Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa c 1.0 Czas wtrysku ?

mk-tronic 29 Mar 2012 09:05 4861 19
Bosch
  • #1
    mk-tronic
    Level 17  
    Witam,potrzebuje jakiejś rady gdyż wyczerpałem już chyba wszystkie możliwości,mianowicie auto to corsa c 1.0 2002 r z10xe ,ma problem z utrzymaniem wolnych obrotów, silnik na wolnych obrotach pracuje nie równo,gaśnie nie może utrzymać obrotów,trzeba dodawać gazu ,cały sie trzęsie,strzela w kolektor ,w spalinach czuć ewidentnie nie przepalone paliwo aż w oczy szczypie wiec mniemam że chodzi o czas wtrysku,z tego co zaobserwowałem w parametrach czas wtrysku na wolnych obrotach wynosi 10ms a powinien 5ms,ale nie wiem już dlaczego, wymienione było już :przepływomierz nowy bosch sztuk 2, czujnik temp, czujnik położenia wałka,listwa zapłonowa,sonda,wtryski,paliwo,sprawdzony rozrząd,sprawdzona instalacja,brak błędów w sterowniku,ilośc powietrza zassanego przez maf na wolnych obrotach 9kg na wszystkich przepływomierzach,dodam że miałem drugą taką corse która chodziła dobrze i porównywałem parametry i tylko czas wtrysku sie różnił, tylko czemu?co jeszcze wpływa na czas wtrysku,czy powodem takich anomalii może być wycięty katalizator ?Prosze o pomoc bo już wymiękam...
  • Bosch
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    mk-tronic
    Level 17  
    dwa razy sprawdwalem. Jest dobrze.

    Dodano po 34 [minuty]:

    tak sie zastanawiam dalej nad tym rozrządem,bo wałki i wał były na pewno ok ale nie mam pewności co do koła czujnika wałka rozrządu,,jak można to sprawdzić bez specjalnego przyrządu ? czy przesuniecie tego kółka może powodować takie anomalie ?
  • Bosch
  • Helpful post
    #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Egr nie "wisi" czasem?
  • #5
    mk-tronic
    Level 17  
    nie,chodzi ładnie,wyciągałem i sprawdzałem.zastanawiam sie nad tym kółkiem na wałku rozrządu,jak ono powinno być ustawione ?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    mk-tronic
    Level 17  
    miałem wczoraj taką samą która chodziła normalnie i też w parametrach miała koło 9kg,dodam że te 9 klio może być jesli sterownik uchyli przepustnice aby nie dopuścić do zgaszenia silnika,to wygląda tak że obroty spadają na 600 - 500 obrotów ,uchylenie przepustnicy wynosi koło 8% a przy tym śmierdzi paliwem.co ciekawe jak zdejmę wtyczkę z jednego wtryskiwacza to chodzi lepiej niż na trzech.wniosek ewidentnie za dużo paliwa tylko dlaczego ?
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    mk-tronic
    Level 17  
    nie wie czy dobrze dojrzałem ale widze 8kg żądane a rzeczywiste 9kg ?

    Dodano po 58 [sekundy]:

    moge zrobić logi jak coś.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    VENDETTI
    Level 16  
    Problem pewnie na zimnym silniku nie występuje.Czas wtrysku jest wydłużany bo lambda stoi w miejscu.
  • #14
    mk-tronic
    Level 17  
    niestety nie mam wakuometra ,nieszczelności nie widać i za bardzo nie słychać bo silnik cały sie trzęsie i strzela,chodź myślałem żeby zdjąć kolektor i obejrzeć ,walczę już tydzień z nim ,robota już po kosztach ale chciał bym z twarzą wyjść ,problem jest i na zimnym jak i na ciepłym,sondy podmieniałem 3 sztuki i to samo,zrobiłem nawet taki patent ze wpiąłem potencjometr w przewód sygnałowy z przepływomierza do ecu aby zaniżyć wartość wskazania ale bez rezultatu,nawet było gorzej bo zaczynał gasnąć jak tylko spadło poniżej 8kg.

    Dodano po 4 [minuty]:

    co jeszcze ciekawe paliwem czuć na odległość a sterownik widzi ubogą mieszankę,nawet wyjąłem kolektor żeby obejrzeć od środka czy coś nie przy pchane i nic,problem jest od razu po odpaleniu nawet po nocy .
  • Helpful post
    #15
    VENDETTI
    Level 16  
    Na tym filmiku nie widać aby lambda pracowała.Ciśnienie paliwa rozumiem,że w porządku?
  • Helpful post
    #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    mk-tronic
    Level 17  
    rozrząd wczoraj sprawdziłem trzeci raz,według mnie jest ok,ciśnienie sprężania po 12 atmosfer, spróbuje dziś zdjąć kolektor ssący i zobaczę czy nie ma jakiś uszkodzeń ?

    Dodano po 2 [godziny] 24 [minuty]:

    kolektor wyeliminowany,brak uszkodzeń.
  • Helpful post
    #18
    andrzej20001
    Level 43  
    Prąd na grzałkę sondy idzie?
  • #19
    mk-tronic
    Level 17  
    tak, zasilanie jest.
  • Helpful post
    #20
    VENDETTI
    Level 16  
    Sygnał z lambdy ginie albo spawanie uwaliło hybryde.