Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy

faflik 29 Mar 2012 11:46 19550 18
  • #1
    faflik
    Level 11  
    Witam
    Zakupiłem dwa tygodnie temu auto z przebiegiem 130 tyś. (przebieg przyjmujemy autentyczny - sprawdzony przez ASO)
    Auto po rozgrzaniu się (parę kilometrów) mam problem przy zatrzymywaniu się automat jakby głupieje i pomału schodzi do biegu pierwszego i jak stoję np na skrzyżowaniu dłużej skrzynia przechodzi w tryb serwisowy (brak możliwości wyświetlania i zmiany biegów po przełączeniu na sekwencję, wyświetla się tylko "D", i jest na 3 biegu.
    po ruszeniu i rozpędzeniu auta do pewnej prędkości odpowiadającej 3 biegowi wszystko wraca do normy.
    Proszę o pomoc.
    Czy ta skrzynia to ta sama czterobiegowa co w Renault z dwoma elektrozaworami które się psują ?
    Czasami podczas jazdy wyświetla się komunikat "automatic gear fault" ale nic się nie dzieje dziwnego z samochodem.

    Pozdrawiam
  • #2
    cardoctor
    Level 17  
    Podaj kody z diagnostyki.
  • #3
    romuald-f
    A/T specialist
    To nie ta sama skrzynka, masz skrzynkę AM6 (AW TF-80SC) japońską.
  • #4
    faflik
    Level 11  
    Witam
    Próbowaliśmy podłączyć pod dwa komputery ale wyszło że:
    komunikuje się tylko z komputerem silnika natomiast nie wykrywa sterownika skrzyni
    wyskakuje komunikat na komputerze silnika:
    Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy
    U0404 Szyna CAN sterownik skrzyni b. Błąd wiadomości
    Pozdrawiam i proszę o pomoc

    p.s.
    Jakie inne programy polecacie do połączenia się ze skrzynią biegów?
  • #5
    romuald-f
    A/T specialist
    U0404 - Invalid Data Received From Gear Shift Control Module. Przyczyny szukaj w selekcjonerze zmiany biegów (przełączniku wielofunkcyjnym)
  • #6
    faflik
    Level 11  
    romuald-f wrote:
    ...w selekcjonerze zmiany biegów (przełączniku wielofunkcyjnym)

    Proszę o jakieś bardziej opisanie tego tematu, a nie jestem mechanikiem.
    Gdzie tego szukać, lub co wymienić, co to właściwie jest?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    faflik
    Level 11  
    Z całym szacunkiem dla "ASO" (Autoryzowana Stacja Obstrukcji) stwierdzili że nie są wstanie sprawdzić konkretnego błędu (nie wiedzieli nawet jaki model automatycznej skrzyni znajduję się w tym pojeździe).
    Jedyne przypuszczenia dla nich to że trzeba wymienić olej w skrzyni (co też zrobiłem).

    Pozdrawiam i proszę nadal o pomoc w problemie.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    faflik
    Level 11  
    georgesgr wrote:
    Dziwne sa u was serwisy. Jesli ASO nie moze, to kto temu poradzi.

    Ile u nas sprzedaje się automatów :-)
    Niektóre serwisy nawet takiego auta nie sprzedały a co dopiero serwisować.
    georgesgr wrote:
    Informacje sa nieprecyzyjne. 2.0 sugeruje silnik benzynowy, ale nie ma w gamie silnika o mocy 136KM.

    odsyłam do http://pl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C8
    Jeszcze na tyle wiem co kupiłem :-) W końcu mam zainstalowany gaz LPG :-)
    georgesgr wrote:
    W tym przypadku jest skrzynia AL4.

    Też mi się tak wydaje. skrzynia jest napewno czterobiegowa.
    georgesgr wrote:
    Tak, czy inaczej, ze screen chot'a wynika, ze nie ma komunikacji miedzy silnikiem i skrzynia.

    To fakt, mechanik musi od tego zacząć, ale teraz jak komputer nie chce się skomunikować to nikt się tego nie chce podjąć.
    georgesgr wrote:
    Znajdz kogos, kto ma lexie. Wszystkie inne diagnoskopy sa niepewne.

    Czy zna ktoś kogoś w okolicy Radomska (na święta jadę do Bydgoszczy - może coś po drodze lub w okolicy).
    Czy ma ktoś może schemat instalacji, albo opis co może nie łączyć i jak to sprawdzić.
    Pozdrawiam
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    faflik
    Level 11  
    Tylko, że na tej liście jest skrzynia 6 biegowa występująca z silnikiem 3.0 albo z dieslem.
    Ja mam na pewno 4 biegową i dla tego wydaje mi się że to jest AL4(DP0).
    Zresztą taka jest podana w książce "Sam naprawiam C8,807,....."

    Pozdrawiam
  • #15
    faflik
    Level 11  
    Dokładnie.
    To teraz pytanie konkursowe :
    Co dolega mojej skrzyni.

    Dzisiaj zaobserwowałem nowy objaw:
    Po wcześniejszym odpaleniu auta na postoju (jakieś 20 minut) skrzynia nie przeszła w tryb serwisowy ze zrzuceniem biegów na trzeci (rozgrzany silnik i nie wyskakuje błąd skrzyni), ale ten drugi błąd na pewno wyskoczy po rozgrzaniu silnika tj.
    stoję np na skrzyżowaniu dłużej skrzynia przechodzi w tryb serwisowy (brak możliwości wyświetlania i zmiany biegów po przełączeniu na sekwencję, wyświetla się tylko "D", i jest na 3 biegu.
    po ruszeniu i rozpędzeniu auta do pewnej prędkości odpowiadającej 3 biegowi wszystko wraca do normy.

    Proszę o pomoc
  • #16
    faflik
    Level 11  
    Witam
    Dzisiaj zrobiłem diagnostykę Laserem.
    oto co mi wyszło:
    Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy
    Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy
    Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy Citroen C8 2.0 2004 136KM Automat Skrzynia w Tryb serwisowy

    Błędy na wtryskach oraz ESP też w związku ze skrzynią.
    Proszę o pomoc - umiem się odwdzięczyć.
    Pozdrawiam
  • #17
    colin555
    Level 27  
    wygląda na problem z elektrozaworami modulacji ciśnienia i konwertera
    problem znany, dodatkowo warto wgrać do sterownika skrzyni nowy soft korekcyjny

    warto przede wszystkim wykluczyć uszkodzenie czujnika ciśnienia oleju
  • #18
    faflik
    Level 11  
    Witam po dłuższej chwili.
    WIEC .......

    Zbierałem się i w końcu .....
    Po dwóch dniach jeżdżenia z mechanikami (oraz z komputerem) ustaliliśmy, iż błąd 90 (zgodność informacji o prędkości pojazdu) wyskakuje na drugim lub trzecim biegu podczas przyśpieszania.

    Na początek zostało postanowione, że zostaną wymienione elektrozawory oraz olej, co też się stało.

    Po wymianie zrodził się nowy problem : skrzynia działa jak przed wymianą (ustał tylko problem "zimnej" skrzyni), nadal jest błąd 90, a wyświetlacz biegów pokazuje źle tzn:
    dźwignia na P wyświetla się P
    dźwignia na R wyświetla się R
    dźwignia na N mruga R - jest faktycznie luz
    dźwignia na D mruga R - są faktycznie biegi do przodu
    dźwignia na sekwencji mruga R - auto jedzie do przodu ale nie ma możliwości zmiany biegów
    zrobiłem tak już 200 km (wymiana była dwa dni wcześniej) i raz mi się zdarzyło że było normalnie, a ze dwa razy, że wyświetliło się N na N,

    Został również wgrany nowy soft do skrzyni poprzez LEXIA 3 47.19, ale nic się nie zmieniło.

    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam
  • #19
    kato556
    Level 1  
    Witam
    Interesuje mnie jak zakonczyla sie ta historia bo mam identyczny problem.
    Prosze o pomoc.
    Pozdrawiam