odkopać fajny temat na elektrodzie:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1769894.html

    Tam użytkownik Lech54 wrzucił instrukcję do jakiegoś sąsiedniego zestawu w którym to głównym sterownikiem jest właśnie wspomniany MT150.

    http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaet.../850020-an-01-pl-Zdalne_sterowanie_MT_350.pdf

    Według tego PDFa dowiedziałem się, że jest właśnie tak jak mówiłem, że jest dodatkowa opcja sterowania czymś.

    pin 6. Funkcje komfortowe, Masa (-) 150mA max.

    To, że jest max 150 mA tłumaczyło by, że nie słychać było pracy przekaźnika jak klikałem szary przycisk. Przekaźniki do centralnego słychać jak się załączają, ale są na 10A. Ten jest na mały prąd to i przekaźnik mniejszy to i go nie słychać, chyba.

    No tak czy inaczej opcja jest. 150mA max. Ma to posłużyć do otwierania bagażnika takim typowym siłownikiem z allegro (siłownik ciągnie opancerzoną linkę, która na końcu zaprzęgnięta jest do zamka klapy bagażnika). Domyślam się, że taki siłownik ciągnie więcej prądu niż te 150mA i bezpośrednio nie będę mógł go podłączyć (mimo to, że czas jego pracy to ułamek sekundy, bo przy klapie jest krańcówka, która automatycznie odcina dopływ prądu do niego jak tylko klapa się otworzy).
    W takim razie muszę zastosować przekaźnik. Przekaźnik sterowany przekaźnikiem :) centralka będzie załączać przekaźnik na większy prąd, który to będzie sterował siłownikiem.
    Jaki przekaźnik wystarczy do takiego zastosowania z takim allegrowym siłownikiem (z opisu niby dźwigającego 6kg)?
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Takie sterowniki podają impuls "masy" zazwyczaj z wyjścia tranzystora.
    Musisz wysterować tą masą cewkę przekaźnika - najlepiej typowego - samochodowego 30A.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    w gratach gdzieś wyszukałem przekaźnik sterowania szybrem od w124. W środku siedzą 2 przekaźniki v23133 siemensa. Gdzieś tam w specyfikacji na necie wyczytałem, że chyba są aż na 60A więc bez problemu jeden z nich sobie wykorzystam. I będzie bezkosztowo :)

    Dodano po 2 [godziny] 25 [minuty]:

    No to się pospieszyłem. Jednak ta centralka nie ma obsługi dodatkowego kanału. Szkoda. Pozostaje wymiana centralki, ale to już przy zakładaniu alarmu.

    Trochę bez sensu, że dają kluczyk z 2 kanałami a centralka go nie obsługuje. No ale cóż.