Witam.
Suzuki Grand Vitara 2003 2.0TD HDI RHZ
W końcu postanowiłem się za to zabrać, bo mnie to strasznie wkurza. Czy normalne jest by podczas pracy klimatyzacji nawet w chłodne dni, a nawet zimą pracowały wszystkie wentylatory? Są aż trzy, więc nie sądzę. Jeden przed skraplaczem (ten właściwy od klimatyzacji) i dwa od strony silnika: mały i duży. Podejrzewam, że przy temperaturach "pokojowych" i poniżej nie ma potrzeby by szumiały mi pod maską wszystkie trzy - jest to strasznie irytujące. Rozumiem upalnym latem, kiedy potrzeba szybko odprowadzić ciepło, ale nie teraz.
Nie jestem w posiadaniu schematu GV akurat dla tego diesla. Posiadam natomiast schemat dla jednostek benzynowych - te się różnią, bo posiadają wiskozę. Patrząc częściowo po tymże schemacie i śledząc przewody i przekaźniki pod maską wynika (mogę się mylić), że wszystkimi trzema wentylatorami rządzi sterownik silnika tradycyjnie - poprzez przekaźniki.
Na podstawie jakiego czujnika ECU silnika mógłby decydować o załączeniu wszystkich wentylatorów skoro w obiegu klimatyzacji jest tylko (chyba) presostat? Jaki warunek musiałby być spełniony?
Czujnik temperatury zewnętrznej o ile taki jest w tym silniku? Czujnik temperatury powietrza zasysanego? Na schemacie jest niby termistor, ale nie podłączony.
Sklejony przekaźnik wykluczam, bo to się by kupy nie trzymało.
Nie robiłem jeszcze żadnych pomiarów, bo może szukam dziury w całym, a wszystko jest ok?
Pozdrawiam,
K
Suzuki Grand Vitara 2003 2.0TD HDI RHZ
W końcu postanowiłem się za to zabrać, bo mnie to strasznie wkurza. Czy normalne jest by podczas pracy klimatyzacji nawet w chłodne dni, a nawet zimą pracowały wszystkie wentylatory? Są aż trzy, więc nie sądzę. Jeden przed skraplaczem (ten właściwy od klimatyzacji) i dwa od strony silnika: mały i duży. Podejrzewam, że przy temperaturach "pokojowych" i poniżej nie ma potrzeby by szumiały mi pod maską wszystkie trzy - jest to strasznie irytujące. Rozumiem upalnym latem, kiedy potrzeba szybko odprowadzić ciepło, ale nie teraz.
Nie jestem w posiadaniu schematu GV akurat dla tego diesla. Posiadam natomiast schemat dla jednostek benzynowych - te się różnią, bo posiadają wiskozę. Patrząc częściowo po tymże schemacie i śledząc przewody i przekaźniki pod maską wynika (mogę się mylić), że wszystkimi trzema wentylatorami rządzi sterownik silnika tradycyjnie - poprzez przekaźniki.
Na podstawie jakiego czujnika ECU silnika mógłby decydować o załączeniu wszystkich wentylatorów skoro w obiegu klimatyzacji jest tylko (chyba) presostat? Jaki warunek musiałby być spełniony?
Czujnik temperatury zewnętrznej o ile taki jest w tym silniku? Czujnik temperatury powietrza zasysanego? Na schemacie jest niby termistor, ale nie podłączony.
Sklejony przekaźnik wykluczam, bo to się by kupy nie trzymało.
Nie robiłem jeszcze żadnych pomiarów, bo może szukam dziury w całym, a wszystko jest ok?
Pozdrawiam,
K