Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F 1,7D 92 r. Skaczące ładowanie

30 Mar 2012 07:20 1926 8
  • Poziom 12  
    Witam.

    Otóż dopadła mnie taka dziwna jak dla mnie usterka.
    Samochód Astra F 1,7D 92 r. Alternator Delco Remy
    Odpalam auto i ładowanie mam na poziomie ok. 13,8V( przy prawidłowym które zawsze miałem 14,3V) i teraz w zależności nie wiem od czego występują 3 opcje:
    1. jak "przygazuję" lub zacznę jechać to ładowanie podskakuje do prawidłowego
    2. jak "przygazuję" lub zacznę jechać to ładowanie spada do ok 13,3 by po jakimś czasie podskoczyć do prawidłowego np. po 3 km.
    3. podczas jazdy czasem jak zejdę do obrotów biegu jałowego to ładowanie znowu spada

    Co mogło ulec w usterce, regulator?
    Dodam jeszcze, że o tych skokach ładowania dowiedziałem się dopiero niedawno jak założyłem licznik z obrotomierzem który to obrotomierz bierze sygnał z alternatora i tak to wygląda dla 3 powyższych przypadków (mierzyłem ładowanie i obserwowałem obrotomierz ):
    1. odpalam i obrotomierz staje na ok 700 obr/min (13,8V) i po jakimś czasie dopiero podskakuje do ok 900 obr/min (14,4V)
    2. odpalalm i obrotomierz staje na ok 700 obr/min (13,8V) i po przygazowaniu spada do 500 obr/min. (13,3V) by po tych przykładowych 3 km wskoczyć na 900 obr/min
    3.spadają obroty do 700 i tak potrafią wisieć w tym poziomie bez względu na obroty silnika by po jakimś czasie w czasie jazdy wskoczyć na 3000 obr.

    Tak jak pisałem nie wiem co to może być bo nigdy nie miałem takiej usterki zazwyczaj to było tak: albo ładowało albo wogóle nie ładowało i nigdy nie miałem takich spadków i wzrostów.
    Aha pomimo spadku do 13,3V kontrolka ładowania nie świeci - ale jest sprawna
  • Poziom 43  
    Kółko i pasek zmień. I nowa masa alternatora.
  • Poziom 12  
    andrzej20001 napisał:
    Kółko i pasek zmień. I nowa masa alternatora.


    Pasek wymieniony 2 tygodnie temu, kółko pewnie nikt dawno nie wymieniał
    Czyli nie jest to usterka regulatora, diód bo nie słychać ani nie widać aby pasek ślizgał się ?

    Dodam jeszcze, że wczoraj auto na takich skokach ładowania 13.3-13.8-14.4-13,3 działało z 5 min. (po 4 godzinnym postoju) i obudowa alternatora była letnia ale za to koło pasowe, wałek było gorące co niby może świadczyć o ślizganiu paska ale tak jak pisałem byłoby pewnie to widać i słychać a nic takiego nie zaobserwowałem
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    W oplu paski nie piszczą ,nie pytaj czemu po prostu tak jest. Pasek,koło ,masa.
  • Poziom 12  
    andrzej20001 napisał:
    W oplu paski nie piszczą ,nie pytaj czemu po prostu tak jest. Pasek,koło ,masa.


    Paski piszcza w oplu bo od wspomagania nieraz mi popiskuje a w innej znowu astrze pasek od alternatora piszczał mi jak szalony.
    Ale oczywiście postaram się wymienić koło bo pasek tak jak pisałem wymieniony był

    Zastanawia mnie jeszcze ta masa, nowy przewód puścić czy tylko przeczyścić?
  • Poziom 43  
    Oczko 5 na altek śruba od płytki na tylnej obudowie i oczko 8 na głowicę. Przewód min. 6mm2 Nowe śruby i nakrętki.
  • Poziom 12  
    Koło zostało zamówione bo na miejscu nie można było dostać, masę jutro zrobię ale zastanawia mnie jeszcze czy aby na pewno to nic elektrycznego nie jest w tym altku - wolę sie upewnić, aby jak to często bywa przed świętami nie zostać bez auta.

    Ale o co chodzi, dziś znów mierzyłem ładowanie i oto efekt- gdy włączę światła i ogrzewanie szyby tylnej ładowanie spada do 12,8-13V (bez względu czy to obroty biegu jałowego czy "przygazowanie" do ok.3000 obr/min. a gdy wyłączę ogrzewanie to podnosi sie do 14,4V.
    Odziwo kontrolka przy 12,8 też się nie świeciła ani nie żarzyła. Obserwowałem w tym czasie zachowanie paska i bez wzgledu na obroty nie było na nim widać aby się ślizgał itd.
    Wg. mnie jeżeli pasek ślizgałby się to przygazowanie spowodowałoby mały wzrost ładowania a tutaj ono stało w jednym miejscu dopóki nie zmniejszyłem obciążenia elektrycznego no i dodatkowo jeżeli ładowanie spada do 12,8V to prawie w ogóle on by się nie kręcił tylko ślizgał, czego nie zauważyłem -to są tylko moje takie dywagacje

    Nie podważam wcześniejszej diagnozy lecz tylko upewniam się, aby na święta nie zostać z autem bez ładowania
  • Poziom 17  
    Nowa masa kółko nowe i dopiero sprawdzaj ładowanie pod obciążeniem.
  • Poziom 12  
    tak też zrobię ale dopiero w przyszłym tygodniu jak przyjdzie kółko