Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pomoc w doborze sprzętu do firmy nagłośnieniowej

mastersoundssss 07 Sty 2005 14:15 3681 39
  • #31
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #32
    cqt
    Poziom 16  
    Co do wzmacniaczy tej pierwszej grrupy to masz troche racji, ale nowa seria tych wzmacniaczy... to juz calkiem inne bajka...znam ja od sfery serwisu... czyli slabo bo b rzadko wracaja a jak juz to przyjedzie z dioda zepsuta albo przelacznikiem, a gwarancja sama mowi za siebie 5 lat :wow Co do parametrow to nie sa gorsze od Macrotecha a nawet lepsze... nie trudno porownac, moze filozofia jest gorsza ale to zalezy od przypadku.. mowie o mocach...ale juz niedlugo bedzie nowa seria z zasilaniem impulsowym....
  • #33
    vespereq
    Poziom 26  
    hmm nie chce przejsc na A3 .. aczkolwiek miałem je na myśli.. w tej chwili kożystam m.in z końcówek Yamahy (środki napędzane P4500) jednak zważywszy na to że potrzebuje ciut więcej mocy zastanawiam się na przejściem na chwalone i poularne w niemczech P7000... obecne 4500 jeszcze ani razu mnie nie zawiodły, grały w kurzu, w upale, i w roznych ekstremalnych warunkach.. najbardziej cieszyło to ze zanim podniesiono napięcie do 240 .. często zdażało sie ze w sieci było 210V a po podłączeniu aparatury 188V .. roznego rodzaju efekty i piece gitarowe odmawialy posłuszenstwa a koncówki grały bez przykrych niespodzianek w stylu wyłączania sie itp. hmm co do firmy PRO audio nie chcę sie publicznie wypowiadać .. zeby mnie o nic nie posądzono. bo nie jestem w stanie w 100% potwierdzic swoich poglądów.. ale jezeli ktoś chciałby mi pomóc to prosze na priv.. Pozdrawiam
  • #34
    SILVER SOUND
    Poziom 28  
    Witam
    Samo okreslenie "markowy" nic nie daje. Tam tez projektowali to ludzie, i ludzie to wyprodukowali. Wielu przejechało sie kupując markowe buble jak serie TR, SF, i podobne znanych producentów. Tu sa potrzebne kolumny DOBRE, niezależnie jakiego producenta, oraz dośc uniwersalne. Pamietać nalezy iż takie nagłosnienie będzie pracowało nie tylko na plenerach, ale i w pomieszczeniach. Przy kiepskiej akustyce pomieszczeń, a takich ci u nas w kraju większość, kolumny basowe typu odwrotka, moga okazać sie nie do opanowania, tak samo jak kolumny średniowysokotonowe o zbyt szerokim kącie promieniowania.
    Kupująć zbyt kiepskie jakościowo nagłosnienie, mimo tego iż wydasz kupę kasy, nigdy nie dorwiesz sie do choćby cząstki tego "tortu".
    Ci z już ustabilizowana opinia na rynku, kiedyś zaczynali od odwrotek na basie, dziś to wyprzedają, i kupują inne typy kolumn basowych.
    Poza tym, dźwiek jest jak samochód, lepszy i gorszy z okreslonych konstukcji, kto raz sie przejedzie "rolsem", "choruje" na niego...
    Tak samo jest z jakościa nagłosnienia, dlatego ten tort jest już podzielony, bo ci mocarze pokazali iż maja nagłosnienia "rolsy"...
    Artyści nie dlatego , życza sobie określonego nagłośnieniowca, bo go kochają, lub innych nienawidzą..
    Oni chcą miec jak najlepsza jakość!!!
    Samo spl(sprawność) kolumny nie jest wykładnikiem jakości, ważne sa inne decydujące o jakości czynniki.
    Wymienione wczesniej przeze mnie firmy są przykładem doboru nagłosnienia według kryterium jakości z przyzwoita sprawnością.
    Skoro chcesz w przyszłości do nich dołączyć, radze ci od razu nastawic sie jak oni.
    Jesli sam siebie ustawisz w 3 lub 4 lidze, ciężko będzie ci w przyszłości to przeskoczyć, a i wyprzedać to co okaże sie nitrafionym zakupem, nie będzie łatwo, bo świadomość, i oczekiwania jakościowe od nagłośnień ida szybko w górę, czego przykładem są wyroby czołowych producentów, choćby w systemach tzw"liniowych", gdzie nie uświadczysz tuby na basie.
    jk
  • #35
    cqt
    Poziom 16  
    SS przestan juz dawac te glupie porownania one nam nic nie dadza... Odwrotek sie pozbywaja bo sa stare i te konstrukcje sa malo udane. Bzmienia np naszych odwrotek nie roznia sie zbyt wiele od BR poza paroma Hz nizej. to prawda ze na rynku jest 99,9 % kiepskich odwrotek bo to jak sam wiesz trudna konstrukcja. Na tyle malo sie roznia roznia ze mozna lekko korektorem poprawic (przeciez po to on jest)
  • #36
    SILVER SOUND
    Poziom 28  
    Witam
    Kolego cqt, te porównania nie sa głupie, tylko uczciwe.
    Skoro najlepsi producenci nie stosuja tych konstrukcji w swoich sztandarowych produktach, a takimi, na dziś sa , zastawy potocznie zwane "liniowymi", to znaczy że nie zasługuja według nich na zastosowanie w tej jakości nagłosnienia. Wydaje mi się, że goście , własciciele, wymienianych przeze mnie firm, nie sa filantropami, i nie wspierają swoimi pieniędzmi, miernych producentów....
    Fakty sa ..... jakie są.... Ani u FOTISA, ani w AUDIO-SYRTEMIE, nie uświadczysz takich kolumn, a zapewne inni elektrodowicze wymienia jeszcze innych poważnych nagłośnieniowców, co mają podobne upodobania sprzętowe ( na poziomie minimum 100 KW!!!)
    Więc nie czuje sie w żaden sposób nieuczciwy, tym bardziej, że nie sa te kolumny , o których sądziśz iż są tak dobre, poddane żadnej weryfikacji przez
    jakiekolwiek znaczące autorytety z branży.
    Skoro nie przeczytałem, np opinii Pana Wróblewskiego, lub naczelnego drugiego pisma branżowego, i sam nie miałem okazji tych, zachwalanych , przez ciebie kolumn posłuchać, to nie moge polecać ich autorowi tematu....
    Proponuję, skoro uważasz, że sa to naprawdę dobre obudowy, jak najszybciej poddać je ocenie, i upublicznieniu opinii, ludzi , co maja coś do powiedzenia w tych tematach.
    Wtedy, po przeczytaniu , pozytywnych opinii, będe mógł każdemu zainteresowanemu sprzętem tego typu, zaproponować ten wyrób.
    Z moich dotychczasowych doświadczeń, wynika , raczej negatywna oipnia o tych kolumnach.
    Oczywiście moge sie mylić, ale samozachwalanie, mi nie wystarczy. Mam kilka autorytetów z branży, i być może , mylnie, ale im ufam, w ich opiniach.
    jk
  • #37
    vespereq
    Poziom 26  
    ""Artyści nie dlatego , życza sobie określonego nagłośnieniowca, bo go kochają, lub innych nienawidzą..
    Oni chcą miec jak najlepsza jakość!!!"" Nie obraź się i nie żebym nie szanował Twojego zdania ale ten cytat powyżej to bzdety.
    Powiedz mi jak to jest... ma się odbyć koncert czołowej polskiej kapeli... przychodzi rider taki, że na samą myśl cofa sie śniadanie, ale , że chcesz nagłośnić ten koncert dobierasz sprzęt taki jak w riderze dzwonisz do akustyka zespołu.. a ten zaskoczony, że w tej okolicy jest taki sprzęt mówi, że w sumie nie ma problemu... dogadujesz sie z organizatorami na jakąś tam sume (biorąc pod uwage, że w twojej okolicy konkurencja jest duża). i w momencie rozreklamowania koncertu dzwoni sobie ogranizator, że dostął telefon od menagera i żądają jakiejśtam konkretnej firmy, która przyjeżdza z 1/5 rideru, a kasuje 4x - 5x więcej tylko dlatego że jest wymagana przez zespół albo jest z większego miasta. Kolejny przykład, zespół kilku utworów.. był na topie teraz jest o nim cicho... zawsze przyjezdzali w 2 busy.. 1 nagłośnienie. 2 zespół.. no chyba, że nagłaśniałą ich konkretna firma... i obojętnie jakie nagłośnienie byś wystawił i obojętenie ile zawsze na 15 min przed koncertem rządali dopięcia ich sprzętu.. bo jest za mało albo take tam.. pomijam oczywiście kwestie tego że typy obudów nie zawsze się zgadzały z typami obudów nagłosnienia kóre było już wystawione. W późniejszym okresie okazało się, że to zespół nie mając o tym bladego pojęcia rządał taki bzdur... Jest jeszcze kilka takich przykładów, ale nie będe elaboratów tu pisał.. aa jeszcze jedo.. często okazywało się, że jakimś dziwnym trafem akustyk zespołu miał własną firmę nagłośnieniową i to tej firmy właśnie rządał zespół.. o jakości dźwięku reperezentowanej przez ta firmę nie wspomne. Czasami myślę, że wpadam w samozachwyt, jednak jeżeli jednak akustycy różnych grup i tych z czołówki i tych mniej znanych utrzymują mnie w przeświadczeniu, ze sprzęt gra naprawde nieźle.. to coś w tym musi być. Problem jednak leży w tym że ustawiam siebie w 3 lub 4 lidze.. problem polega na tym, że rynek jest podzielony... oraz na tym że w mojej okolicy.. powiedzmy nawet województwie, sprzętów różnej maści jest tyle, że pojąć się tego nie da, a najgorsze jest to, że większość z nich to sprzęty domów kultury .... dadzą dyrektorowi czy dyrektorce na przysłowiową "flaszkę" i mogą sobie dorobić na sprzęcie w/w.. a to że jakiś tam dom kultury w małej mieścince ma "tony" aktywnych mackie'ch całe case'y diboxów miksery, mikrofony i innych badziewi z bardzo wysokich półek to nikogo nie zastanawia... obsługa tego jest marna, z małymi wyjątkami, a kasa leci.... są też "miśki" które mają np. "szyte" paczki (też mam) z tym że jak delikwent mówi mi że ostatnio dobudowali troche "dołów" a ja się go pytam gdzie stroili bass-reflexy to on z oburzeniem patrzy na mnie i pyta sie a po cholere to stroić? ci sami delikwenci zapewniali, że spełnią rider grupy grającej ska, z którą miałem przyjemnosc zagrac troche koncertów.. po cyz mbramki na bębny chcieli mi zrobić z feedback destroyera firmy behringer a compresor do wokali był wpięty na sume.. bo tak ma być i koniec, a w kalendarzu ani jednego wolnego terminu.. poprostu nie mam pytań. W ten poniedziałek co będzie mam siąść za sterami w KAtowicach w teatrze im. Wyspiańskiego ... mają być jakieś kolendy.. a zespół nie jest pewny ichniejszych akustyków, to wszystko pikuś... za nagłośnienie bębnów zarządali 700zł bo tyle wzieła firma z Krakowa za wypożyczenie mikrofonów... no to to są jakieś jaja chyba. z drugiej strony jak się dowiedziałem, że w Krakowie za koncert w klubie i to grzecznościowo dostaje się 2000zł... to przestaje wątpić.. I powiedz mi tu Silver Sound jak tu sie wybić jak na śląsku znajomy robił koncert grupy Hey w klubie, wystawił 4,5KW na strone za koncert dostał 500zł i właściciele stwierdzili że ich strasznie oskubał... ale takie są realia tego pochrzanionego województwa... Na całe szczęscie zdarza mi się wyjeżdzać "w polskę" kilka razy do roku w okolice Krosna i Jasła.. Tam są zupełnie inne realia jak w całej Polsce tylko nie na śląsku. Piss and koniec epopeji
  • #38
    SILVER SOUND
    Poziom 28  
    Wita kolegę Vespereq
    Niestety na patologię, jaka opisujesz nikt nie ma "patentu".
    Układy lokalne, zmowy , machlojki, niestety, tam gdzie sa jakiekolwiek pieniądze, sa , były i będą.....Na to nic nie poradzimy.
    Jako właściciel niewielkiego nagłosnienia ( ok 30kW), i malutki, niszowy producent, staram sie podpowiedzieć, maksymalnie dużo , z tego co wiem, koledze, który chce wydac kesz, i wdepnąć w to samo g....o, co my wdepneliśmy.
    Nie jestem realizatorem dźwieku, ale mam wielki szacunek dla tych ludzi, bo bez nich nie zagra jakiekolwiek nagłośnienie, i z szacunku dla nich , i potencjalnych właścicieli nagłośnień, niezależnie od kogo je kupia, staram się im podpowiadać, jak najlepiej, według mojej wiedzy, być może niedostatecznej...aby przynajmniej mieli , za swoje pieniądze, coś co wcześniej, czy później, docenią zarówno ARTYŚCI, jak tez akustycy-realizatorzy.
    Pozdrawiam, i zapraszam do wspólnej propagacji jakości.
    Mam nadzieję , że kiedyś zwyciężymy.....
    jak dożyjemy....
    jk
  • #39
    Paweł.ko
    Spec Elektroakustyka
    Zgadzam się z tym że paczka zrobi więcej i jest częściej wspominana w rider-ach! Artyści, a tak dokładnie to ich akustycy lub ludzie twierdzący że się na tym znają często wymagają odpowiednich kolumn, mikserów, mikrofonów czy osprzętu efektowego a niechętnie piszą o wzmacniaczach. Oczywiście dla ludzi znających się na nagłośnieniach wzmacniacz to bardzo ważny element w torze akustycznym ale o dziwo w naszych warunkach często pomijany (...niech będzie 50kW na paczkach takich i takich, z mikserem takim i takim, z mikrofonami takimi i takimi, niech za mikserem będzie efekcik taki i taki a wzmacniacze- niech mają na tyle mocy by to pchnąć firma mniej znaczy!). Dla mnie błąd ale skoro tak jest...
  • #40
    vespereq
    Poziom 26  
    Silver Sound: Chętnie się przyłącze :)
    Paweł.ko : w tym co mówisz jest dużo racji ale tego by jeszcze brakowało, żeby zaczęto żądać konkretnych wzmacniaczy... jeden by chciał Crowna.. drugi Chevina.. jeszcze inny Yamahe, a ja bym pisał że powiedzmy na innych końcówkach jak ADS nie zagram, bo mi pasują i tyle. Zbliżona sytuacja jest z głośnikami.. trudno mieć magazyn i dobierać kolumny i wzmacniacze wg tego co sobie zazyczy akustyk... natomiast wśród mikrofonów i efektów są pewne standarty, gdzie nawet jeżeli w riderze jest inna pozycja to 99% akustyków godzi się powiedzmy na "zamiennik" np. jeżeli w riderze są bramki aphexa to jak wystawsz drawmera to nikt się nie obrazi. Do czego zmierzam. Chodzi mi poprostu o to, że nawet jeżeli miałbym z kąd pożyczyć wzmacniacze wymienione w riderze, to z kąd pewność że akurat będą one pasowały do danych kolumn??? A z efektami jest tak, jak juz pisalem i zazwyczaj nikt poza standarty nie wybiega, a jeżeli życzą sobie jakichś bajerów w stylu Vo-koder (chyba tak to sie pisze) to sami je sobie przywożą . Pozdrawiam