Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Programowanie kluczyków MATIZ

Jarek.b1 04 Jan 2005 08:34 16354 14
  • #1
    Jarek.b1
    Level 19  
    Mój znajomy ma Matiza i rozprogramował mu sie kluczyk lub uszkodził, gdyz na jednym odpala samochód a na drugim nie - blokuje mobilajzer.
    W związku z tym mam pytanie w jaki sposób mogę sprawdzic kluczyk uszkodzny czy mogę go sprubowac ponownie wpisać. Jeżęli nie to jak się wprowadza nowy kluczyk "surowy" z pastylką do mobilajzera.
    Interesuja mnie wszystkie aspekty związane z mobilajzerem w Matizie ma doświadczenia z Renault i wproadzaniu kluczyków ale nie wiem jak to ma miejsce w Daewoo.??
    Pozdrawiam
  • #2
    etruszcz
    Level 11  
    Sami nic nie zrobicie. Trzeba jechać na serwis i tam przy pomocy magicznego urządzenia czyli scanera100 przeprogramować obydwa klucze.Jeżeli ten uszkodzony nie ruszy to trzeba kupić surowy klucz dorobić i dopiero zaprogramować skanerem
  • #3
    brofran
    Level 40  
    A tak ogolniej:
    Co siedzi w tych kluczykach samochodowych? Jakis uklad scalony czy ki diabel. Nic w takim kluczu bezpilotowym nie widac ,oprocz metalu i zabkow.
    I jak dziala taka blokada >immobilajzer< . Ktos wie?
  • #4
    Gate
    Level 23  
    Zapewne uklad elektroniczny jest w środku. Brak komunikacji odcina zaplon. Immo może działać na kilka sposobów.
  • #5
    Jarek.b1
    Level 19  
    A ja spradzić ile jest w centralce zajestrowanych pilotów czy prcedura jest odobna ta jak we fiatach czy innna??
    A jeżeli ma się surowy klucz to jak go się programuje i czym czy mogę dostac takie urządzenie na wolnym rynku??
  • #6
    brofran
    Level 40  
    Gate wrote:
    Zapewne uklad elektroniczny jest w środku. Brak komunikacji odcina zaplon. Immo może działać na kilka sposobów.


    Powroce do pytania.
    Jak mozna skomunikowac sie z czyms co nie wysyla zadnego sygnalu na zewnatrz,ani nie mozna zczytac kodu np.magnetycznego z "paska". Klucze sa wykonane z zelaza ,zatem z zamontowanego w nich chipu tez nic nie mozna odczytac. Dla mnie to zagadka.
  • #7
    Czardasz
    Level 13  
    W główce klucza znajduje się transponder (szklany) Megamos, który wysyła sygnał. Jeżeli samochód nie chce odpalic to znaczy że jest uszkodzony, zgubił kod lub go brak. W MATIZie występują dwa rodzaje transponderów: z kodem stałym i crypto. Z kodem stałym można sklonować natomiast transponder z kodem crypto musi być dopisany do auta za pomocą odpowiednich testerów
    Gdybyś był w Warszawie mogę pomóc 0-602-393-603
    www.ewand.com.pl
  • #8
    Jarek.b1
    Level 19  
    Gdzie mogę dostac taki skaner lub jak go zrobić prosze o porady i propozycje, oraz oprogramowanie???
  • #9
    brofran
    Level 40  
    Odpowiedz "czardasza " cos juz rozjasnila. Zatem elektronika siedzi w plastikowej glowce a nie w kluczu.
    To byloby sensowne. Ale jeszcze jedno: skoro jest to transponder wysylajacy sygnaly to musi miec zasilanie. Glowka kluczyka jest hermetyczna i baterii sie nie wymienia- z czego zatem energia zasilajaca?
  • #11
    brofran
    Level 40  
    JAFO wrote:
    Indukcja


    Jedno slowo troche malo mowi.
    Moze ktos rozwinac temat?
  • #12
    JAFO
    Level 25  
    Na temat pola elektromagnetycznego uczą w gimnazjum, wcześniej w szkole podstawowej na lekcjach fizyki. A skoro powstaje w ten sposób zasilanie, to jest juz jakieś źródło zasilania.
    Czy trzeba pisać, jakie funkcje pełni antenka przy stacyjce?
    Wszystko jasne.
  • #13
    siteks
    Level 12  
    Kolego posziedz na sieci i poczytaj na temt: pola magnetycz, indukcji, prawa Ohma, elementów półprzewodnikowych. Te informacje sa niezbedne aby bawic sie w elektronke.
  • #14
    Jarek.b1
    Level 19  
    Panowie obiegacie od tematu mnie tylko interesuję oprogramowanie oraz osprzęt związany z dorabianiem kluczyków w matizie metod obejścia lub naprawy, proszę o takie wypowiedzi nie czas jest uczyć kogoś podstaw fizyki i elektroniki.
    Pozdrawiam
  • #15
    JAFO
    Level 25  
    Powiem Tobie tak:
    http://obd2.pl/forum/
    Tam znajdziesz wszystko, co jest potrzebne, ale nie tolerują głupich pytań.
    I raczej mało porad udzielają osobom nieobeznanym w temacie.

    I jeszcze jedno.
    Kluczyków się nie programuje tylko rejestruje.
    Nie ma w nich żadnej pamieci, w którą dałbyś radę ingerować.