Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II problem z ciśnieniem oleju

04 Sty 2005 08:39 2692 11
  • Poziom 19  
    Mój problem jest następujący gdy silnik się już nagrzeje na niskich obrotach (27-30) spada mi ciśnienie oleju, sygnalizuje to czujnik wysokiego ciśnienia, niskie jest ok mój silnik to 1,3 i ma popychacze hydrauliczne czy może to być wynikiem ich zużycia, jak tak to jak je naprawić i na jakiej zasadzie działają? dodam że czujnik jest ok
    mój email przema72(malpa)poczta.onet.pl
  • Poziom 19  
    Musisz zrozumieć jak działa czujnik cziśnienia oleju to po pierwsze i gdzie jest umiejscowiny i za jakie ciśnienie odpowiada. A sprawa jest prosta masz powiększone luzy i kiedy silnik jest zimny to olej jest gęsty i masz cisnienie, kiedy silnik się rozgrzeje to olej jest rzadki i ucieka wszyskimi nieszczelnościami i brak jest jest ćiśnienia w szczególności na niskich obrotach kiedy pompa pracuje na min. obrotach i z najmniejszą wydajnośćią. Musisz wymienic elementy żużyte.
    A tak nawiasem to sprawdź ciśnienie oleju niezależnym przyrządem jeżeli będzie poprawne to szukaj przyczyny wokół czujnika
  • Poziom 21  
    Witam.
    W jaki sposób czujnik sygnalizuje spadek ciśnienia? Włącza się brzęczyk?
    A próbowałeś wtedy mierzyć ciśnienie manometrem?
    Ja tak miałem w audi 1,8
    Włączał się brzęczyk jak tylko spadły obroty.Tak się złozyło,że zacząło to się dziać jak jechałem z kampingiem.Z duszą na ramieniu przyjechałem do domu i podczas pomiaru mimo,że brzęczyk się włączał, ciśnienie na manometrze wskazywało ok 6 atm.
    Okazało się,że do korpusu aparatu zapłonowego- do końcówki konektorowej dochodzi przewodzik, którego końcówka zsunęła się.
    Po podłączeniu brzęczenie się już nie włączało.
  • Poziom 16  
    Jak popychacze byłyby uszkodzone to silnik bardzo by stukał.Filtr oleju z pewnością wymieniłeś.
  • Poziom 19  
    filter wymieniłem ale słyszałem że to moze być pompa olejowa , na małe ciścnienie jest ok ale na duże do popychaczy nie wyrabia
  • Poziom 14  
    Co możesz wiedzieć o ciśnieniu jak go nie mierzyłeś. To podstawowa czynność którą należy wykonać. Skutek metody "macajewa"jest taki, że stracisz kupę kasy na bezsensowną wymianę części a niekoniecznie będzie dobrze. Może to być pompa, może zawór pompy, może panewka, a może czujnik stracił ch-kę, lub silnik nakręcił swoje i powoli ma dość.Tylko jak nie wiesz jakie masz parametry to można gdybać i wymieniać, jest to jakaś metoda tylko nie na dzisiejsze czasy. Naprawa nie polega na wymienianiu, tylko na właściwej diagnozie i wtedy wymianie.
    pozdrawiam
  • Poziom 30  
    Kolega wyzej ma racje ze powinienes zmierzyc najpierw cisnienie oleju najlepiej na zimnym kiedy ci nie sygnalizuje i na cieplym i zobaczysz jaka jest roznica.Nie napisales jaki masz przebieg w tym aucie i jaki olej stosujesz do tego silnika. Z reguly jak masz zuzyte panewki to bardzo slychac korbowody, silnik bardzo sie tlucze.Bez pomiaru nie bierz sie za robote bo wymienisz pol silnika a okarze sie ze to jakas pierdola byla.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    silnik ma ok 125000km olej to mineralny 15w30 , silnik pracuje ok nic sie nie tłucze , cyka jak w zegarku , ale tak jak radzicie sprawdze cisnienia przed rozgrzaniem i po .
  • Poziom 30  
    Przy tym przebiegu i ty jezdzisz na mineralnym oleju ( chyba 15W40 ) a gdzies na tym forum przewinal sie kiedys watek ze mineralne oleje zabijaja ukad hydraulicznej regulacji zaworow. No chyba ze nie jestes pewien tego przebiegu no to sie nie dziwie lub silnik ma apetyt na olej ale wtedy nalezy wykluczyc ten przebieg. Te silniki wytrzymuja duzo kilometrow i jedynie jak pojawi sie zuzycie oleju nalezy wymienic uszczelniacze na zaworach.
  • Poziom 34  
    Radziłbym sprawdzić skład spalin bo jak jest paliwo w oleju to ciśnienie może spadać na b.jał. do "0".
  • Poziom 19  
    oczywiście 15w40 :) . silnik ten ma przebieg tak jak napisałem na 100% . zrobiłem nim od wymiany oleju ok 10,000 i nie wzioł nawet kropli oleju a co do bęzyny w oleju to olej ma zapach normalny a gdy by była w nim bęzyna to by było czuć. kolega ma mi załatwić urządzonko do pomiaru ciśnienia oleju więc może sie co nieco wyjaśni .

    Dodano po 2 [minuty]:

    LINK NIE DZIAŁA
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/search.php?search_id=1702741510&start=60