Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zepsuł się zasilacz 24V 1A DC

30 Mar 2012 08:47 2254 10
  • Level 17  
    Witam, jestem początkującym w kwestii zasilaczy, także proszę o wyrozumiałość. Otóż ostatnio spalił mi się zasilacz o parametrach jak w tytule tematu. Zasilacz był podłączony do listwy komputerowej, zasilał przez poe urządzenie Mikrotik od Internetu radiowego. Ostatnio podczas włączania zasilania w listwie coś, w zasilaczu, zaczęło trzeszczeć, strzelać i po chwili było czuć charakterystyczny zapach. Czy dało by się naprawić ten zasilacz? Zamieszczam zdjęcie tego zasilacza. Wydaje mi się, że uszkodził się kondensator C6 oraz 2 rezystory R2 i R3. Czy jeśli wymienię te uszkodzone elementy to zasilacz znów będzie pracował?
    Zepsuł się zasilacz 24V 1A DC
  • User removed account  
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Masz pewność, że to tylko te elementy? Przecież uszkodzeń nie musi być widać. Trzeba przemierzyć wszystko.
    Przecież 24V to typowe napięcie i bez problemu kupisz taki zasilacz.
  • Level 17  
    Błażej wrote:
    Masz pewność, że to tylko te elementy? Przecież uszkodzeń nie musi być widać. Trzeba przemierzyć wszystko.
    Przecież 24V to typowe napięcie i bez problemu kupisz taki zasilacz.

Nie mam pewności, chciałem się poradzić czy jest możliwość naprawy, ale wydaje mi się, że bez sporej wiedzy, umiejętności i sprzętu nie da się domowym sposobem naprawić tego zasilacza. Nie chciałem od razu lecieć po następny zasilacz do sklepu (bo tak radzi obecnie większość doradców), chciałem się nauczyć czegoś nowego. Może ktoś wie czy serwisy podejmują się naprawy takich zasilaczy? Czy tj. opłacalne? Mam zapasowy zasilacz 12V 1.2A DC i obecnie nim zasilam urządzenie Mikrotik. Na stronie Mikrotika piszą, że pracuje ono stabilnie w zakresie 10-28V. Czy nie będzie to zbyt duże obciążenie dla tego zasilacza, czy nie skróci szybko żywotność jego.