Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic VI gen 5d d14a2 dziwne objawy

kozi_ck 29 Mar 2012 13:18 7439 7
  • #1
    kozi_ck
    Level 9  
    Witam użytkowników [H] i nie tylko.
    Zwracam się z prośbą o radę, bo powoli zaczyna brakować mi już nerwów. Po raz drugi w życiu miałem poważniejszy problem z moją hanką (za pierwszym razem uszczelka, planowanie, zapieczone wtryski, problemy z tłokami itp, usterka została usunięta i bujała się ładnie).

    Ostatnio miałem mały wypad na weekend - zaczęła kopcić. Okazało się, że termostat ubity. Termostat wymieniono, ale to nie wystarczyło. Znów wydmuchało uszczelkę.
    Parę dni temu zostało wymienione:

    - uszczelka (sama bez planowania)
    - rozrząd
    - olej
    - płyn do chłodnicy

    Objawy są następujące:
    - Szaleje obrotomierz - w różnych zakresach zazwyczaj powyżej 3tyś (załączam filmik) silnik pracuje w miarę normalnie tzn skoki obrotomierza nie wpływają na jazdę.
    http://wyslijto.pl/plik/byzwd5b7x7

    - coś bulgocze przy dodawaniu gazu (podobno nagrzewnica) to bulgotanie jest od początku zimy i nie miało wpływu na jakiekolwiek wartości jezdne (słychać to wyraźnie na filmiku podczas dodawania gazu powyżej 4tyś - potem już nie)
    - auto jest mulaste. Kiepsko przyspiesza. Przy gwałtownym dodawaniu gazu i wyprzedzaniu zatyka się. Wolno się wkręca na obroty. Jakby nie miało mocy. Jakbym jechał autem z mocą 50km.
    - czasem jak cofam albo ruszam to obroty falują i lubi zgasnąć



    Jeżdzę na benzynie, choć mam instalacje LPG (nie używaną od 3 lat - ale raczej to nie to bo usterka wystąpiła około 17 marca)

    Dziś trasa 60km, dobra droga średnia prędkość 100km/h.
    W pierwszą stronę bez problemu.
    W drugą po około 20km zaczął skakać obrotomierz, potem - uwaga - prędkościomierz
    auto zaczęło tracić moc, redukcja biegów nic nie dawała zjechałem na bok auto zgasło na dwójce przy 10km/h.

    Nie dało się ponownie odpalić - zakręciło i nic.
    Kolega podpowiedział podobnie jak Ty - sprawdziłem kable wyjąłem ze swiec i z aparatu, włożyłem z powrotem.

    Nie odpaliło. Wykonałem jeden trik - wrzuciłem na zapłon poczekałem aż pompka zgaśnie, zgasiłem i tak 3 razy.
    Po tym odpalił bez problemu i bez żadnego szarpnięcia wróciłem do domu, obrotomierz i prędkościomierz pracował normalnie. Nic nie szarpie itp.
    Może to być rzeczywiście zalana świeca, musi odparować i odpali....tylko co ma wspólnego z tym to 3-krotne włączenie zapłonu?alarm się chyba sam nie uzbraja....?

    Czy to może być aparat ?
    co innego może być nie tak?

    p.s świece ngk wszystkie wymienione rok temu, kable seiwa silikonowe rok temu, kopułka i palec również. Co nie znaczy, że świece nie mogą być walnięte.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
  • #2
    batigol66
    Level 17  
    Cisnienie paliwa sprawdz.
  • #4
    kozi_ck
    Level 9  
    Panowie - wymieniłem cały aparat zapłonowy oryginalny używany z d14a2 - i problem zniknął...
    Lecz pojawi się drugi, dlatego proszę o nie zamykanie tematu

    Mianowicie czasem zdarzy się, że zarówno na zimnym jak i na rozgrzanym silniku wskazówka temp. silnia spada do 0!.
    Nie dzieje się to zawsze, czasem zaraz po odpaleniu, czasem na trasie.
    Czy to może być uszkodzony jakiś czujnik temp. silnika?

    Termostat wymieniany parę tyg temu - w korkach wentylator się włączył. Na postoju nie próbowałem.
    Oba przewody od chłodnicy po przejechaniu paru km - ciepłe. Płynu jest ok.
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jest to usterka związana z przerwą w obwodzie czujnik>zegary. Nie wykluczałbym czujnika. Mam jednak podejrzenia związane z poprzednią usterką. Gubienie masy.
  • #6
    kozi_ck
    Level 9  
    EDIT: z ostatniej chwili:

    od termostatu wychodzi wtyczka 2 pinowa - zwarłem ją i wentylator się włączył.
    Wcześniej przejechałem się kawałek, trzymałem ją na niskich obrotach - wentylator nie włączył się, a wskazówka najpierw poszła na 1/3 (standardowo - tak było zawsze) a potem spadła w doł na maxa.
    Obie rury od chłodnicy są gorące, chłodnica również ciepła na całej długości...
  • #7
    wrms
    Level 1  
    tak jak pisze Paweł, może podczas wymiany termostatu poruszyłeś kable idące do czujnika (czasem idę do czujnika w bloku, a czasem do obudowy od termostatu)
  • #8
    kozi_ck
    Level 9  
    Problem rozwiązał się sam - tylko nie wiem czy przez to, że jest chłodniej ?
    Zauważyłem, że lubi też wypić trochę płynu ze zbiorniczka wyrównawczego.

    Pozwoliłem sobie dopisać kolejny post - co by nie zakładać nowego tematu.

    Czas na kolejną usterkę....

    Obroty pod odpaleniu na zimnym jak i ciepłym silniku 1500 obr/ min.

    Po jakimś czasie obroty powinny spaść do około 900. Tak się nie dzieje.

    Ponadto na biegu jałowym obroty szaleją od 900 do 1500.
    Auto jeździ i przyspiesza normalnie. Czyściłem silnik krokowy - nie pomaga.

    Dziwny test - podczas pracy silnika wyjąłem jeden z kabli WN z silnika i przestało falować, dzieje się tak tylko podczas wyjęcia jednego kabla.

    Jakieś pomysły koledzy??