Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ECSYSTEM
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zamierzam kupić rejestrator. Jaka różnica między PDR-XM3004 a HDR-7204?

30 Mar 2012 01:39 2374 5
  • Poziom 14  
    Witam!

    Na wstępie powiem, że nie zajmuję się zawodowo monitoringiem. Chce jednak skompletować jakiś sprzęt do monitoringu dość dużej wiaty pod, którą trzymam wartościowy sprzęt.

    Nie chce brać żadnej wyspecjalizowanej firmy bo chciałbym poradzić sobie sam, tymbardziej, że temat mnie kręci i jestem wstanie nawet ponieść straty związane z nieudanymi wyborami. Mam tu na myśli głównie dobór kamer.
    Zanim jednak zdecyduję się na jakieś kamery chciałbym zacząć od rejestratora. Patrząc na fora jest tego sporo, mi jednak wpadły w oko dwa modele:

    APER PDR-XM 3004 i Raiden HDR-7204

    Generalnie marki nic mi nie mówią, opinie czytałem równie pozytywne dla jednego jak i drugiego sprzętu, a same parametry są niemal identyczne patrząc okiem laika.

    Te dwa rejestratory dzieli jedynie cena. Aper jest dwukrotnie droższy od Raidena, czy kryje się pod tym coś więcej aniżeli tylko marka?

    Wiadomo, zależy mi na jakości, ale zależy mi również na możliwościach, które nie muszą być mi potrzebne od razu. Na początek zdecyduje sie na jakąś prostą kamerę, ale później nie wykluczam dodać jakiejś obrotowej, albo gwarantującej wysoką jakość obrazu. Wszystko przede mną wiec nie chciałbym, żeby rejstrator mnie ograniczał. Dodam, że kamery chciałbym głównie obsługiwać z poziomu komputera - i pytanie czy to dobry wybór, pozwalający w pełni wykorzystać wszystkie funkcje?

    Podsumowując mój post:

    - czy są jakieś istotne różnice między tymi dwoma rejestratorami?
    - na który z nich powieniem się zdecydować w moim przypadku?
    - czy obsługa komputerem pozwoli korzystać ze wszystkich funkcji rejestratora (może to banalne - ale np - sterowaniem kamer obrotowych).
  • Sklep ECSYSTEM
  • Poziom 31  
    goodfun napisał:
    ...Wszystko przede mną wiec nie chciałbym, żeby rejstrator mnie ograniczał. Dodam, że kamery chciałbym głównie obsługiwać z poziomu komputera - i pytanie czy to dobry wybór, pozwalający w pełni wykorzystać wszystkie funkcje?...

    Rozumiem, że już zdecydowałeś się na system kamer analogowych?
    Dlaczego?
    Jeżeli chcesz obsługiwać wszystko z poziomu komputera, to po co kupujesz rejestrator?
    Zainwestuj w kamery IP, VGA lub Mpix. Postaw system na komputerze i nie będzie problemu z ograniczaniem przez rejestrator.
  • Sklep ECSYSTEM
  • Pomocny post
    Specjalista - CCTV i Alarmy Stacjonarne
    Ten pierwszy posiada lepszą jakość nagrań, lepsze wyjście VGA i o wiele prostszą obsługę. Oczywiście z komputera możesz sterować wszystkimi funkcjami.
  • Poziom 14  
    Rejestrator chciałbym mieć ze względu na nagrywanie. Jeżeli wszystko sprowadziłbym do komputera, komputer musiałby chodzić 24h/dobę, a tego nie chce. Druga sprawa. Kamery IP to zazwyczaj wydatek 2-3 krotnie wyższy w stosunku do kamer analogowych - przy założeniu, że rejestrator tak czy tak będzie.

    Crunky - Dzięki, zatem stawiam na APER.
  • Poziom 23  
    Oba sprzedaje ten sam dystrybutor.
    Aper to marka "standard" (chociaż XM to najniższa półka aper'a) a Raiden to "low cost" w pełnym tego słowa znaczeniu.
    Nie wiem jakie dobre opinie czytałeś na temat raiden'a bo jego jedyną zaletą jest chyba tylko cena... a w tym segmencie można kupic jeszcze tańsze badziewstwo tak samo działajace
    Jeżeli już coś konkretnego to Aper ale wyższa seria, i będzie ok.
  • Poziom 20  
    Kolego, tak samo chcialem zrobic sam (powiedzmy sobie szczerze ze na elektrodzie sa raczej ci z facetow ktorzy nie konczyli kulturoznawstwa albo bibliotekarstwa... tylko technika itd, tak mysle). Moje watki sa swieze, poszukaj.

    Kupilem Hikvision 7204 ale ten Raiden wyglada identycznie, nie wiem co ma w srodku i jaki soft, ktos pisal ze to badziewie ale do konca nie ufam, zanim sam nie sprawdze. Kup Raidena w sklepie netowym, rozpakuj ostroznie, nie poniszcz w razie co zwrocisz do 10 dni masz takie prawo (mozesz uzywac - "granice zwyklego zarzadu" - w celu sprawdzenia).

    Jakby co to menu porownamy czy takie samo. Hikvision kosztuje ok 250zl drozej od raidena, po co przeplacac jak jednak w srodku tez siedzi to to samo? W innych watkach pisalem o parametrach Hikvisiona (Ze lyka do 3Mbit strumienia w D1).

    Ogolnie monitoring analogowy to kupa, obraz nie jest super szczegolowy, tylko D1 w koncu (takie PAL i to grosze niz w TV, nawet z bdb kamery samsunga- sprawdzalem w sklepie). Do monitoringu ogolnie da rade.

    Ale jesli masz miejsce walnij komp (uzywany nawet da rade, z dyskami twardymi w RAID np) z karta gigabitowa i switchem (tanie to) i kamerki jak ta


    Link
    ponad dwa razy wieksza rodzielczosc obrazu (850zl?).

    Ja nie mam miejsca na kompa i mialo to byc raczej gotowe do wyjecia z pudelka. Hikvision daje rade (ale jakby kosztowal tyle co raiden bym byl bardziej happy). Jak na kamerze 1 dam prawie caly kadr z wejscia do sklepu to rozpozna sie delikwenta bez problemu. Ogolnie do monitorowania "czy ktos sie kreci" w dzien i w nocy bedzie bez problemu sluzyc dobrze.

    Ja dokladam jeszcze do 3 kamer w sklepie kolejna na parkingu. Wlasnie skradziono GPS mojemu ojcu a stal pod firma 10minut, ruchliwe miejsce w dodatku :( Gnoje niczego sie nie obawiaja, takze ciesze sie ze robie monitoring na calym terenie. Obecnie to wymog, juz sie o tym przekonalem (byl napad na sklep jakiegos narkomana , wybijali szyby z wiatrowki itd).

    Ogolnie moze wystarczy ci sam alarm np linie optyczne w okolo garazu, taniej to wyjdzie i pewniej :)

    Aper byl za drogi i rejestrowal 6 klatek w D1 na kamere ALE 12klatek Hikvisiona daje juz dosc plynny ruch, takze jakbys mial 3 kamery to bys mial tez calkiem duzo klatek na APER, jakosc nagrania z Hikvisiona tez przedstawilem w niedawnym watku, chyba jest OKAY (tj nie oczekuje cudow z APERA).

    Zastanow sie nad tymi kamerkami jak wyzej, 850zl widzilem za sztukie. Jakos lepsza (nie wiem jak z czuloscia w nocy) i sa bardzo malutkie. Kabel z Rj45 100x latwiej zacisnac, kabel nie jest gruby i masz POE...

    Na calosc "analogowki" wydam ok 2500zl, za to bym mial 2x kamerka IP (a moze i 2 lepsze i jedna tania) i jakis PC do zgrywania (sam dysk 2TV licz 455-500zl tylko WD daje az 2 lata gwaracji wiec chyba taki lepiej).

    Raz jeszcze poczytaj moje watki zadawalem to samo pytanie, kupilem i ocenilem.

    Dopisuje po kilku dniach:

    Jak sie laczysz z Hikvision po WWW to soft generujacy strone na dole dodaje "copyright Raiden...", potwierdza to ze to sa b zblizone urzadzenia. Strona WWW projektowana przez debila, 1/10 ekrany zajmuje logo hikvision jakby nie moglo byc gdzies na dole menu czy z boku. Na netbooku (1024x600) sprawia to ze bardzi dretwo sie korzysta z tej strony (w dodaku sam soft jest troche dretwy)

    Ciekawy jest soft do zarzadzania i ogladania przez siec - iVMS, nie odpalisz gnojka na netbooku w ogole bo pisze "minimum resolution 1024x768" i tak samo jakby inaczej zaprojektowali wyglad programu to by problemu nie bylo, na szczescie sterowniki intela w tym netbooku moga wymusic inna rozdzielczosc niz natywna matrycy (obraz leci na pysk) wiec soft sie odpali. CO ZA SZAJS. Ale hik dziala stabilnie, przynajmniej przez ostatni tydzien sie nie powiesil i lyka 3Mbit w D1 na kilku kanalach ;)

    PS
    Szkoda ze nikt nie napisal ze BCS (ta wersja z hdmi) ma opcje wspolpracy z kasami fiskalnymi po RS-232 (nie pamieta jakiej firmy mam na sklepie tj czy by wspolpracowalo) czyli wyswietlanie nakladki tekstowej wprost na nagraniu z dowolnego zrodla video, nie musialbym kierowac kamery wprost na kase (by cos widziec z ekranu) tylko ogolnie, jedna kamera obejmuje caly sklep a jak personel nabija to widzimy to wyraznie i czytelnie (jedna kamera = mniej do ogladania = latwiej kontrolowac swoj biznes). Wrrrr, widzialem dodatkowe moduly do tego celu za prawie 300zl to odpuscilem a tu zwykly BCS ma taki bajer "za darmo". Gdybym wiedzial to bym moze skusil sie na BCS (pomimo ze niektorzy marudzili na ten sprzet).