Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 1.9 jtd - nierówny przyrost mocy przeładowuje turbina

28 Mar 2012 19:08 8885 18
  • Level 21  
    Mam kolejny ciekawy przypadek.
    Problem polega na tym, że auto przy wciśniętym pedale gazu do końca i przyspiesza i zwalnia. tak jak byśmy dodawali i odejmowali "gazu"
    To co mnie najbardziej dziwi to, że wykres ciśnienia doładowania wygląda jak wykres sondy lambda oczywiście tylko podczas przyspieszania.
    Wykres ciśnienia zadanego i odczytanego mniej więcej się pokrywa, ale ciśnienie turbo szybciej rośnie niż wymaga tego sterownik.
    Podmieniałem już czujnik ciśnienia turbo, zawór regulacyjny i przepływomierz.
    Egr jest zaślepiony bo nie działa, ale błędu nie wywala.
    sztanga turbiny pracuje w całym zakresie, odpinałem również tą "gruszkę" i cięgno do regulacji geometrii pracuje bez problemu i lekko, bez przeskoków.
    Co jeszcze można by sprawdzić?
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 20  
    Ale to sterownik obniża i zwieksza zadane ciśnienie dobrze cię zrozumiałem..?
  • Level 21  
    tak to wygląda ciśnienie zadane przez sterownik ma raz jest wyższe raz niższe, a wydawało mi sie ze przy wcisnietym pedale gazu do konca powinno miec jakas stałą wartosc
  • Level 20  
    Jedziesz np na 3-cim biegu pedał w podłoge i cisnienie faluje, pamiętasz może przy jakiej wartości spada. masz może logi z jazdy???
  • Level 41  
    Podpenij EGR i zacznij się przykładać do pracy.
  • Level 21  
    egr cały czas jest podpięty tylko zaślepiony i to nie przezemnie, tylko tak do mnie przyjechał.
    oczywiście wyciągnołem egr wyczyściłem, ale nie udało sie go uruchomić.
    Przykładam sie do pracy. tylko pomysły mi sie skończyły.
    Chyba, że regulacja sztangi turbiny miałaby tu jakies znaczenie?
  • Level 41  
    To że błędu nie wywala nie znaczy że jest dobrze. EGR musi chodzić.
    Ciśnienie nie równe więc albo nieszczelności albo samo turbo się przyciera i nie daje z siebie mocy.
  • Level 21  
    jeśli jest przeładowanie to raczej nie jest to wina nieszczelności w układzie dolotowym.
    Turbo nie pluje olejem, luzu osiowego niema.
    Układ jst zaolejony, ale tragedii niema.
    Jeśli jesteś pewien, że to mogłaby być wina egr to poszukam drugiego.
    Gdybym miał "zdrowego" z takim siilnikiem to zaślepiłbym egr i widziałbym czy sie to samo dzieje.

  • Level 34  
    a parametr przepływu powietrza jak się zachowuje ?
  • Level 21  
    też nie tak jak powinien, ale to z powodu zaslepionego egr.
    Poprostu ilosc powietrza rosnie wraz z obrotami
  • Level 17  
    Sztanga do regulacji.A możesz podać zakres ciśnień podczas falowania?
  • Level 21  
    2000-2600 zmierzone.
    zadane 2000-2400
  • Level 20  
    A zawór rególacji ten pod zderzakiem na jaki podmieniałeś???
  • Level 21  
    na taki jak orginał. Nowy
  • Level 21  
    Wymiana egr pomogła na nierówne przyspieszanie.
    Ale niestety przeładowanie zostało
    chociarz juz niewiem do konca.
    błąd który sie pojawia to p0235. w różnych programach jest różnie tłumaczony.
  • Level 42  
    Podmień czujnik ciśnienia na dolocie.
    Może wężyki na zaworze turbiny pozamieniane?
  • Level 21  
    wężyków nieda sie zamienić. jeden jest grubszy.
    chociarz są tacy co by dali rade.
    Ale tez to sprawdziłem dla pewnosci.
    Czujnika cisnienia jeszcze nie podmieniłem, bo niestety takiego nie miałem, ale sproboje, bo tez mi sie to wydaje mozliwe
  • Level 21  
    tak problem rozwiązany. zapomniałem napisac.
    Sprawa wyglądała tak.
    Winny był przepływomierz.
    Tylko w Aucie był założony niewłąściwy tzn nie z tego samocgodu.
    Na poczatku zamówiłem nowy, bo ten był pierwszym podejrzanym, wymieniłem i nic to nie zmieniło.
    Dopiero jak przypadkiem miałem auto z takim silnikiem zobaczyłem, ze przepływomierz jest inny.
    Zamówiłem jtaki jak trzeba i auto jedzi bez problemu.
    Moim błędem było to, że założyłem, że nikt takiego numeru by nie zrobił i nie sprawdziłem wg katalogu jaki powinien byc. Trzeba sie uczyc a własnych błedach