Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana uszczelki głowicy opel astra G/II

lukasz1919 29 Mar 2012 00:57 31342 7
  • #1 29 Mar 2012 00:57
    lukasz1919
    Poziom 10  

    Witam zakładam temat gdyż nie znalazłem szczegółowego opisu na forum , informacje są bardzo ogólne , a wiec mam kilka pytań dotyczących wymiany uszczelki głowicy w astrze g 98r 1.6 16v X16XEL.

    Sytuacja wygląda tak od pewnego czasu samochód brał płyn chłodniczy , mniej więcej 0,5 l w miesiącu przez okres 3 mies , ostatnio zaczął wyrzucać olej z pod korka i uszczelki pokrywy zaworów, postanowiłem to sprawdzić odkręciłem osłonę i zauważyłem pełno mazi pod pokrywą i w przewodzie zwrotu oleju, płyn chłodniczy dostał się do obiegu oleju . znajomy mechanik powiedział , że to uszczelka pod głowicą. Więc zdjąłem głowice wyczyściłem pokrywę i przewód olejowy z tego szlamu, spuściłem olej i płyn chłodniczy( w płynie były nieznaczne ślady oleju , tłuste plamy na powierzchni) i wykręciłem głowice jutro mam zamiar oddać ją do planowania. Mam kilka pytań co do tego:

    1)Czy po takim wymieszaniu oleju z płynem chłodniczym trzeba przeczyścić miskę olejową , i w jaki sposób ? ( myślałem o wlaniu 1 l benzyny do miski i niech to trochę postoi i wylać to)

    2)Przed zdjęciem głowicy nie ustawiłem rozrządu w pozycji GMR to znaczy koła pasowego ,zębatki wału i 2 zębatek od wałków rozrządu . Czy mogę to zrobić po planowaniu głowicy jak ją będę przykręcał ? ( oczywiście przed założeniem nowego paska rozrządu chodzi o te pozycje jak na ilustracji niżej )

    Wymiana uszczelki głowicy opel astra G/II Wymiana uszczelki głowicy opel astra G/II Wymiana uszczelki głowicy opel astra G/II

    3)Może doradzicie coś jeszcze co można zrobić , mam pół silnika rozebrane ;-)

    3 7
  • #2 29 Mar 2012 09:22
    robokop
    Moderator Samochody

    Czyszczenie miski sobie daruj, było spuścić wpierw płyn z układu chłodzenia, potem olej z rozgrzanego silnika. Głowicę zakłada się przy prawidłowo ustawionych wałkach i wale korbowym. Klucz dynamometryczny oczywiście masz?

    0
  • #3 29 Mar 2012 09:40
    batigol66
    Poziom 17  

    lukasz1919 napisał:
    2)Przed zdjęciem głowicy nie ustawiłem rozrządu w pozycji GMR to znaczy koła pasowego ,zębatki wału i 2 zębatek od wałków rozrządu . Czy mogę to zrobić po planowaniu głowicy jak ją będę przykręcał ? ( oczywiście przed założeniem nowego paska rozrządu chodzi o te pozycje jak na ilustracji niżej )
    Oddaj samochód do mechanika najlepiej jak nawet ksiazki nie masz.Jak dokrecisz glowice z jakim momentem i kolejnoscia śrób?Na oko?Kolejnosc dokrecania pokryw łożysk wałow rozrzadu tez na oko?

    0
  • #4 29 Mar 2012 15:55
    lukasz1919
    Poziom 10  

    do batigol66 klucz posiadam ma zakres 40-210 Nm
    Wymiana uszczelki głowicy opel astra G/II

    książkę również dużo się z niej dowiedziałem np jak dokręcać szpilki głowicy
    Wymiana uszczelki głowicy opel astra G/II

    oddać do mechanika czemu nie , i zapłać mu z 400zł za robociznę i jeszcze nie wiadomo czy dobrze zrobi. same części kosztują jakieś 700zł , a mechanik zrobi to samo co ja. Czyli 1100zł za wszystko , za to kupiłbym cały silnik hehe .

    Do robokop , więc nic nie powinno się stać jeśli później spuściłem olej i płyn?

    0
  • #5 29 Mar 2012 16:31
    batigol66
    Poziom 17  

    Olej spuszcza sie z rozgrzanego silnika.Bo jak zimny to gęstniejszy jest i wiecej dostanie w środku.Ja po załozeniu głowicy wlalbym ten stary uruchomil silnik az sie nagrzeje i wtedy wymienil olej na nowy.Najpierw sie spuszcza plyny potem sciaga glowice nie na odwrot.

    lukasz1919 napisał:
    Więc zdjąłem głowice wyczyściłem pokrywę i przewód olejowy z tego szlamu, spuściłem olej i płyn chłodniczy( w płynie były nieznaczne ślady oleju , tłuste plamy na powierzchni) i wykręciłem głowice jutro mam zamiar oddać ją do planowania
    w koncu co wczesniej zrobiles?

    1
  • #6 29 Mar 2012 17:18
    lukasz1919
    Poziom 10  

    Napisze kolejność dokładnie po kolei ,bo trochę namieszałem ,daruje sobie kolektory ,listwę wtryskową,listwę świec , przewody , rozrząd i resztę.

    1) zdjąłem osłonę głowicy
    2) spuściłem płyn z chłodnicy
    3) odkręciłem głowice
    4) spuściłem olej

    w takiej kolejności

    Zorbie jak radziłeś wleje stary olej tylko przeposzczę go przez jakieś sito , odpalę na parę minut żeby się zagrzał i dopiero spuszczę olej przy nagrzanym silniku, sprawdzę przy okazji czy dobrze rozrząd ustawiony.

    1)Na tłokach jest trochę nagaru wyczyścić je , czy lepiej zostawić jak są?
    2)Jaki radzisz uszczelniacz dać pod uszczelki kolektorów ,to jest od wydechu i dolotowy? a na uszczelkę pod głowicą ?
    3)Czy te 3 rysunki wyżej przedstawiają prawidłowe ustawienie rozrządu?
    (opis ten jest z książki "ASTRA II i ZAFIRA'' autor H. R. Etzold i dotyczy silnika X16XEL , pisze że to ustawienie również dotyczy silników 1.4 , 1,6 , 1.8)

    0
  • Pomocny post
    #7 29 Mar 2012 17:27
    robokop
    Moderator Samochody

    Żadnych uszczelniaczy się nie daje, an pod kolektory, ani pod uszczelkę głowicy. Powierzchnie mają być czyste i suche. Starego oleju w żadnym przypadku nie wlewaj już do tego silnika. Zalej po zmontowaniu świeżym i tyle.

    0
  • #8 29 Mar 2012 17:56
    lukasz1919
    Poziom 10  

    No i wszystko się wyjaśniło , błędem było spuszczać olej z zimnego silnika , ale chyba nie aż tak strasznym , wleje świeży i tyle jak radzi prawdziwy fachowiec, pod uszczelki nie dajemy żadnych uszczelniaczy jak radzili mi niektórzy, rysunki przedstawiają prawidłowe ustawienie rozrządu co do mojego silnika .

    0