Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakim napięciem ładować 3 akumulatory 12v połączone szeregowo

28 Mar 2012 00:43 11923 9
  • Poziom 12  
    Witam,

do roweru elektrycznego zakupiłem 3 akumulatory 12V20AH

akumulatory są połączone do sterownika szeregowo.
    akumulatory będą cyklicznie ładowane po każdej trasie.

Proszę o informację jaką ładowarką mogę ładować ten pakiet.
    znalazłem różne ładowarki jednak większość jest z napięciem 12V i prądem 1800mA

wiem że 1 akumulator bym naładował taką ładowarką w około 11-12 godzin.
    Czy moge jednak w taki sam sposób ładować te 3 akumulatory na raz połączone szeregowo ?
    czy prąd ładowarki spada automatycznie do 600 mA i czas ładowania wszystkich 3 na raz wydłuża się 3 krotnie, ale poza tym nic się nie dzieje i ładuje poprawnie ?

Jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o elektronike więc proszę mi wybaczyć to być może głupie pytanie.

Oczywiście szukałem na elektrodzie podobnych tematów ale jedyne co znalazłem to tematy z 1 odpowiedzią która zachęca do dokładniejszego przeszukania forum, dlatego żeby inni nie szukali w nieskończoność proszę o konkretną odpowiedź.

edit:

a może mam zrobić tak jak na załączonym poniżej schemacie i podłączyć akumulatory szeregowo do sterownika zasilania i innymi kablami równolegle do ładowarki.

Jakim napięciem ładować 3 akumulatory 12v połączone szeregowo
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Napięcie ładowania szeregowo połączonych Aku 3x12V wyniesie ponad 36V
    To "ponad" to kilka voltów ale tak dobrane aby prąd ładowaia nie przekroczyl 2A.
    Poniewaz akumulatory te maja pojemność 20Ah, 2A wynika z "dziesięcioozinnego"
    prady ładowania.
  • Poziom 23